  • 51. Data: 2013-04-05 18:11:12
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <p...@n...mil> napisał w wiadomości
    news:kjmelp$fh0$1@node1.news.atman.pl...
    > Marek wrote:
    >
    > [ciach]
    >
    > Owszem, wykrywanie gatunku wyswietlanego filmu jest trudne
    > do zrealizowania (chociaż na podstawie małych fluktuacji
    > występujących regularnie co 3 sekundy można wywnioskować,
    > że w lista dialogowa filmu jest nasycona "yes, yes, yes!" ;->),
    > ale informacja "wyjechalismy na wakacje, włamywacze mile widziani"
    > to jest bardzo realne zagrożenie.

    Takie samo zagrożenie jest w przypadku liczników innych mediów
    - wody, gazu, podzielników ciepła zimą, etc.
    Jak jest odczytywany radiowo to złodziej podjeżdża pod dom
    i ma sytuację na widelcu gdzie się licznik kręci, a gdzie nie.
    Jedyne wyjście jeśli licznik jest na mieszkaniu robić na nim
    klatkę Faradaya (strzelam, że wystarczy owinąć folią alu)
    żeby nie można było go odczytać zdalnie i zdejmować to
    w okresie odczytów.

    Pozdr. TC

  • 52. Data: 2013-04-05 18:57:42
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Możesz mieć rację bo opieram się tylko na tym co gdzieś kiedyś
    > zasłyszałem, ale nie mam wiedzy o dalekopisie która pozwalała by mi w to
    > nie wierzyć.

    W szpiegowskiej historii chodziło o podsłuch ale nie dalekopisów, tylko
    elektrycznych maszyn do pisania, korzystających z głowicy obracanej i
    przesuwanej przód-tył o określoną ilość impulsów. To powodowało na tyle
    duże skoki prądu, że nie było problemu z jednoczesnym podsłuchem kilku
    takich maszyn z jednego pokoju, na jednej "fazie".
    Maciek

  • 53. Data: 2013-04-05 19:48:34
    Od: "AdamS" <a...@p...onet.eu>

    Użytkownik "Ciemny" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > że w lista dialogowa filmu jest nasycona "yes, yes, yes!" ;->),
    > ale informacja "wyjechalismy na wakacje, włamywacze mile widziani"

    Oj, trzęsi doopy! Dla Was w przygotowaniu nowa edycja książki
    telefonicznej tylko z numerami, bez nazwisk i adresów.
    P.S. Czy przed wyjściem z domu wyłączasz też lodówkę?

  • 54. Data: 2013-04-05 20:53:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 14:50:22 UTC+2 użytkownik Andrzej W. napisał:

    > Moim zdaniem, trzeba sobie zadać pytanie jaką przepustowością będzie
    > dysponowała sieć odczytująca te liczniki.
    > Bo obawiam się, że zadanie "odczytaj wszystkich abonentów" może zajmować
    > kilka dni.

    Ktoś tu pisał, że to leci po GPRS. Będą dzwonić do domu
    możliwie rzadko i możliwie małymi pakietami, dane
    uzyskane z takiego szpiegowania co sekundę pewnie
    nawet nie są warte zwiększenia kosztu transferu;)

    pzdr
    bartekltg

  • 55. Data: 2013-04-06 13:43:29
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    > Dobre. A dla uboższych paranoików rada: kup 3 inne telewizory, każdy
    > włącz na inny kanał. I co wtedy licznik pomierzy?

    Może pojawią się randomizery zużycia podłączane do gniazdka, wystarczy
    5-7 spiralek grzejnych różnej mocy w obudowie jak grzejnik olejowy,
    sterowanych generatorem pseudolosowym albo zaprogramowanymi wzorcami
    poboru prądu. Za cenę nieco wyższego rachunku masz ochronę przed
    inwigilacją w czasie rzeczywistym i nikt się nie dowie, że np. jesteś
    na urlopie i od tygodnia dom stoi pusty.

    T.

  • 56. Data: 2013-04-06 13:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Apr 2013 14:44:23 +0200, Anerys napisał(a):
    > Dzisiejsi dzienikarze (celowo opuściłem jedno "n") nie są tym samym, co
    > niegdysiejdzi dziennikarze. Mamy tych dobrych i rzetelnych, ale sporo hmm...

    Hm, jestes pewien ? Ze mamy dobrych i rzetelnych, i ze kiedys bylo ich
    wiecej ?

    > No, bo wtedy procków, ani nawet półprzewodników w obecnym rozumieniu nie
    > było :)) Przestawiła by się data i co, cała elektronika by "amba fatima,
    > było i ni ma" :)) I toster by wybuchł, albo przypalił chlebki i głodni byśmy
    > do pracy poszli :)

    Juz troche tych urzadzen bylo.
    Jestescie tacy pewni ze dowolne urzadzenie zaprojektowane miedzy 1980 a
    1995 przezylo to bez problemu ?

