eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 41. Data: 2013-04-21 10:51:59
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 20 Apr 2013 22:32:35 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Torebkę czipsów otworzyłem...

    Ekologicznych? ;)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 42. Data: 2013-04-21 10:52:38
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 20 Apr 2013 23:31:17 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >To musi być bardzo stary samochód, bo nawet gaźnikowy Polonez miał
    >ZHS.

    PF125p tyż.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145


  • 43. Data: 2013-04-21 11:36:41
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "Franlik" <l...@m...pl>


    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:kkv8ic$ed5$1@mx1.internetia.pl...

    > Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    > większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    > wymienia się je częściej niż silnik. ;)

    Owszem, jest to normalna sytuacja, ale
    im mniej czasu silnik jest obciążany, tym rzadziej trzeba go remontować.
    Dotyczy to także innych podzespołów układu napędowego zaangażowanych
    w hamowanie.
    Obsługa, remont, wymiana części hamulców jest znacznie mniej kosztowna niż
    silnika, skrzyni biegów, przegubów, itd.
    Dlatego wolę hamować hamulcami, a nie silnikiem. Oczywiście należy robić to
    zgodnie z instrukcją samochodu, zgodnie z przepisami i zgodnie z zdrowym
    rozsadkiem.


  • 44. Data: 2013-04-21 12:27:51
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 02:03:06 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:
    > On 21.04.2013 01:51, k...@g...com wrote:
    >
    > > Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z tłoka
    >
    > > na wał wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest korzystna.
    >
    > > Oś korbowodu jest przesunięta względem osi tłoka. Przy uruchamianiu
    >
    > > silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siły są za małe żeby
    >
    > > miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być duże. A
    >
    > > tłok obciążony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.
    >
    >
    >
    > Hm?
    >
    >
    >
    > > Ale nie przejmuj się że nie wiedziałeś.
    >
    >
    >
    > Sorry, ale tutaj to TY tak dałeś ciała, że skoda gadać.
    >
    >
    >
    > Silniki w samochodach (poza kilkoma wyjątkami) są czterosuwowe - wiesz
    >
    > co to znaczy? Że przez 1/4 cyklu pracy tłok napędza wał, a przez
    >
    > pozostałe 3/4 wał napędza tłok. Hamowanie silnikiem wprowadza tu jedyną
    >
    > różnicę, że w fazie rozprężania nie dostajesz dodatkowej energii a
    >
    > jedynie odzyskujesz odrobinę tej poświęconej przed chwilą na sprężanie.
    >
    >
    >
    > > Pisze że niezbyt nowoczesne podawanie
    >
    > > mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem więcej pali bo
    >
    > > podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za przepustnicą.
    >
    > > Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od
    >
    > > dyszy głównej. Sporo paliwa może przez nią przelecieć.
    >
    >
    >
    > Ale w tych trochę lepszych niż kompletny zabytek zasysać nią będzie
    >
    > dopiero gry obroty spadną poniżej tych biegu jałowego. Wcześniej powinno
    >
    > odciąć całkowicie.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michoo

    To dlaczego zrobili przesunięcie osi tłoka względem osi wału? Jakiś inny powód niż
    odciążenie tłoka musi być. Napisz dlaczego bo widać że wiesz i zapomniałeś napisać.
    Przesunięcie nie jest duże. Milimetr, dwa milimetry. Taki tłok chce krzywo iść w
    cylindrze. Zużywał by się szybciej niż taki podparty równo w środku.


  • 45. Data: 2013-04-21 13:08:12
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 21 Apr 2013 03:27:51 -0700 (PDT), k...@g...com
    <k...@g...com> wrote:

    > To dlaczego zrobili przesunięcie osi tłoka względem osi wału? Jakiś inny powód niż
    odciążenie tłoka musi być.

    Zmniejszenie hałaśliwości pracy tłoka, który przechyla się w
    cylindrze w ramach dopuszczalnego luzu tłok-cylinder.

    RR.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.


  • 46. Data: 2013-04-21 14:27:38
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-04-21 09:26, J.F. pisze:

    > Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
    > kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).

    zrobiłem kiedyś eksperyment - zjeżdżałem z niezbyt stromej górki i
    zamiast tylko odjąć lekko gazu (diesel) i hamować silnikiem wcisnąłem
    sprzęgło i zacząłem przyhamowywać pulsacyjnie. Po 3, może 4,
    wciśnięciach hamulca od zera do deski hamulec zrobił się twardy jak
    deska - brakło podciśnienia dla wspomagania hamulców. Puszczenie
    sprzęgła i wejście silnika na obroty od razu przywróciło wspomaganie
    hamulców.

    --
    Pozdr.
    Michał


  • 47. Data: 2013-04-21 16:05:37
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, April 21, 2013, 9:26:29 AM, you wrote:

    >>> Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
    >>> wrzucala luzu.
    >>> No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
    >>> Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
    >> Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    >> hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz
    >> hamulce.. co w tym takiego niezrozumiałego?
    > Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
    > kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).
    > Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
    > gdy ja wcale hamowac nie chce ?
    > Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
    > akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
    > przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
    > odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

    Nic w ten sposób nie zaoszczędzisz, bo najtaniej jest po prostu jechać
    ze stałą prędkością.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 48. Data: 2013-04-21 16:06:25
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, April 21, 2013, 10:51:59 AM, you wrote:

    >>Torebkę czipsów otworzyłem...
    > Ekologicznych? ;)

    Nie bardzo - poziom metanu w okolicy wzrósł.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 49. Data: 2013-04-21 16:14:15
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:05:37 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >> Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
    >> gdy ja wcale hamowac nie chce ?
    >> Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
    >> akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
    >> przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
    >> odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.
    >
    > Nic w ten sposób nie zaoszczędzisz, bo najtaniej jest po prostu jechać
    > ze stałą prędkością.

    Znaczy sie jak - jechac po autostradzie 500km z predkoscia 40km/h, bo
    tyle bedzie obowiazywac na zjezdzie ? :-)

    Czy pojechac 900m z po staremu 140, po czym noga z gazu ?

    J.


  • 50. Data: 2013-04-21 16:24:47
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.04.2013 16:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F.,

    >> Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
    >> akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
    >> przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
    >> odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.
    >
    > Nic w ten sposób nie zaoszczędzisz, bo najtaniej jest po prostu jechać
    > ze stałą prędkością.
    >
    E-e. Zakładając, że już się rozpędziłeś to najtaniej jest powoli hamować
    - z jednej strony na tyle wolno, żeby nie marnować niepotrzebnie energii
    z drugiej na tyle szybko żeby silnik unikał wtrysku a hamowanie
    powodowały pozostałe opory ruchu (czyli chyba możliwie niskie obroty ale
    powyżej obrotów biegu jałowego).

    Czyli zakładając, że masz za te 1500m zjazd to najtaniej będzie jechać
    hamując silnikiem tak, aby przez te 1500 metrów wytracić całą różnicę
    prędkości pomiędzy aktualną a zjazdową - nie spalisz wtedy przez te
    1500m ani kropelki.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: