    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Date: Sat, 6 Apr 2013 13:53:06 +0200

    Dnia Fri, 5 Apr 2013 14:44:23 +0200, Anerys napisał(a):
    > Dzisiejsi dzienikarze (celowo opuściłem jedno "n") nie są tym samym, co
    > niegdysiejdzi dziennikarze. Mamy tych dobrych i rzetelnych, ale sporo hmm...

    Hm, jestes pewien ? Ze mamy dobrych i rzetelnych, i ze kiedys bylo ich
    wiecej ?

    > No, bo wtedy procków, ani nawet półprzewodników w obecnym rozumieniu nie
    > było :)) Przestawiła by się data i co, cała elektronika by "amba fatima,
    > było i ni ma" :)) I toster by wybuchł, albo przypalił chlebki i głodni byśmy
    > do pracy poszli :)

    Juz troche tych urzadzen bylo.
    Jestescie tacy pewni ze dowolne urzadzenie zaprojektowane miedzy 1980 a
    1995 przezylo to bez problemu ?

    Przeciez komputer moze nie wystartowac systemu, jak stwierdzi ze jest
    uszkodzony RTC. System moze sie zawiesic, jak bedzie przeliczal date
    01.01.1900. Obliczenie dnia tygodnia moze dac glupoty, a glupoty
    wyswietlone na terminalu moga go zawiesic.
    Budzik ambitniejszy moze nas nie obudzic, bo stwierdzi ze jest niedziela,
    toster moze sie nie wylaczyc, bo bedzie chcial to zrobic 01.01.2000 00:02,
    a taka data nigdy nie nadejdzie itp.

    Duzo pracy wlozono w sprawdzenie i poprawe wszystkich systemow
    komputerowych. Na szczescie nastapilo to stopniowo, ot maly przyklad - bank
    wysyla nowe karty kredytowe, wazne do 01/00, a co mowi bankomat w
    1998 r ? Karta juz dawno niewazna ..

    Niedawno byla kolejna drobna afera - licznik tygodni w GPS sie przekrecil,
    no i nie wszystkie odbiorniki to akceptowaly.

    J.