    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Date: Sat, 6 Apr 2013 14:31:52 +0200

    news:6pl02yxgixtp.1ek18ee53jz53$.dlg@40tude.net...

    > Hm, jestes pewien ? Ze mamy dobrych i rzetelnych, i ze kiedys bylo ich
    > wiecej ?

    Owszem. Spójrz w TV na przykład. Dzisiejszych wielu, lat temu odpowiednio,
    nie zostali by dopuszczeni nawet w pobliże kamery - jeśli mówi "dwutysięczny
    dwunasty", czy "włanczać", to ja pierdolę...

    > Juz troche tych urzadzen bylo.
    > Jestescie tacy pewni ze dowolne urzadzenie zaprojektowane miedzy 1980 a
    > 1995 przezylo to bez problemu ?

    Nie zrozumiałeś żartu - to odpowiedz sobie sam na pytanie :))
    Poważniej - u mnie żadne z urządzeń nie zastrajkowało. Co najwyżej data
    bywała błędna.

    > Przeciez komputer moze nie wystartowac systemu, jak stwierdzi ze jest
    > uszkodzony RTC. System moze sie zawiesic, jak bedzie przeliczal date

    Nie zdarzyło mi się, żeby system odmówił odpalenia, gdy data była zła.
    Natomiast potrafił odmówić zalogowania, jeśli data była ewidentnie
    surrealistyczna, ale wtedy do przodu pchało go dwukrotne naciśnięcie
    CTRL-ALT-DEL na wiszącym ekranie logowania. Wymiana baterii w BIOS
    zlikwidowała problem.

    > 01.01.1900. Obliczenie dnia tygodnia moze dac glupoty, a glupoty
    > wyswietlone na terminalu moga go zawiesic.
    > Budzik ambitniejszy moze nas nie obudzic, bo stwierdzi ze jest niedziela,
    > toster moze sie nie wylaczyc, bo bedzie chcial to zrobic 01.01.2000 00:02,
    > a taka data nigdy nie nadejdzie itp.

    Nigdy nie trafiłem na taki problem. Ale często śmieszyła mnie data np. 6
    kwietnia 113 :) Jednak wszystko działało.

    > Duzo pracy wlozono w sprawdzenie i poprawe wszystkich systemow
    > komputerowych. Na szczescie nastapilo to stopniowo, ot maly przyklad -
    > bank
    > wysyla nowe karty kredytowe, wazne do 01/00, a co mowi bankomat w
    > 1998 r ? Karta juz dawno niewazna ..

    A to już banku problem. Nie twierdzę, że zmiana setek lat nie spowodowała
    problemu. Po prostu, nie trafiłem na taką zagwozdkę, choć nawet chciałem,
    dla wiedzy.

    > Niedawno byla kolejna drobna afera - licznik tygodni w GPS sie przekrecil,
    > no i nie wszystkie odbiorniki to akceptowaly.

    Lenistwo programistów i krótkowzroczność. Plama na wizerunku jak kleks w
    zapierdziałych gaciach.