  • Data: 2013-03-25 13:48:25
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 11:52:51 UTC+1 użytkownik firr kenobi

    > z benchmarkami
    > http://www.willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p2
    > moge przekleic najciekawsze kawałki z podsumowamia:
    Dzięki wielkie, materiał wygląda na rzetelny.

    http://www.willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p10+s14
    Widać że na platformę 64bitową szachowy program (znam źródło, wyjątkowo
    zagmatwany kod, moim zdaniem trudno poddający się optymalizacji) najlepszy
    wynik 20s, najgorszy 24s - nieduża różnica, ale zawsze coś. W teście
    wydawano komendę perft 6, czyli program miał "policzyć" ile jest
    liści w drzewie gry na głębokość 6 ruchów.

    http://www.willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p9+s14
    Bzip2 - chyba każdy zna ten program :) Tutaj najlepszy czas na
    platformę 64bit 44s, najgorszy 50s - znowu niedużo.

    Widać także, że nie ma jednego najlepszego kompilatora. Jeśli kompilator
    generuje dobry kod z jednego źródła, to wcale nie oznacza, że z innego
    źródła także wygeneruje dobry kod. Czasami komercyjny kompilator przegrywa
    z darmowym...

    > male kompilatory kompiluja szybciej ale naiwnie
    > generowany kod jest nawet ze 4 razy wolniejszy niz
    > ten optymalizowany
    Czasami zastanawiam się, czemu w kompilatorach nie ma opcji "kompiluj
    do póki użytkownik nie wciśnie ctrl+c". Nie da się napisać takiego
    kompilatora, że im dłużej kompiluje, tym większe prawdopodobieństwo że
    wygeneruje lepszy kod?

    > pozatym narzekania ze intel jest kobylasty ponag gigabajt instalki - co tez
    > mi sie nie podoba
    Wiadomo, mały program to poręczny program, szybko się pobiera z sieci,
    szybko się instaluje, można go na pendriva wgrać... Ale jakby generował
    bardzo wydajny kod, to mogę kupić specjalny dysk na jego instalację :)

    > to jest bardzo ciekawe - intel ma dobrze napisane
    > wielokroc szybsze funkcje transcendentalne w
    > szczegolnosci exp i pow ktore zarzynają gcc
    > (to ze pow jest baaardzo wolny to sam odkrylem jak pisalem prosty raytracer)
    > - nawet wnioski ze gdyby nie to to gcc moglby byc podobnie szybki jak
    > intel (lub prawie)
    Też miałem z tymi funkcjami problemy w gcc i mvc. W kompilatorze intela
    nigdy nie sprawdzałem. Na niektórych kombinacjach procesor-kompilator
    widziałem, że np. pow(3.0,2.0) != 9.0. Może właśnie te kompilatory generują
    szybszy kod, w których zachodzi powyższa nierówność. Może niektóre procesory
    dlatego są tańsze... nie wiem... znowu kupa domysłów :)

    Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz za stronkę.