  • 91. Data: 2013-04-10 20:27:25
    Temat: Re: Nowe liczniki energiii - dyskusja w mediach
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 10 Apr 2013 08:20:29 +0200, Desoft napisał(a):

    > Pomiar mocy realizowany jest poprzez pomiar okresu (np.: w LE-01)
    > Aby "uzbierać" energii 5Wh trzeba czekać 12min. - poniżej 5W licznik ma
    > pokazywać 0.
    > Odświerzając co sekundę licznik będzie ciągle korzystał z tych samych
    > danych.
    > No chyba że mówisz o takim urządzeniu co kosztuje 5000 i więcej... ale ono
    > nie nadaje się na licznik montowany u odbiorcy.

    Mówię o trochę lepszych licznikach, np. z Pozytonu. Taki EQABP (pomiar
    energii czynnej i biernej w obu kierunkach) półpośredni to koszt ponad
    1000 zł i takowe się jak najbardziej stosuje u odbiorców, oczywiście nie
    u indywidualnych ale dla firm jak najbardziej. Mogę przy okazji
    sprawdzić jak często wartości mocy są odświeżane w takich lepszych
    licznikach przy minimalnym obciążeniu.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 92. Data: 2013-04-10 21:46:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com>

    > Jedyny przypadek jaki znam, to gdy nie ma baterii na płycie głównej. Ale
    > system nie startuje nie dlatego, że RTC stoi, tylko dlatego, że nie ma
    > plików konfiguracyjnych BIOS-u.

    Aaa . .. no i co, myślisz, że to czegoś więcej dowodzi ?

  • 93. Data: 2013-04-10 22:38:39
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl>

    > Firmy od reklamy chyba chętnie (i nie mało) zapłacą za globalną informację
    > kto kiedy który program ogląda.

    Współczesny telewizor łączy się z internetem

  • 94. Data: 2013-04-10 22:44:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com>

    > Naprawdę? Bo mi się wydaje, że wywiad złodziejski nie potrzebuje
    > teleliczników. Wystarczy im spojrzeć wieczorami, w których oknach się nie
    > pali. Tak jest dużo szybciej niż czekać na wyniki telepomiaru.

    Jasne, i samochodowe adaptery OBD2 komunikujące się po BT z niezmiennym
    kluczem też nie są groźne

    > Może powinna być taka opcja - nie chcesz telepomiaru? Ok, co miesiąc
    > odwiedzi cię inkasent, ale rachunek będzie wyższy o koszt fatygi
    > inkasenta. Osoby wierzące w tajemne możliwości inwigilacji licznikowej nie
    > powinny takiej dopłaty uważać za drogą.

    A "z kuli czego" ?! Jakoś przez tyle lat zdalnego pomiaru nie było z jego
    większymi możliwościami śledzenia zużycia prądu

  • 95. Data: 2013-04-10 22:45:44
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com>

    > Moim zdaniem, trzeba sobie zadać pytanie jaką przepustowością będzie
    > dysponowała sieć odczytująca te liczniki.
    > Bo obawiam się, że zadanie "odczytaj wszystkich abonentów" może zajmować
    > kilka dni.

    Ktoś tu pisał, że to leci po GPRS. Będą dzwonić do domu
    możliwie rzadko i możliwie małymi pakietami, dane
    uzyskane z takiego szpiegowania co sekundę pewnie
    nawet nie są warte zwiększenia kosztu transferu;)
    --
    To kwestia zużycia baterii a nie kosztu transferu

  • 96. Data: 2013-04-22 22:32:18
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Nie ogladales Terminatora 4?

    A jakies meritum?
    Nie jest to na wszystkich stacjach ale jest. 3 cylke, wszystko trwa
    ok.2sek. Moze to jakis automatyczny system rozliczania z zaiksem, nie
    wiem.

  • 97. Data: 2013-04-22 22:36:59
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-04-22 22:32, Leming Show pisze:

    > A jakies meritum?
    > Nie jest to na wszystkich stacjach ale jest. 3 cylke, wszystko trwa
    > ok.2sek. Moze to jakis automatyczny system rozliczania z zaiksem, nie
    > wiem.

    A to nie jest ten system: nagraj kawałek piosenki, wyślij MMS-em,
    komputer ci odpowie, co to za piosenka.

  • 98. Data: 2013-04-22 23:10:37
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > A to nie jest ten system: nagraj kawałek piosenki, wyślij MMS-em,
    > komputer ci odpowie, co to za piosenka.

    Nic mi o tym nie wiadomo, to o czym pisalem nie jest na kazdej
    piosence, moze kiedys nagram na mp3 i wrzuce. Nie mam oscyloskopu
    cyfrowego, ale moze zripuje i w edytorze audio cos wypatrze.

  • 99. Data: 2013-04-23 22:55:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-04-22 23:10 Leming Show napisał(a):

    > Nic mi o tym nie wiadomo, to o czym pisalem nie jest na kazdej
    > piosence, moze kiedys nagram na mp3 i wrzuce. Nie mam oscyloskopu
    > cyfrowego, ale moze zripuje i w edytorze audio cos wypatrze.

    To watermark:
    http://www.google.com/patents/US7266697

    --
    Adam Dybkowski