-
Data: 2015-12-28 17:30:32
Temat: Re: Nowe (tipko)
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2015-12-28 o 11:11, Trybun pisze:
>>> No i pewnie jest wysilony. Tak naprawdę konstrukcyjnie silniki się nie
>>> zmieniają od lat, a cofając się o choćby małe 20-30 lat to taką moc
>>> osiągały motory o pojemności 1.8-2litry.
>>
>> Nie muszą się zmieniać konstrukcyjnie.
>> Przez wiele lat podnoszono moc najpierw zaworami a potem
>> zwiększając ciśnienie w komorze. Jak możliwości się wyczerpały
>> to poszli w turbiny. Tyle że co innego turbina w sportowym
>> silniku powyżej dwu litrów a co innego w gównianym trzy cylindrowcu
>> o pojemności poniżej litra. A to nam ostatnio wciskają ekolodzy.
>
> Wielozaworowość itd to zabiegi mające nie podnosić bezpośrednio moc a
> minimalizować zawartość szkodliwych czynników w spalinach, no i
> oczywiście ograniczać zużycie paliwa.
Jesteś pewny ?
W pierwszych 16 zaworowcach chodziło o podniesienie mocy
a ekologie wtedy wszyscy mieli w dupie.
A dzisiaj "ekologię" uzyskuje się przez "downsizing" i
zmniejszanie spalania.
> Mam zupełnie inne zdanie - to właśnie małe silniczki potrzebują
> wspomagania turbiny. Dla przykładu taki Dodge Viper nie potrzebuje
> turbodoładowania bo on ma moment obrotowy odpowiedni przy każdych
> obrotach silnika i na każdym przełożeniu skrzyni biegów.
A takie mające po półtora, dwa czy trzy litry po co mają turbiny ?
>>> Taka turbina na pewno skraca żywot każdego silnika. Jednak użytkownik
>>> nie kupuje wozu z takim silniczkiem do jazdy autostradowej. Raczej do
>>> codziennego dojazdu do pracy kilkanaście km dziennie. A przy takim stylu
>>> to motor wytrzyma bez awarii i kilkanaście lat.
>>
>> W naszym biednym kraju większość ma jeden samochód na rodzinę
>> a nie inny do miasta, inny na autostradę a jeszcze inny do rekreacji.
>
> Nowe Tipo z silnikiem 1.4 i turbodoładowaniem zmieniłby ten wehikuł w
> auto uniwersalne, którym również bez obawy można by wyjechać na trasę
> pozamiejską.
Ja tam wyjechał bym bez obawy taki 1.4 bez turbiny w taką trasę.
>>> Nie bardzo wiem o co chodzi z tą "turbodziurą", przy moim stylu jazdy
>>> wcale jej nie odczuwam. Przykład, w jakim przydaje mi się
>>> turbodoladowanie - jadę 100ką na 5tce, 2500 obrotów i chcę wyprzedzać,
>>> wciskam gaz samochód przyspiesza bez żadnego zastanawiania, i to wręcz
>>> wyrywa do przodu bez żadnej dziury w obrotach. Gdy kupowałem dieselka o
>>> pojemności 1.5 litra 90KM a ważącego prawie 1.5 tony to sądziłem że nie
>>> da się tym jeździć. A okazało się że z przyspieszaniem na wysokich
>>> biegach i elastycznością jest u niego lepiej niż u 2litrowej, benzynowej
>>> Vectry.
>>
>> To nie zależy od stylu jazdy a od silnika.
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Pewnie tak - przy turbo w małym benzyniaku inaczej trochę inaczej jazda
> by wyglądała. Nawet kiedyś miałem okazję się przejechać Fiatem Uno z
> turbodoładowaniem. Tam faktycznie szło wyczuć "dziurę turbo".
A widzisz.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.15 12:49 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 12:52 Trybun
- 29.12.15 22:43 RadoslawF
- 29.12.15 22:52 RadoslawF
- 30.12.15 08:05 Marcin Kiciński
- 30.12.15 11:01 Mateusz Bogusz
- 30.12.15 11:35 z
- 31.12.15 09:33 Trybun
- 31.12.15 09:34 Trybun
- 31.12.15 09:36 Trybun
- 31.12.15 15:24 RadoslawF
- 31.12.15 15:29 RadoslawF
- 31.12.15 17:46 Cavallino
- 01.01.16 10:19 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=