eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 91

  • 31. Data: 2013-04-20 22:58:30
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "Franlik" <l...@m...pl>


    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości
    news:kkuvb4$goq$1@mx1.internetia.pl...
    >
    > Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    > hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz hamulce..
    > co w tym takiego niezrozumiałego?

    Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
    Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.


  • 32. Data: 2013-04-20 23:05:41
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-04-20 22:58, Franlik pisze:
    >> Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    >> hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz
    >> hamulce..
    >> co w tym takiego niezrozumiałego?
    > Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    > Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
    > Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.

    To po co się rzucasz skoro temat dotyczy "nowoczesnych... " ?




  • 33. Data: 2013-04-20 23:31:17
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Franlik,

    Saturday, April 20, 2013, 10:58:30 PM, you wrote:

    >> Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    >> hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz hamulce..
    >> co w tym takiego niezrozumiałego?
    > Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    > Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.

    To musi być bardzo stary samochód, bo nawet gaźnikowy Polonez miał
    ZHS.

    > Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.

    Znaczy wyłączasz silnik?

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 34. Data: 2013-04-21 01:23:31
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.04.2013 22:58, Franlik wrote:

    > Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    > Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.

    Czym ty u licha jeździsz?

    > Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
    >
    Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    wymienia się je częściej niż silnik. ;)

    Poza tym hamowanie silnikiem jest wygodne - nie trzeba nogą machać.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 35. Data: 2013-04-21 01:51:27
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 01:23:31 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:
    > On 20.04.2013 22:58, Franlik wrote:
    >
    >
    >
    > > Ja nie mam tak zaawansowanego technologicznie samochodu.
    >
    > > Mój samochód spala tyle samo w jednym i drugim przypadku.
    >
    >
    >
    > Czym ty u licha jeździsz?
    >
    >
    >
    > > Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
    >
    > >
    >
    > Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    >
    > większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    >
    > wymienia się je częściej niż silnik. ;)
    >
    >
    >
    > Poza tym hamowanie silnikiem jest wygodne - nie trzeba nogą machać.
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Michoo

    Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z tłoka na wał
    wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest korzystna. Oś korbowodu jest
    przesunięta względem osi tłoka. Przy uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i
    związane z tym siły są za małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem
    mogą być duże. A tłok obciążony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.
    Ale nie przejmuj się że nie wiedziałeś. Nie można wiedzieć wszystkiego. Tamten ze
    spalaniem że tyle samo jak na luzie i przy hamowaniu też czegoś nie wie. Pisze że
    niezbyt nowoczesne podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
    więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za przepustnicą.
    Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od dyszy głównej.
    Sporo paliwa może przez nią przelecieć. W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i
    hamowanie hamulcami jest oszczędniejsze od hamowania silnikiem.


  • 36. Data: 2013-04-21 02:03:06
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.04.2013 01:51, k...@g...com wrote:
    > Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z tłoka
    > na wał wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest korzystna.
    > Oś korbowodu jest przesunięta względem osi tłoka. Przy uruchamianiu
    > silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siły są za małe żeby
    > miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być duże. A
    > tłok obciążony niekorzystnie. Na zdrowie silnikowi to nie wychodzi.

    Hm?

    > Ale nie przejmuj się że nie wiedziałeś.

    Sorry, ale tutaj to TY tak dałeś ciała, że skoda gadać.

    Silniki w samochodach (poza kilkoma wyjątkami) są czterosuwowe - wiesz
    co to znaczy? Że przez 1/4 cyklu pracy tłok napędza wał, a przez
    pozostałe 3/4 wał napędza tłok. Hamowanie silnikiem wprowadza tu jedyną
    różnicę, że w fazie rozprężania nie dostajesz dodatkowej energii a
    jedynie odzyskujesz odrobinę tej poświęconej przed chwilą na sprężanie.

    > Pisze że niezbyt nowoczesne podawanie
    > mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem więcej pali bo
    > podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za przepustnicą.
    > Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy mniejsza od
    > dyszy głównej. Sporo paliwa może przez nią przelecieć.

    Ale w tych trochę lepszych niż kompletny zabytek zasysać nią będzie
    dopiero gry obroty spadną poniżej tych biegu jałowego. Wcześniej powinno
    odciąć całkowicie.

    --
    Pozdrawiam
    Michoo


  • 37. Data: 2013-04-21 09:26:29
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 22:46:14 +0200, DoQ napisał(a):
    > W dniu 2013-04-20 22:34, Franlik pisze:
    >> Dlaczego ty mnie sie pytasz ? Przeciez to ty uczysz "swoja" aby nie
    >> wrzucala luzu.
    >> No to napisz dlaczego wrzucanie luzu przez "twoja" nie jest dobre.
    >> Nieekonomiczne ? Dlaczego ?
    >
    > Bo jazdą na luzie spalasz dokładnie tyle paliwa co na biegu jałowym, a
    > hamując silnikiem nie spalasz paliwa wcale i dodatkowo odciążasz
    > hamulce.. co w tym takiego niezrozumiałego?

    Dodatkowo - jak silnik na luzie zgasnie, to tracisz i wspomaganie
    kierownicy (juz nie zawsze), i byc moze hamulcow (nie od razu).

    Ale ... nowoczesne silniki na luzie nie gasna, a co zrobic w sytuacji
    gdy ja wcale hamowac nie chce ?
    Np jade sobie autostrada z gorki, gorka taka ze pojazd na luzie te 120
    akurat utrzymuje. Albo widze ze moj zjazd za 1500m, a na liczniiku
    przepisowe 140 - co robic ? Bo doswiadczenie mi podpowiada - chwile
    odczekac i na luz, na zjezdzie bede mial 80.

    J.


  • 38. Data: 2013-04-21 09:29:14
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 15:37:09 +0200, ZIWK napisał(a):
    > W dniu 2013-04-20 11:01, Robert Rędziak pisze:
    >> On Sat, 20 Apr 2013 08:29:51 +0200, ZIWK <w...@o...pl> wrote:
    >>> Czopy wału korbowego są oddzielnie od panewek warstwą oleju silnikowego
    >>> - podawanego przez pompę olejową. Obroty pompy a więc i ciśnienie oraz
    >>> ilość oleju są zazwyczaj uzależnione od obrotów wału korbowego (pompa
    >>> jest zwykle napędzana od niego) - jeśli obroty są za niskie to wał
    >>> zamiast "pływać" na warstwie oleju styka się "na sucho" panewką mocno
    >>> trze o nią.
    >>
    >> http://www.imc.pcz.czest.pl/instytut/pl/3/3.8/materi
    aly/eelab/ee_05.pdf
    >> Hint: smarowanie czopów wału nie jest hydrostatyczne.
    >>
    > Oczywiście - ale ja zastosowałem I stopień przybliżenia - bez wchodzenia
    > w szczegóły konieczne przy projektowaniu i remontach (poprawne osadzenie
    > panewek).
    > W informacji "popularnej" myślę ze jest to dopuszczalne.

    Ale tam napisane ze to z cisnieniem z pompy nie ma nic wspolnego.
    Wiec cos chyba za bardzo spopularyzowales ...

    J.


  • 39. Data: 2013-04-21 09:40:24
    Temat: Re: Nowoczesne turbodoładowane diesle i zbyt niskie obroty.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 11:30:39 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Sat, 20 Apr 2013 13:31:45 +0200 osobnik zwany cef napisał:
    >> Lisciasty wrote:
    >>> Bessęsu trzymać na 2000 obr., skoro przy 2500 obr. masz max momentu,
    >>> czyli optymalne spalanie.
    >> I tak schematy producenta zaprzeczają wszystkim tym analizom
    >> technicznym. Np przy automatycznych skrzyniach obroty utrzymywane są na
    >> poziomie 1500-2000 (jak się nie depcze)- tak przewidział producent.
    > no patrz pan. Moje poprzednie 3.0V6 w vanie też zmieniało przy 2krpm. I
    > strasznie kiepski ten silnik. Miał 200kkm i nie miał zamiary się rozsypać

    Ale to dlatego ze 3.0V6 - sam rozumiesz ze w 2.0R4 obciazenia na
    tlokach o 50% wieksze :-)

    Maks momentu nie ma nic wspolnego z optymalnym spalaniem. Owszem -
    zazwyczaj to optimum spalania jest w srednich obrotach, max momentu
    tez - ale to nie znaczy ze z dokladnoscia do 1 rpm sie pokrywaja.

    Maksymalny moment to tez najwieksze obciazenia w silniku (no, w za
    bardzo uproszczonej teorii) ... ale tylko gdy pedal do oporu
    wcisniemy.

    Tym niemniej jechalem ostatnio jakims nowoczesnym dieslem opla, i
    bardzo ladnie ciagnal juz od 1500, co wlasciciel wykorzystywal czesto.

    J.


  • 40. Data: 2013-04-21 10:45:05
    Temat: Re: Nowoczesne ... luz ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2013 16:51:27 -0700 (PDT), k...@g...com
    >>> Co do odciążania hamulców, to ja wolę odciążać silnik.
    >> Dla silnika przenoszenie obciążeń to normalna sytuacja - robi to przez
    >> większość czasu użytkowania pojazdu, hamulce max kilka procent a i tak
    >> wymienia się je częściej niż silnik. ;)
    >
    > Masz rację że normalna sytuacja ale tylko kiedy siła przenosi z
    > tłoka na wał wykorbiony. W drugą stronę od wału na tłok nie jest
    > korzystna. Oś korbowodu jest przesunięta względem osi tłoka. Przy
    > uruchamianiu silnika rozrusznikiem moce i związane z tym siły są za
    > małe żeby miało to znaczenie. Ale przy hamowaniu silnikiem mogą być
    > duże. A tłok obciążony niekorzystnie.

    Ale przeciez co obrot tlok jest tak obciazony i w normalnej pracy.
    W suwie wydechu cisnienie moze i male, ale w suwie sprezania wieksze.

    W benzyniaku w czasie hamowania to cisnienie male, w dieslu takie
    samo. Inna sprawa ze nie wiem czy bardziej szkodzi to sprezanie, czy
    hamowanie tloka pod koniec suwu (ktore dziala na inna panewke i sruby
    korbowodu). A wtedy sprezane powietrze pomaga. No i niska predkosc
    pomaga, wiec wychodzi na to ze benzyniak cierpi wtedy bardziej, ale
    nie z powodu przesuniecia osi.

    > Pisze że niezbyt nowoczesne
    > podawanie mieszanki. Znaczy się gaźnik. Przy hamowaniu silnikiem
    > więcej pali bo podciśnienie do dyszy wolnych obrotów brane jest za
    > przepustnicą. Dysza wolnych obrotów to sporawa dziurka. 3 do 4 razy
    > mniejsza od dyszy głównej. Sporo paliwa może przez nią przelecieć.
    > W silnikach z gaźnikiem jazda na luzie i hamowanie hamulcami jest
    > oszczędniejsze od hamowania silnikiem.

    Ale:
    a) gaznikowcow juz prawie nie ma drogach,
    b) sporo gaznikow odcinalo paliwo przy hamowaniu silnikiem.

    J.

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: