    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Date: Sun, 21 Apr 2013 16:24:47 +0200

    On 21.04.2013 16:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F.,

    > Nic w ten sposób nie zaoszczędzisz, bo najtaniej jest po prostu jechać
    > ze stałą prędkością.

    E-e. Zakładając, że już się rozpędziłeś to najtaniej jest powoli hamować
    - z jednej strony na tyle wolno, żeby nie marnować niepotrzebnie energii
    z drugiej na tyle szybko żeby silnik unikał wtrysku a hamowanie
    powodowały pozostałe opory ruchu (czyli chyba możliwie niskie obroty ale
    powyżej obrotów biegu jałowego).

    Czyli zakładając, że masz za te 1500m zjazd to najtaniej będzie jechać
    hamując silnikiem tak, aby przez te 1500 metrów wytracić całą różnicę
    prędkości pomiędzy aktualną a zjazdową - nie spalisz wtedy przez te
    1500m ani kropelki.

    Michoo