  • 11. Data: 2011-07-12 21:40:43
    Temat: Re: Nowe szkło Nikona
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-12 22:33:49 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Nie
    > odczuwam aż tak różnic w wadze, w końcu staram się najczęściej na czymś
    > oprzeć rękę, Tamron 90mm - 405g a Nikkor 40mm - 235g czy to wielka różnica
    > gdy body waży 740g?

    Jeśli to jedyny obiektyw, który masz w torbie - żadna. Jeśli piąty z
    kolei - może mieć znaczenie.
    BTW: Nikkor 105 mm - 750 g, Sigma 150 mm - 895 g.
    I jakby nie patrzeć nie jest to produkt przeznaczony dla hardkorowych
    miłośników robali, to półka entry-level w makro.

    > Chodziło mi głównie o robienie zdjęć z dalsza, jest
    > różnica złapać motyla z 5cm od soczewki a 20cm :).

    Od kiedy to Tamron 90 ma 20 cm min. odległości ostrzenia? Relanie ok.
    10 cm od frontu. Tyle samo co 60/2 tejże firmy.

    de Fresz

  • 12. Data: 2011-07-12 21:45:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-12 22:41:24 +0200, "Gil" <g...@o...pl> said:

    > Szkło do niczego.

    Uwielbiam takich domorosłych analityków, cóż za wiedza i doświadczenie
    bije z tych słów.

    > Proste jak drut - wielu użytkowników Nikona zbiera sobie
    > szkła i to też kupi bo nie mają co zrobić z pieniedzmi.

    Bzdura półrocza. Masz więcej takich złotych myśli, bo to nawet całkiem
    zabawne się robi?

    > Dla mnie to szkło do niczego.

    Od tego trzeba było zacząć i na tym skonczyć.

    > Nie znajduje nic w czym byłoby najlepsze od
    > innych.
    > Do żadnej dziedziny fotografii nie jest dedykowane. a jaki już to są lepsze
    > wybory do macro, krajobrazu, portretu itp.

    Podaj te "lepsze wybory" spełniające takie warunki:
    - skala 1:1
    - wbudowany silnik
    - cena nowego w okolicach 1000-1100 zł.
    Chociaż ze 2 przykłady.

    de Fresz

  • 13. Data: 2011-07-12 23:06:36
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 23:40:43 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Jeśli to jedyny obiektyw, który masz w torbie - żadna. Jeśli piąty z
    > kolei - może mieć znaczenie.

    Jak już idę na łąki z myślą o makro to biorę 1 obiektyw. Jak mam robić
    koncert to biorę inny. Nie nosze nigdy wszystkich 4 jakie mam.

    > Od kiedy to Tamron 90 ma 20 cm min. odległości ostrzenia? Relanie ok.
    > 10 cm od frontu. Tyle samo co 60/2 tejże firmy.

    Chodziło mi od końca obiektywu (nie od szkła, źle napisałem). Czyli chcesz
    mnie przekonać, że nie ma znaczenia czy do makro wezmę 50mm, 90mm czy
    150mm, zawsze robię z tej samej odległości?

    --
    Krasnal...

  • 14. Data: 2011-07-12 23:20:44
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > bije z tych słów.
    > Podaj te "lepsze wybory" spełniające takie warunki:

    Cena mówi, że szkło jest po to aby je kupić. Można liczyć może nawet na
    milion amatorów.
    Wiesz chyba jak Nikon ceni szkła, które naprawdę są coś warte?

  • 15. Data: 2011-07-13 00:00:44
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message
    >
    > Cena mówi, że szkło jest po to aby je kupić. Można liczyć może nawet na
    > milion amatorów.
    > Wiesz chyba jak Nikon ceni szkła, które naprawdę s? co? warte?

    Cena, jak cena.
    Posiadam mikro 60 i 105. Obecnie częściej uzywam to drugie, bo mam je
    również na etacie szkła dłuższego.
    Wcześniej wykonałem mnóstwo prac 60-ką. Zakładając, że do jakości optycznej
    "doszlusuje" właściwa chyba wszystkim makroobiektywom Nikona minimalna
    dystorsja - widze dla tego szkła spory rynek.
    Jeżeli będzie podobne do 60-ki af-s - bedzie alternatywą dla standardu z
    extra ficzerem makro.
    I na koniec - szkłą makro najczęsciej są prawdziwymi obiektywami
    profesjonalnymi. Jeżeli ktoś je kupuje, to najczęściej wie po co -
    niekoniecznie dla robaczków...

  • 16. Data: 2011-07-13 07:51:42
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-13 01:06:36 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

    > Jak już idę na łąki z myślą o makro to biorę 1 obiektyw. Jak mam robić
    > koncert to biorę inny. Nie nosze nigdy wszystkich 4 jakie mam.

    Rozumiem że wyjeźdżając na takie wakacje od razu dokładnie wiesz, co
    będziesz na miejscu fotografował? ;-)

    > Chodziło mi od końca obiektywu (nie od szkła, źle napisałem). Czyli chcesz
    > mnie przekonać, że nie ma znaczenia czy do makro wezmę 50mm, 90mm czy
    > 150mm, zawsze robię z tej samej odległości?

