  • 51. Data: 2013-04-21 16:50:34
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:24:47 +0200, Michoo napisał(a):

    > Czyli zakładając, że masz za te 1500m zjazd to najtaniej będzie jechać
    > hamując silnikiem tak, aby przez te 1500 metrów wytracić całą różnicę
    > prędkości pomiędzy aktualną a zjazdową - nie spalisz wtedy przez te
    > 1500m ani kropelki.

    No nie, zakladamy ze mamy czas na dzialanie.

    Czyli np:
    a) jedziemy jeszcze 300m, wrzucamy luz i konczymy z 80 na liczniku,
    b) jedziemy jeszcze 800m, noga z gazu, i tez konczymy z 80,
    c) noga z gazu, po 700m wciskamy i jedziemy dalej 80,
    d) wrzucamy luz, po 1200m wrzucamy bieg i kontynuujemy 80,
    e) wrzucamy luz, po 1450m wrzucamy 4-ke i rozpedzamy do 80 ..

    Oczywiscie c-e nas nie interesuja, mimo ze oszczedniejsze :-)

    J.

  • 52. Data: 2013-04-21 16:53:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michoo,

    Sunday, April 21, 2013, 4:24:47 PM, you wrote:

    > E-e. Zakładając, że już się rozpędziłeś to najtaniej jest powoli hamować
    > - z jednej strony na tyle wolno, żeby nie marnować niepotrzebnie energii
    > z drugiej na tyle szybko żeby silnik unikał wtrysku a hamowanie
    > powodowały pozostałe opory ruchu (czyli chyba możliwie niskie obroty ale
    > powyżej obrotów biegu jałowego).
    > Czyli zakładając, że masz za te 1500m zjazd to najtaniej będzie jechać
    > hamując silnikiem tak, aby przez te 1500 metrów wytracić całą różnicę
    > prędkości pomiędzy aktualną a zjazdową - nie spalisz wtedy przez te
    > 1500m ani kropelki.

    Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wolę hamować
    silnikiem przez 750m, nie wkurzając ciężarówek za mną zwalnianiem do
    80km/h zbyt wcześnie niż toczyć się 1500m na luzie. A paliwa jazdą na
    luzie nie zaoszczędzę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 53. Data: 2013-04-21 16:59:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michoo wrote:

> [...]
    > hamując silnikiem tak, aby przez te 1500 metrów wytracić całą różnicę
    > prędkości pomiędzy aktualną a zjazdową - nie spalisz wtedy przez te

    Lepiej dać w gaz z górki, żeby łatwiej
    i szybciej wjechać na kolejne wzniesienie.

  • 54. Data: 2013-04-21 17:08:13
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.04.2013 16:50, J.F. wrote:
> [...]
    > e) wrzucamy luz, po 1450m wrzucamy 4-ke i rozpedzamy do 80 ..
    >

    > Oczywiscie c-e nas nie interesuja, mimo ze oszczedniejsze :-)

    Biorąc pod uwagę, że opory powierza rosną z kwadratem prędkości to
    najwyższy bieg, noga z gazu i czekasz aż będzie prędkość przy której
    masz minimum spalania (tutaj redukcja do prawidłowych obrotów) i
    jedziesz nią tak długo aż nie zdejmiesz znowu nogi z gazu tak aby na
    zjeździe mieć zakładane 80(znowu redukcja do dalszej jazdy).

    Oczywiście w czasie hamowania też redukujesz, jeżeli się zbliżasz do
    zbyt niskich obrotów.

    Michoo

  • 55. Data: 2013-04-21 17:20:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, April 21, 2013, 4:59:43 PM, you wrote:

    > Lepiej dać w gaz z górki, żeby łatwiej
    > i szybciej wjechać na kolejne wzniesienie.

    Chodzi o zjazd z autostrady - też nie załapałem od razu. Ale
    oszczędzanie w takiej sytuacji może powodować zagrożenie na drodze -
    zbyt wolna jazda wymusza na innych użytkownikach dodatkowe,
    niepotrzebne manewry.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2013-04-21 17:24:43
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 13:08:12 UTC+2 użytkownik Robert Rędziak napisał:
> [...]
    inny pow�d ni� odci��enie t�oka musi by�.

    _____________

    > robert r�dziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
    >

    > I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

    To dlatego google nie działały bo zablokowałeś szukaniem. Piszesz że się przechyla w
    ramach luzu oczywiście. To dlaczego tłok w silnikach do remontu nie jest zużyty w
    specyficzny dla przechylania sposób? Cylinder też nie zużywa się krzywo. Poszukaj
    jeszcze. Tylko może w nocy. Nie blinduj przeglądarki w dzień. Ktoś może szukać numeru
    telefonu alarmowego na przykład.

  • 57. Data: 2013-04-21 17:31:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Chodzi o zjazd z autostrady - też nie załapałem od razu.

    A faktycznie. Ale kto by tam hamował
    na zjeździe. Hamowanie nie jest ani bezpieczne
    ani ekonomiczne :-)

  • 58. Data: 2013-04-21 17:49:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:59:43 +0200, cef napisał(a):

    > Lepiej dać w gaz z górki, żeby łatwiej
    > i szybciej wjechać na kolejne wzniesienie.

    Nie ma kolejnej gorki (to na A4).
    Albo jest, ale w dolku fotoradar (to na DK8).

    Co nam zreszta otwiera nastepna dyskusje - a jak w pagorkach ?
    Hamowac silnikem za darmo na zjazdach i trzymac przepisowo na
    podjazdach ?

    Kiedys potrafilem przejechac z Klodzka do Barda nie dotykajac hamulca,
    a gaz wciskajac tylko pare razy - reszta na luzie, w tym i pod gorke.
    Niestety - przybylo kapelusznikow, przybylo FR :-)

    J.

  • 59. Data: 2013-04-21 17:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 16:53:08 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Na luzie spalam. Przy hamowaniu silnikiem nie spala. Wolę hamować
    > silnikiem przez 750m, nie wkurzając ciężarówek za mną zwalnianiem do
    > 80km/h zbyt wcześnie niż toczyć się 1500m na luzie.

    Oni jada gora 90. Jako ze miales przewage predkosci - praktycznie nie
    utrudniasz. A jeszcze jest pas zjazdowy.

    >A paliwa jazdą na luzie nie zaoszczędzę.

    Jestes pewny ze w calosci nie ?

    J.

  • 60. Data: 2013-04-21 17:53:10
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Po 3, może 4,
    > wciśnięciach hamulca od zera do deski hamulec zrobił się twardy jak
    > deska - brakło podciśnienia dla wspomagania hamulców.

    to napraw uklad wspomagania zamiast pieprzyc bzdury