-
11. Data: 2016-05-31 19:37:46
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .05.2016 o 19:13 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
> W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>>
>>
>>>> W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
>>>> na autostradzie) to 3,2 bara.
>>>> Opony 17".
>>>
>>> Ale takie z minimalną gumą?
>>> Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.
>>
>> Rozmiar gumy fabryczny
>
>
> To znaczy jaki profil?
>
50/215/R17
TG
-
12. Data: 2016-05-31 20:00:59
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...
>>> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
>>
>> Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
>> ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
>> nakazuje.
>
> To jest rower czy tir?
>
W jakim sensie?
W ducato koła 225/70/15 zalecane cisnienie to 4...
-
13. Data: 2016-05-31 21:28:27
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
i by nie było całego zamieszania z wymianą.
> Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W
sensie że te
> same modele - może coś źle wydali z magazynu.
> A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do
tego
> samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.
Do tego modelu nie ma zamienników, przynajmniej tak twierdził
intercars, musieli ściągnać oryginały od forda.
> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
> Czy diagnosta to sprawdził?
To jest bus, był bez obciążenia.
> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
Transity
> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
Turneo custom.
--
Marek
-
14. Data: 2016-05-31 21:43:35
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Maciek <n...@x...pl>
> Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w
> osobówce (mazda 2) i na nowym było 85%.
U mnie tylne zużyte miały 75% no i Jan Sebastian bach - pieczątka jest.
Zmienłem je dla świętego spokoju bo tył latał na dziurach jak chciał. Na
kolejny rok wymienione pokazywały z tego co pamiętam podobną sprawność,
przy czym tył trzymał się już jak przyklejony do asfaltu.
Także mam pogląd wyrobiony o tej całej diagnostyce.
>
> Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk to
> będzie dobra podstawa reklamacji.
>
Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
Ciekawe jak się maszyny diagnostyczne zachowują podczas testu
nieobciążonego zawieszenia na resorach, które z tego co wiem jest raczej
twarde i ma zapewne inną charakterystykę od sprężyn w osobówkach.
Jak już tak dociekliwie testujesz, możesz też wrzucić coś ciężkiego na
pakę i zobaczyć co będzie w innym zakresie pracy. A może resory mówią
dość...
-
15. Data: 2016-05-31 22:18:49
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.6667500460658309023@news.neostrada.pl
...
> On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
> wrote:
>> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
>> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
>
> Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt słabe.
> Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40% i by nie
> było całego zamieszania z wymianą.
>
a mi ostatnio sprawdzali cisnienie w kolach na przegladzie
ale juz potescie amorkow
--
pozdr
Tomasz
tck(at)top.net.pl
-
16. Data: 2016-05-31 22:46:31
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.6667500460658309023@news.neostrada.pl
...
> On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
> wrote:
>> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
>> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
>
> Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt słabe.
> Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40% i by nie
> było całego zamieszania z wymianą.
>
Zmieniły się przepisy, że teraz wymagają pozytywnego badania amortyzatorów?
Jeszcze niedawno przepisy nie wymagały badania amortyzatorów.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
17. Data: 2016-06-01 00:08:39
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <n...@x...pl>
wrote:
> Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie o tym jaki profil testu na
linii testującej ustawić, widział, że, są resory.
--
Marek
-
18. Data: 2016-06-01 01:00:15
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisał(a):
> On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
>> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
>
> Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
> słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
> i by nie było całego zamieszania z wymianą.
Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza te 29% i
do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma na to
wpływ.
>> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
>> Czy diagnosta to sprawdził?
>
> To jest bus, był bez obciążenia.
Nie chodziło mi o obciążenie ładunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
każde z kół.
O to, czy nie jest tak, że jedna oś jest cięższa z lewej, a druga z prawej.
Oznacza to że auto zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą - co
może tłumaczyć dużą różnicę w wyniku na kołach tylnej osi.
Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi to
skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.
Sam ładunek też ma spory wpływ na to, co pokazują te testety zawieszenia.
Jak wrzuciłbyś tonę do tyłu to pewnie dostałbyś zupełnie inny wynik -
niewykluczone że dużo wyższy.
Prawdę mówiąc ten wynik w % ma małą wartość.
Jedyne co można z niego wyczytać, to to że jeżeli jest różnica lewo-prawo
to coś jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
mniej), no albo jak wychodzą wartości rzędu kilkunastu % albo mniej no to
też pewnie coś jest źle.
Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
częstotliwościowa, która oczywiście jest dostępna w tym urządzeniu, ale
mało kto tam zagląda, bo mało komu chciało się czytać instrukcję obsługi.
>> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
> Transity
>> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
>
> Turneo custom.
No to faktycznie - katalog IC mówi że tylko OEM.
-
19. Data: 2016-06-01 01:01:46
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 01 Jun 2016 00:08:39 +0200, Marek napisał(a):
> On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <n...@x...pl>
> wrote:
>> Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
>
> Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie
taaaa... na pewno :)
-
20. Data: 2016-06-01 07:19:05
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 1 Jun 2016 01:00:15 +0200, Tomasz Pyra
<h...@s...spam.spam> wrote:
> Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza
te 29% i
> do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma
na to
> wpływ.
Nie przesadzasz? Diagnosta sroce spod ogona.nie wyleciał, jak 40 lat
pracuje w branży to musiał się spotkać z takimi przypadkami ergo
powinien mieć doświadczenie.
> Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi
to
> skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.
I tak zrobił, po korekcie ciśnienia zrobiło się 45% 29% ale delta
nadal jest za duża mimo równomiernego nacisku obu osi.
--
Marek