  • Data: 2013-03-25 08:08:34
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: firr kenobi <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 22 marca 2013 17:49:48 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Ano właśnie. Techniki optymalizacyjne implementuje się w kompilatorach
    >
    > na bieżąco, można domniemać że jutro kompilatory będą lepsze, czyli dziś
    >
    > są nie inne, tylko gorsze.

    > Kilkanaście lat temu rozmawiam ze znajomym. Był on wtedy wykładowcą
    >
    > na UMK, uczył między innymi programowania w rożnych językach, głównie w C.
    >
    > W trakcie rozmowy poruszam temat sensowności programowania w asemblerze w
    >
    > celu przyspieszenia kodu. Pytam na ile dobry kod generują kompilatory
    >
    > borlanda czy microsoftu. Prawie na mnie się wydarł że to jet niemożliwe

> [...]

    co do kompilatorow to tez moze byc wlasnie
    tak ze intel icc optymalizuje lepiej niz gcc
    i vcc, np w tym benchmarku

    http://benchmarksgame.alioth.debian.org/u32/performa
    nce.php?test=mandelbrot

    najszybszy okazal sie intelowy fortran i to
    prawie dwa razy szybszy niz c w gcc :/ - nie
    przypuszczam zeby fortran byl szybszy od c

    wiec wychodziloby ze roznica wynika z
    optymalizacji kodu w asemblerze (icc vs gcc)

    o ile tak jest tp jest troche straszne bo mz
    znaczyloby ze icc albo jest w optymalizowaniu dobry albo jaki taki (bo tego tez nie
    wiadnomo
    czy on jet taki hiperdobry w stosunku do
    recznego specjalisty) natomiast gcc i vcc sa byc moze dosyc slabe

    jest to pewnego rodzaju hipoteza ale jak kogos to
    interesuje to powinien pomierzyc lub conajmniej poczytac jakies w miare aktualne
    porownania bo
    pewnie sa jakies w necie (i moglby wpisac
    wyniki na grupe)

    mnie osobiscie jak na dzis bardziej interesuje
    poznanie rwguł optymalizacji kodu samemu niz
    posiadanie hiperoptymalizujacego kompilatora,
    oczywiscie wolalbym raczej by kompilator ktorego
    uzywam generowal na zadanie lepszego asma
    ale nawet bardziej interesuje mnie reczna
    optymalizacja - umiem optymalizowac kody w c
    choc chcialbym sie nauczyc robic to lepiej
    i troche umiem optymalizowac na poziomie asma
    (ale tutaj slabo - tez chcialbym sie nauczyc
    optymalizowac lepiej )