    Nie. Tłumaczę Ci, że w praktyce dłuższa ogniskowa nie zawsze daje
    większą odległość minimalną, w tym konkretnym przypadku (Tamrony 90 i
    60) jest ona de facto identyczna, wbrew chłopskiemu rozumowi.
    Producenci najczęściej podają w katalogach odległość od płaszczyzny
    matrycy, a wystarczy wziąć w rękę ze 2 różne obiektywy makro, aby się
    przekonać, że to może ozaczać zupełnie różne odległości od frontu
    obiektywu (a w praktyce to właśnie ta odległość liczy się najbardziej).

    de Fresz

  • 17. Data: 2011-07-13 07:54:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-13 01:20:44 +0200, "Gil" <g...@o...pl> said:

    > Cena mówi, że szkło jest po to aby je kupić.

    Ja tam twierdzę, że każde szkło jest produkowane po to, aby ktoś je kupował.

    > Można liczyć może nawet na milion amatorów.

    I to jest wada?

    > Wiesz chyba jak Nikon ceni szkła, które naprawdę są coś warte?

    Noooo, 35/1.8, 50/1.8, 85/1.8, 18-105, 70-300VR - każde z nich kosztuje
    dziki majątek, nie to co u konkurencji...

    de Fresz

  • 18. Data: 2011-07-13 09:17:27
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2011 09:51:42 +0200, de Fresz napisał(a):

    > Rozumiem że wyjeźdżając na takie wakacje od razu dokładnie wiesz, co
    > będziesz na miejscu fotografował? ;-)

    Na jakie wakacje? Żeby zrobić motyla czy ważkę nie muszę wyjeżdżać, łąki i
    lasy mam blisko, wystarczy spacer lub rower. A na wakacje przeważnie nie
    biorę lustrzanki w ogóle, a jak już (bardzo rzadko) to nie biorę w ogóle
    obiektywu makro bo nie mam zamiaru biegać za motylami tylko wypoczywać
    ewentualnie zrobić zdjęcie pamiątkowe zwykłym 17-50mm. Nie robię
    architektury, wnętrz bo jestem tylko amatorem i z wakacji chcę mieć tylko
    fotki pamiątkowe, które można zrobić nawet kompaktem czy nawet komórką gdy
    jest sporo światła.

> [...]
    > przekonać, że to może ozaczać zupełnie różne odległości od frontu
    > obiektywu (a w praktyce to właśnie ta odległość liczy się najbardziej).

    Zdaję sobie z tego sprawę. Wiadomo, że większa ogniskowa to zazwyczaj
    dłuższy obiektyw. Ale nie chodzi mi tylko o minimalną odległość, bo rzadko
    używam skali 1:1. Nawet gdy motyla mam w takiej samej odległości od końca
    obiektywu przy 50mm czy 150mm to jednak przy większej ogniskowej ja sam
    jestem dalej od owada, mniej zasłaniam światło oraz mniejsze są szanse, że
    go spłoszę. Po prostu subiektywnie lepiej mi się fotografuje to co lubię
    najbardziej na dłuższych ogniskowych niż 40-60mm, doświadczyłem tego
    osobiście na kilku zestawach, wolę 90-150mm, lepiej mi się takie szkło
    trzyma, łatwiej mi oprzeć o coś obiektyw, całość jest bardziej stabilna
    trzymając szkło cała dłonią niż małe lekkie szkiełka trzymane w 3 palcach,
    ale Ty wiesz lepiej jak mi się fotografuje :). Myślę, że z mojej strony
    EOT, napisałem tylko, że wolę dłuższe ogniskowe do makro bo miałem okazję
    to sprawdzić w zakresie od 50mm nawet do 200mm, bez wnikania w cenę i w
    podróże wakacyjne. Tak samo jak wolę cięższe body i większe, niż małe,
    lekkie i plastikowe. I też bez wnikania w cenę, po prostu lepiej mi się
    takimi fotografuje. Dziwne, że nie możesz tego zrozumieć bez wnikania w
    inne sprawy. Po prostu tak mi wygodniej :).

    --
    Krasnal...

  • 19. Data: 2011-07-13 10:09:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-13 11:17:27 +0200, Krasnal <k...@o...pl> said:

> [...]
    > obiektywu makro bo nie mam zamiaru biegać za motylami tylko wypoczywać
    > ewentualnie zrobić zdjęcie pamiątkowe zwykłym 17-50mm.

    No widzisz, a inni traktują wakacje jako doskonały czas do porobienia
    fajnych fotek miejsc i obiektów, do których na codzień spacerkiem, czy
    rowerem raczej nie dojadą.

    > Myślę, że z mojej strony
    > EOT, napisałem tylko, że wolę dłuższe ogniskowe do makro bo miałem okazję
    > to sprawdzić w zakresie od 50mm nawet do 200mm, bez wnikania w cenę i w
    > podróże wakacyjne.

    No właśnie, TY wolisz. Tylko czy to sprawia, że ten obiektyw nie
    znajdzie nabywców, którzy przypadkiem będą woleć inaczej? Ja tam
    twierdzę, że przy tej cenie znajdą się takich tysiące. Nie hardkorowych
    makrorobów, tylko niedzielnych fotografów z lustrem entry-level, którzy
    od czasu do czasu cykną sobie a to kwiatka, a to pszczółkę, a to
    zapałkę.

    de Fresz

  • 20. Data: 2011-07-13 10:14:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niedzielnych fotografów z lustrem entry-level, którzy od czasu do czasu
    > cykną sobie a to kwiatka, a to pszczółkę, a to zapałkę.

    Dorzuć do tego wszelkiej maści służby robiące dokumentacje techniczne,
    wypadkowe...