    Przeciez komputer moze nie wystartowac systemu, jak stwierdzi ze jest
    uszkodzony RTC. System moze sie zawiesic, jak bedzie przeliczal date
    01.01.1900. Obliczenie dnia tygodnia moze dac glupoty, a glupoty
    wyswietlone na terminalu moga go zawiesic.
    Budzik ambitniejszy moze nas nie obudzic, bo stwierdzi ze jest niedziela,
    toster moze sie nie wylaczyc, bo bedzie chcial to zrobic 01.01.2000 00:02,
    a taka data nigdy nie nadejdzie itp.

    Duzo pracy wlozono w sprawdzenie i poprawe wszystkich systemow
    komputerowych. Na szczescie nastapilo to stopniowo, ot maly przyklad - bank
    wysyla nowe karty kredytowe, wazne do 01/00, a co mowi bankomat w
    1998 r ? Karta juz dawno niewazna ..

    Niedawno byla kolejna drobna afera - licznik tygodni w GPS sie przekrecil,
    no i nie wszystkie odbiorniki to akceptowaly.

    J.

  • 57. Data: 2013-04-06 13:57:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Apr 2013 13:23:20 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > Czy jak płacisz coś kartą albo korzystasz z bankomatu to gdzieś jest
    > rejestrowane gdzie i kiedy byłeś ?
    > Czy jak twoja komórka łączy się z kolejną stacją bazową to jest gdzieś
    > rejestrowane gdzie właśnie jesteś ?
    > Rejestracja tych informacji wydaje się zbędna, ale czy nie są one
    > zachowywane to nie byłbym pewien

    Ktore, tez z pradu, czy te z komorek.

    Bo tez z komorek to ustawowo przez dwa lata ..

    > Podobnie z informacjami z liczników energii. Są im dostępne informacje,
    > które wydaje się nie powinny nigdzie być rejestrowane, ale czy nie będą.

    Przez rok na pewno - jakos trzeba klientowi wytlumaczyc czemu taka duza
    faktura.

    J.

  • 58. Data: 2013-04-06 14:10:05
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-04-06 13:53, J.F. pisze:

> [...]
    > 1995 przezylo to bez problemu ?
    >
    > Przeciez komputer moze nie wystartowac systemu, jak stwierdzi ze jest

    Jedyny przypadek jaki znam, to gdy nie ma baterii na płycie głównej. Ale
    system nie startuje nie dlatego, że RTC stoi, tylko dlatego, że nie ma
    plików konfiguracyjnych BIOS-u.

    W 2009 roku włączałem komputer Optimus z 1994 roku z Windowsem 3.11, po
    raz pierwszy od 11 lat. Datę podawał dobrą, godzinę też.

  • 59. Data: 2013-04-06 14:31:52
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Hm, jestes pewien ? Ze mamy dobrych i rzetelnych, i ze kiedys bylo ich
    > wiecej ?

    Owszem. Spójrz w TV na przykład. Dzisiejszych wielu, lat temu odpowiednio,
    nie zostali by dopuszczeni nawet w pobliże kamery - jeśli mówi "dwutysięczny
    dwunasty", czy "włanczać", to ja pierdolę...

    > Juz troche tych urzadzen bylo.
    > Jestescie tacy pewni ze dowolne urzadzenie zaprojektowane miedzy 1980 a
    > 1995 przezylo to bez problemu ?

    Nie zrozumiałeś żartu - to odpowiedz sobie sam na pytanie :))
    Poważniej - u mnie żadne z urządzeń nie zastrajkowało. Co najwyżej data
    bywała błędna.

    > Przeciez komputer moze nie wystartowac systemu, jak stwierdzi ze jest
    > uszkodzony RTC. System moze sie zawiesic, jak bedzie przeliczal date

    Nie zdarzyło mi się, żeby system odmówił odpalenia, gdy data była zła.
    Natomiast potrafił odmówić zalogowania, jeśli data była ewidentnie
    surrealistyczna, ale wtedy do przodu pchało go dwukrotne naciśnięcie
    CTRL-ALT-DEL na wiszącym ekranie logowania. Wymiana baterii w BIOS
    zlikwidowała problem.

> [...]
    > toster moze sie nie wylaczyc, bo bedzie chcial to zrobic 01.01.2000 00:02,

    Nigdy nie trafiłem na taki problem. Ale często śmieszyła mnie data np. 6
    kwietnia 113 :) Jednak wszystko działało.

> [...]
    > bank
    > wysyla nowe karty kredytowe, wazne do 01/00, a co mowi bankomat w

    A to już banku problem. Nie twierdzę, że zmiana setek lat nie spowodowała
    problemu. Po prostu, nie trafiłem na taką zagwozdkę, choć nawet chciałem,
    dla wiedzy.

    > Niedawno byla kolejna drobna afera - licznik tygodni w GPS sie przekrecil,
    > no i nie wszystkie odbiorniki to akceptowaly.

    Lenistwo programistów i krótkowzroczność. Plama na wizerunku jak kleks w
    zapierdziałych gaciach.

  • 60. Data: 2013-04-06 14:44:33
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    > dopuszczająca liczniki ze zdalnym odczytem stanu użycia energii.

    Gdyby jakiś złodziej miał dostęp do takich danych to może sprawdzać,
    kiedy ktoś jest w domu a kiedy nie.

    Janek