-
1. Data: 2016-05-31 17:02:33
Temat: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba. Znajomy mechanik
wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
sprzedano mu uszkodzone?
--
Marek
-
2. Data: 2016-05-31 17:49:59
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 31.05.2016 o 17:02, Marek pisze:
> Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji diagnostycznej
> przed wymianą pokazywało 29% oba. Znajomy mechanik wymienił na nowe. Po
> wymianie jadę na stację tak z ciekawości sprawdzić i wynik: tył prawy
> 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
> Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
> podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
> sprzedano mu uszkodzone?
>
Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
Pojedź dla sprawdzenia na inną.
Szkoda, że wpędzili cię w koszty.
Czuć coś było przy jeździe?
Pobujać w kilku stojącego pustego Transita też by chyba się dało.
-
3. Data: 2016-05-31 18:01:31
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
nakazuje. Po redukcji ciśnienia do 2.7 wynik był 44% 29% (przy
ciśnieniu 3 8 było 29% 12%).
Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w
osobówce (mazda 2) i na nowym było 85%.
Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk
to będzie dobra podstawa reklamacji.
--
Marek
-
4. Data: 2016-05-31 18:42:33
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
> On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
>> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
>
> Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
> ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
> nakazuje.
To jest rower czy tir?
-
5. Data: 2016-05-31 18:48:45
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
> W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
>> On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
>>> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
>>
>> Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
>> ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
>> nakazuje.
>
> To jest rower czy tir?
>
W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub na
autostradzie) to 3,2 bara.
Opony 17".
TG
-
6. Data: 2016-05-31 19:02:37
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 31.05.2016 o 18:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .05.2016 o 18:42 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
>> W dniu 31.05.2016 o 18:01, Marek pisze:
>>> On Tue, 31 May 2016 17:49:59 +0200, t-1 <t...@t...pl> wrote:
>>>> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
>>>
>>> Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
>>> ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
>>> nakazuje.
>>
>> To jest rower czy tir?
>>
>
> W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
> na autostradzie) to 3,2 bara.
> Opony 17".
Ale takie z minimalną gumą?
Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.
-
7. Data: 2016-05-31 19:09:58
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>> W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
>> na autostradzie) to 3,2 bara.
>> Opony 17".
>
> Ale takie z minimalną gumą?
> Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.
Rozmiar gumy fabryczny - normalne ciśnienie 2,5 bar - pełne obciążenie lub
autostrada 3,2
Auto ma 1760kg w dowodzie - minivan C4GP.
TG
-
8. Data: 2016-05-31 19:12:38
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Marek <f...@f...com>
On Tue, 31 May 2016 18:42:33 +0200, Cavallino
<c...@k...pl> wrote:
> To jest rower czy tir?
Było w pierwszym poście.
--
Marek
-
9. Data: 2016-05-31 19:13:10
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
>
>>> W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
>>> na autostradzie) to 3,2 bara.
>>> Opony 17".
>>
>> Ale takie z minimalną gumą?
>> Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.
>
> Rozmiar gumy fabryczny
To znaczy jaki profil?
-
10. Data: 2016-05-31 19:14:04
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 31 May 2016 17:02:33 +0200, Marek napisał(a):
> Musiałem w tranzicie wymienić amortyzatory tył. Na stacji
> diagnostycznej przed wymianą pokazywało 29% oba.
A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
> Znajomy mechanik
> wymienił na nowe. Po wymianie jadę na stację tak z ciekawości
> sprawdzić i wynik: tył prawy 12%, lewy - 29%. Jak to możliwe??
Na kilka sposobów :)
Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W sensie że te
same modele - może coś źle wydali z magazynu.
A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do tego
samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.
Po drugie oczywiście może się zdarzyć że produkt nowy ma wadę.
Same amortyzatory można sprawdzić i porównać na hamowni amortyzatorów -
mają takie rzeczy w serwisach amortyzatorów. Można też ręcznie porównać jak
się amortyzatory zachowują chociaż przy siłach i prędkościach które można
wygenerować rękami.
Po trzecie może być coś źle złożone.
Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
Czy diagnosta to sprawdził?
Przed badaniem zawieszenia mierzony jest nacisk statyczny - jeżeli na
jednej osi bardziej obciążone jest lewe koło, a na drugiej prawe to znaczy
że któreś zawieszenie jest dłuższe/krótsze i powoduje to nierówny nacisk po
przekątnej.
Przyczyny to np. pęknięta sprężyna, jakieś wyrwane mocowanie przedniego
macphersona, krzywy resor z tyłu itp.
Jakieś koło może też leżeć na odboju itd.
Ogólnie to jednak coś powinno być widać, ale zacząć należy od przyjrzenia
się tym amortyzatorom i zawieszeniu.
> Mechanik przysięga, że to nowe oryginalne (zamienników do tego modelu
> podobno nie ma). Nie mam powodów by podejrzewać mechanika, możliwe że
> sprzedano mu uszkodzone?
A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne Transity
w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.