  • Data: 2013-03-25 16:03:16
    Temat: Re: Nowoczesne procesory - jak to z nimi jest?
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 25 Mar 2013 14:17:01 +0100, wloochacz wyszeptal:

    > Odpowiedź na to pytanie (po części) można znaleźć na stronie podanej
    > przez firr kenobiego przy okazji testowania wydajności kodowania x264
    > H.264/MPEG-4
    > http://www.willus.com/ccomp_benchmark2.shtml?p17+s16

    To *nie* jest odpowiedź na pytanie. Od dawna wiadomo, że kompilatory
    w brzegowych przypadkach dają wolniejszy kod - dotyczy to *bardzo małych*
    procedur operujących na *dużych danych*, czyli video, raid, szyfrowanie.
    Takie opłaca się pisać ręcznie.

    Gdyby kompilator miał je optymalizować porządnie, co najmniej trzeba
    by przekazać kompilatorowi informację "poświęć na te 100 linijek 30%
    czasu kompilacji poświęcanego na milion linii reszty kodu". Nie
    ma czegoś takiego w językach programowania, więc kompilatory optymalizują
    cały program i tu już są w granicach 10%. Niby jest PGO, ale jest
    mało używane więc mało rozwijane, dodatkowo dochodzi detekcja sprzętu,
    więc poważne PGO powinno mieć farmę testową różnych maszyn dla
    sprawdzenia - nie widziałem nigdy takiej implementacji.

    Pokazywanie znanych warunków brzegowych niczego nie dowodzi.

    > Takie zdanie można tam znaleźć:
    > "[...] For comparison, the latest version of 64-bit ffmpeg from zeranoe
    > with hardware detection and in-line assembly enabled in the x264 module
    > does the same conversion in 19 seconds--over 3X faster than the best
    > result below!"

    Mój GPU na płycie z Atomem robi to ze 20x szybciej, tylko co z tego?

    --
    Edek