eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe amortyzatory gorsze niż starsze...Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone03.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.am1
    !peering.am1!peer04.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <a...@n...neostrada.pl>
    <3bvre0bi3tu9$.1pfbwoick73f5.dlg@40tude.net>
    <a...@n...neostrada.pl>
    Date: Wed, 1 Jun 2016 01:00:15 +0200
    Message-ID: <n...@4...net>
    Lines: 52
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1464735656 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22843 89.77.179.152:7379
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 372314302
    X-Received-Bytes: 3119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2582766
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisał(a):

    > On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    >> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
    >
    > Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
    > słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
    > i by nie było całego zamieszania z wymianą.

    Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza te 29% i
    do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma na to
    wpływ.


    >> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    >> Czy diagnosta to sprawdził?
    >
    > To jest bus, był bez obciążenia.

    Nie chodziło mi o obciążenie ładunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
    każde z kół.
    O to, czy nie jest tak, że jedna oś jest cięższa z lewej, a druga z prawej.
    Oznacza to że auto zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą - co
    może tłumaczyć dużą różnicę w wyniku na kołach tylnej osi.

    Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi to
    skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.

    Sam ładunek też ma spory wpływ na to, co pokazują te testety zawieszenia.
    Jak wrzuciłbyś tonę do tyłu to pewnie dostałbyś zupełnie inny wynik -
    niewykluczone że dużo wyższy.

    Prawdę mówiąc ten wynik w % ma małą wartość.
    Jedyne co można z niego wyczytać, to to że jeżeli jest różnica lewo-prawo
    to coś jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
    mniej), no albo jak wychodzą wartości rzędu kilkunastu % albo mniej no to
    też pewnie coś jest źle.

    Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
    częstotliwościowa, która oczywiście jest dostępna w tym urządzeniu, ale
    mało kto tam zagląda, bo mało komu chciało się czytać instrukcję obsługi.


    >> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
    > Transity
    >> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
    >
    > Turneo custom.

    No to faktycznie - katalog IC mówi że tylko OEM.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: