    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Nowe liczniki radiowe....
    Date: Mon, 20 Jun 2016 15:58:31 +0200

    HF5BS pisze:

    > Jarku, rozumiem, że za każdym razem masz tyle samo. Lub podobnie.
    > Ale ci powiem, że gdyby tylko mnie takie coś spotkało, jakieś 2 lata
    > temu, to też bym nic nie napisał. Jednakże wiem, że wielu ludzi padło
    > ofiarą takich "prognoz", mimo, że zużycie nie zmieniało się ilościowo
    > w istotny sposób, tylko licznik był wymieniany na radiosyfiący
    > (komunikacja z centralą w technologii PLC).

    Tym bardzie mnie to dziwi. Ta, zawsze mam tak samo lub podobnie, zawsze
    prognoza zawyżona. I to mnie nie dziwi, bo strategi jest uzasadniona
    (z punktu widzenia przekręciarza), przynosi stałe i pewne zyski. Można
    by było zaniżać, ponosić przy tym stałe koszty i liczyć na to, że czasem
    ttafi się na takiego, co nie zapłaci od razu i będzie się go dręczyć
    w sposób dochodowy. Ale to mi wygląda na słaby model biznesowy.

    > Zaś co do "tak szybko nie odłączą" (by J.F.), to terefere, pismo,
    > wysłane, załóżmy, 10 marca, antydatowane na 2 marca... a potrafią
    > i bardzo chętnie to stosują mimo możliwości klienta. Stempel
    > pocztowy opiewa na 13 marca, pismo otrzymujesz 14 marca. 2+14
    > 16 marca przychodzą i wyłączają. Mało istotne, że odebrałeś je
    > 14 marca. Wyłączenie liczą od daty na piśmie.

    Zwykle jak przychodzi te pięć prognoz i jedna faktura, to robię sześć
    przelewów z przyszłą datą. Raz mi coś źle się kliknęło i jeden przelew
    się nie zrobił. Dopiero po przesło miesiącu przysłali mi pismo. Jakieś
    kretyńskie i skrajnie bucowate. Od lat zawsze płacę dokładnie w terminie,
    więc skoro przelew nie przyszedł, powinni podejrzewać, że umarłem. A oni
    zamiast zapytać o datę pogrzebu, albo po prostu upomnieć spadkobierców,
    że powinni wpłacić, od razu groźby, że wyłączą. Zadzwoniłem, obsobaczyłem,
    zapłaciłem. Nawet nie byli zdziwieni tym, że żyję. Naliczyli odsetki.
    Zaraz potem przyszła nowa prognoza, w której było, że znów mam nadpłatę.
    To nie są kretyni, wcale głupi nie są. To po prostu złodzieje.

    > Aha, w jakiej prądowni masz usługę?

    Z-cośtam Otwock.

    --
    Jarek