  • Data: 2010-08-05 12:22:19
    Temat: Re: Nowe procesorki
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:
    > Zdajesz sobie sprawę że pstrykając "bezpiecznikiem" za którymś
    > razem możesz sobie(sprzętowi) zrobić zazi?

    Zdaję. Tak naprawdę najczęściej wyłączam listwy i wystarczy.
    Bezpieczniki to jak się znika na dłużej.

    > One do tego nie są
    > projektowane. Do odłączania sprzętu powinno się "rozłączniki"
    > stosować. Zgodnie http://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka ;)
    > 99 razy użycie bezpiecznika ujdzie Tobie bezkarnie

    No to już przekroczyłem limit z dziesięć razy :)

    >, ale jest
    > ryzyko że za którymś razem będzie zonk. Zresztą przy użyciu
    > rozłącznika ryzyko też jest, ale mniejsze..

    Będzie zonk, będzie kłopot. Na razie jest zonk z dachu, przecieka,
    trzeba będzie z dychy wyskoczyć. Ot, życie i problemy...

    > Dlatego mam nadzieję że masz dobrze zaprojetowaną instalacje,
    > a do odłączania sprzętu stosujesz rozłącznik..

    Sam projektowałem i wykonywałem :)
    Ba - uwaga - wszystkie połączenia (gdzie się dało) lutowane. Żadnych
    kostek (z chwilą, gdy przekręciłem gwint w pierwszej).

    Jakby mi się wydawało, to napisałbym, że mi się wydaje :)

    > ostatnio podpiałem pod "ciężki"
    > wzmacniacz audio. Miernik (dlatego mi się nie chciało przepinać
    > go, o czym pisałem) w standby nie wykazuje poboru, sprzęt jest
    > z końcówki lat dziewiędziesiątych ubiegłego wieku.

    Ładowarka Nokii nie wykazuje nawet podczas ładowania :)
    Różne rzeczy się zdarzają, jednak standbaj w domu zjada około 50 watów
    (nawet więcej, bo kuchenka, zmywarka, pralka i piec jeszcze)

    > Coś mi ostatnio wychodzi że kwestia poboru w standby jest erhm
    > nieco mitologizowana. Owszem, są sprzęty które pobierają, i to
    > sporo, ale raczej bym był skłonny uważać że to wyjątki a nie
    > reguła.

    50W to jest np. 16 urządzeń po 3 waty. Da się tyle znaleźć w przeciętnym
    domu.
    Fakt, że różne małe głupie zasilacze jedzą coraz mniej, drugi fakt, że
    połowa, te ''bardzo chińskie'' po kilku latach z hukiem kończy żywot.
    Morderstwo transformatorów klasycznych nie za bardzo mi się podoba...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl