-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe (tipko)
Date: Mon, 28 Dec 2015 17:30:32 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 67
Message-ID: <n5ro2r$f1b$1@node1.news.atman.pl>
References: <567cf2b0$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>
<567d043c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n5jmf8$8e4$1@node1.news.atman.pl>
<567e5833$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<n5m3rm$mo6$1@node1.news.atman.pl>
<567fa116$0$22832$65785112@news.neostrada.pl>
<567fac4c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<567fc8cc$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
<n5os0h$i9b$1@node1.news.atman.pl>
<56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1451320220 15403 46.21.210.209 (28 Dec 2015 16:30:20
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Dec 2015 16:30:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.5.0
In-Reply-To: <56810abd$0$657$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574482
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-12-28 o 11:11, Trybun pisze:
>>> No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
>>> zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
>>> osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
>>
>> Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
>> Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
>> zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
>> to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
>> silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
>> o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.
>
> Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
> minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
> oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
Jesteś pewny ?
W pierwszych 16 zaworowcach chodziło o podniesienie mocy
a ekologie wtedy wszyscy mieli w dupie.
A dzisiaj "ekologię" uzyskuje się przez "downsizing" i
zmniejszanie spalania.
> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>
>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>
> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
> pozamiejską.
Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
>>> Vectry.
>>
>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
A widzisz.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.15 12:49 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 22:43 RadoslawF
- 29.12.15 22:52 RadoslawF
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
- 31.12.15 09:34 Trybun
- 31.12.15 09:36 Trybun
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe