  • 1. Data: 2016-05-30 10:27:02
    Temat: Kombajn
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Nie tylko w Polsce trzeba uwazac na uzbrojone kombajny

    http://www.msn.com/pl-pl/sport/indeks-dyscyplin/panc
    zenista-konrad-nied%c5%bawiedzki-mia%c5%82-powa%c5%b
    cny-wypadek-jest-w-szpitalu/ar-BBtCfWq

    J.

  • 2. Data: 2016-05-30 10:39:45
    Temat: Re: Kombajn
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Monday, May 30, 2016, 10:27:02 AM, you wrote:

    > Nie tylko w Polsce trzeba uwazac na uzbrojone kombajny
    > http://www.msn.com/pl-pl/sport/indeks-dyscyplin/panc
    zenista-konrad-nied%c5%bawiedzki-mia%c5%82-powa%c5%b
    cny-wypadek-jest-w-szpitalu/ar-BBtCfWq

    ,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada - Katarzyna
    Woźniak."
    Hmmm...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2016-05-30 11:56:00
    Od: s...@g...com

    Krzysztof - ojciec Konrada.
    W tym samym arcie jest wyklarowane.

  • 4. Data: 2016-05-30 13:20:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Monday, May 30, 2016, 11:56:00 AM, you wrote:

    zenista-konrad-nied%c5%bawiedzki-mia%c5%82-powa%c5%b
    cny-wypadek-jest-w-szpitalu/ar-BBtCfWq
    Woźniak."
    > Krzysztof - ojciec Konrada.

    Ależ wiem. Tylko wychodzi na to, że żona Krzysztofa jest dziewczyną
    Konrada :P

    > W tym samym arcie jest wyklarowane.

    Ręki mnie opadli.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2016-05-30 14:15:59
    Od: s...@g...com

    Ah, rozumiem o co Ci chodzi.

  • 6. Data: 2016-05-30 15:06:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sczygiel,

    Monday, May 30, 2016, 2:15:59 PM, you wrote:

    [...]

    Katarzyna Woźniak."

    [...]

    > Ah, rozumiem o co Ci chodzi.

    Prawidłowo powinno być:
    ,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz Katarzyna Woźniak - dziewczyna
    Konrada."
    Tak drobna zmiana a jak istotnie zmienia się znaczenie zdania...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2016-05-30 15:27:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 30.05.2016 o 15:06, RoMan Mandziejewicz pisze:

> [...]
    Konrada."
    > Tak drobna zmiana a jak istotnie zmienia się znaczenie zdania...

    Najlepiej użyć liczby mnogiej: poleciały.

  • 8. Data: 2016-05-30 19:03:34
    Od: <1...@1...190334.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

> [...]
    cny-wypadek-jest-w-szpitalu/ar-BBtCfWq

    > ,,Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada - Katarzyna

    http://sjp.pwn.pl/doroszewski/oraz-II;5467183.html

    "podziwiać złote palmy kamizelki oraz łańcuszek od zegarka"

    podstaw pod żona Krzysztofa - palmy kamizelki oraz [1] pod dziewczyna
    Konrada - łańcuszek od zegarka

    [1]
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/oraz.html

    "oraz <<spójnik używany do łączenia zdań lub innych wyrażeń, które odnoszą
    się do tych samych przedmiotów, osób lub faktów>>"

    Czyżbyś chciał dyskutować z faktami, że dwie różne osoby poleciały do tego
    samego Konrada? ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2016-05-31 00:36:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Monday, May 30, 2016, 7:03:34 PM, you wrote:

> [...]
    > się do tych samych przedmiotów, osób lub faktów>>"
    > Czyżbyś chciał dyskutować z faktami, że dwie różne osoby poleciały do tego

    Już ktoś inny zwrócił uwagę: skoro dwie różne osoby, to powinno być
    ,,poleciały" a nie ,,poleciała" :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2016-05-31 19:56:39
    Od: <5...@1...195639.invalid> (Tom N)

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello Tom,
    > Monday, May 30, 2016, 7:03:34 PM, you wrote:
    > Już ktoś inny zwrócił uwagę: skoro dwie różne osoby, to powinno być
    > ,,poleciały" a nie ,,poleciała" :P

    Niekoniecznie

    "Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz dziewczyna Konrada" równie
    dobrze mozna rozwinąć: Do poszkodowanego poleciała żona Krzysztofa oraz
    (poleciała) dziewczyna Konrada.
    Każda osobno.

    --
    'Tom N'