  • Data: 2010-08-05 11:48:43
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
    > Janko, faktycznie były i są zasilacze mogące zrobić kuku,
    > ale dotyczy to najtańszego sprzętu. Budżetowe "byle co",
    > które są khm kastrowane z wszystkiego co się tylko wyciąć
    > da, z zabezpieczeniami włącznie faktycznie potrafi palić
    > się. Albo uszkodzić podpięte podzespoły podczas ulegania
    > awarii

    Wszystko trzeba rozważać praktycznie. Oprócz zasilaczy jest np. głupi
    przełącznik w listwie, który kiedyś się sfajczył w pewnej firmie. I tak
    można by wymyślać, burza i przepięcia (zmniejsza szansę, nie likwiduje),
    strzelający wąż z wodą, iskrzący kabel, który ''prawie wypadł'' itd,
    itd. Pstryknięcie bezpiecznikiem jest trywialne i daje jakieś tam
    oszczędności. Nakład pracy jest żaden.

    > Zresztą skoro przy tym temacie jesteśmy, to "nawracające"
    > problemy z kartami graficznymi w Twoim komputerze coś mi
    > się nie podobają. Niezależnie czy zmienisz platformę na
    > nowszą czy zmodernizujesz starą, zdecydowanie głosuję by
    > rozważyć wymianę zasilacza na coś cichego, "sprawnego",
    > (certyfikowana sprawność najmniej 80%), i dobrej firmy.

    Może tak po prostu się zdarzyło, mam wielki kłopot z suchością i
    strzelaniem wszystkiego, nawilżanie niewiele pomaga. Niby to zamknięte
    jest, ale kto tam wie.
    Zasilacze są raczej średniej klasy, z droższych w serii. Zawsze
    wymieniam przy okazji zmiany reszty.

    > Mój zestaw projektowany pod kątem cichości (pasywnie
    > chłodzone ATI 4670, i CPU nowsze od Twojego, ale też
    > i słabsze) oraz niskiego apetytu na prąd pobiera coś
    > w okolicy 100W.
    >
    > Aktualnie mam miernik podpięty pod inny sprzęt, zaś
    > podłączanie go teraz do komputera średnio mi pasuje,
    > ale jeśli trzeba, to mogę sprawdzić to dokładnie(j).

    Ja też mam, 120W z monitorem jak się nudzi, 160 jak myśli. Tylko monitor
    ledwo co świeci (25W). Komputerki w domu zjadają nam gdzieś z 70zł
    miesięcznie, niby nie dużo, ale i nie mało. Mój musi mieć parę, ale
    potem przyjdzie czas na komputer żony i tam będę celował w mocne zejście
    z mocą. Może nawet pójdzie tam nowy atom.
    Ale i tak jest lepiej niż 300W jeszcze kilka lat temu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl