    Date: Thu, 07 Apr 2011 22:06:19 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>

    W dniu 2011-04-07 20:38, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
    > Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
    > którego umiejętności są raczej niezbyt duże.

    Dokładnie. Poślizg podsterowny nadal jest bezpieczniejszy, bo opanowanie
    go to głównie hamowanie, więc nawet jak poślizgu opanować nie uda, bo
    prędkość była za wysoka, to lepiej wypaść przodem po już jakiejś drodze
    hamowania, niż żeby lecąc pełną prędkością bokiem owinąć się wokół
    drzewa bo zabrakło "troszkę".

    Największy problem podsterownego poślizgu w sporcie, to to, że do jego
    opanowania trzeba stracić dużo prędkości i pojechać łamanym torem jazdy
    przez zakręt, co owocuje wyjściem z zakrętu z dużo niższą prędkością.

    Poślizg nadsterowny z kolei oznacza że oś kierowana ma jeszcze jakieś
    rezerwy i zazwyczaj da się taki zakręt przelecieć "dzidą" optymalnym
    torem jazdy.

    Natomiast problem zakładania różnych opon na różne osie jest taki, że
    dojechane opony będą kleić lepiej na suchym, a nowe na mokrym. Czyli i
    tak źle i tak niedobrze.