  • Data: 2013-03-25 14:08:18
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 10:57:02 UTC+1 użytkownik AK napisał:
    > Mam podobne doswiadczenia (tyle ze na x86) i dlatego juz dawno temu
    > bez cienia zalu porzucilem assembler (mimo ze kiedys napisalem w asm x86
    > cala biblioteke standardowa C - i o dziwo ;) mialo to wtedy sens :).
    Kiedyś wielu programistów tak robiło, samemu też od czasu do czasu
    sięgałem po asembler. Faktem jest, że kilka-kilkanaście lat temu
    kompilatory zaczęły generować lepszy kod niż dobry programista, no chyba że
    programista naprawdę włożył w małą procedurę dużo pracy i czasu. Jak
    jest teraz to nie wiem. Żeby programować dobrze w asemblerze na dany
    procesor, to trzeba mieć duże doświadczenie. Nie wiem jak duże... 2 lata po
    150 godzin miesięcznie? Nie znam nikogo takiego, więc nie mam nawet kogo
    zapytać :)

    Pozostaje otwartym pytanie, jak dobry kod generowałby kompilator, np.
    taki kompilator intela, jakby włożono w niego 10-30 razy więcej pracy :)