eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 12 Rajd Gdańsk
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2016-05-30 10:00:10
    Temat: 12 Rajd Gdańsk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Startowaliśmy z Agnieszką w 2 eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw
    Polski.

    Pierwszego dnia nie udało się ukończyć z powodu awarii (urwana półoś i
    napęd tylko na jedno koło), ale drugiego dnia było już dużo lepiej.
    Ostatecznie w klasie drugie miejsce i wygrany powerstage (na 3
    startujących).

    Nasz onbord z jednego z odcinków - okazało się że mokry szuter jest jednak
    bardzo śliski co 2 razy z rzędu mocno mnie zaskoczyło :)

    https://www.youtube.com/watch?v=1wjDAO4IIiE


  • 2. Data: 2016-06-02 22:05:23
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 30 May 2016 10:00:10 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    Podsumowanie naszego startu w Rajd Kaszub.
    Rajd miał dwie fazy - najpierw gorszą, potem lepszą. Dlatego proponuję
    oglądać film z naszych występów od połowy (4:40) ;)

    https://youtu.be/v7t9c0ueg2c?t=280

    Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od urwania półosi na początku pierwszego
    odcinka.
    Jazda w głębokich, błotnych koleinach z napędem tylko na jedno prawe,
    przednie koło, to nie było nic fajnego - po dwóch odcinkach musieliśmy się
    wycofać i skorzystać z rally2, co pozwoliło nam naprawić samochód i wrócić
    do ścigania następnego dnia.
    Podobny los spotkał wszystkich konkurentów w klasie 4N - nikt nie dojechał
    dalej niż do 3 odcinka.

    Niedziela na szczęście była już zupełnie inna - już sprawnym samochodem, w
    dużo lepszych warunkach pogodowych, można było czerpać radość z jazdy
    bokiem do przodu :-)
    Tempo momentami było aż za duże, co skończyło się kilkoma wypadnięciami z
    trasy - szczęśliwie bez większych uszkodzeń.
    Udało się też wygrać w klasie ostatni odcinek - power stage Besos,
    rozgrywany wokół gdańskiego stadionu.

    Ostatecznie zajęliśmy drugie miejsce w klasie 4N i dziesiąte w klasyfikacji
    2WD.

    Na pewno rajd szutrowy to była bardzo ciekawa odmiana w od lat całkowicie
    asfaltowym cyklu RSMP.
    Nawierzchnia szutrowa jest bardziej widowiskowa dla kibiców, myślę że
    przyjemniejsza też dla zawodników.
    Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych
    twarzy kibicujących przy trasie.
    Podziękowania należą się organizatorom rajdu z Automobilklub Orski za
    zorganizowanie świetnej, szutrowej imprezy oraz wszystkim członkom naszego
    zespołu za pracę w serwisie i bycie razem z nami - dziękujemy :-)


  • 3. Data: 2016-06-03 11:10:11
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pxp49cwu9m40$.1mhhwj0b1p8lk$.dlg@40tude
    .net...
    >Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od urwania półosi na początku pierwszego
    >odcinka.

    w Walimiu tez poloska sie urwala, czy zle pamietam ?

    >Jazda w głębokich, błotnych koleinach z napędem tylko na jedno prawe,
    >przednie koło, to nie było nic fajnego - po dwóch odcinkach
    >musieliśmy się

    Masz tam jakis LSD, czy polos jakos prowizorycznie zblokowano ?
    Bo ze zwyklym dyfrem to bym rzekl, ze w ogole nie pojedziesz ...

    >wycofać i skorzystać z rally2, co pozwoliło nam naprawić samochód i
    >wrócić
    >do ścigania następnego dnia.
    >Podobny los spotkał wszystkich konkurentów w klasie 4N - nikt nie
    >dojechał
    >dalej niż do 3 odcinka.

    I wszyscy urwali po polsce ?

    >Ostatecznie zajęliśmy drugie miejsce w klasie 4N i dziesiąte w
    >klasyfikacji
    >2WD.

    pogratulowac.


    J.


  • 4. Data: 2016-06-03 22:09:52
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 3 Jun 2016 11:10:11 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:pxp49cwu9m40$.1mhhwj0b1p8lk$.dlg@40tude
    .net...
    >>Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od urwania półosi na początku pierwszego
    >>odcinka.
    >
    > w Walimiu tez poloska sie urwala, czy zle pamietam ?

    Tak było
    Tzn. na Świdnickim rozsypał się przegub wewnętrzny.
    Teraz z drugiej strony po prostu pękł patyk półosi.

    A niestety grupa-N czyli półosie muszą być oryginalne.
    Takie elementy to żeby było na pewno bezawaryjne to to trzeba by co
    kilkaset kilometrów wymieniać na nowe.
    Nowa półoś to jakieś 3000zł więc jak na moje możliwości odpada.
    A te używane co można kupić to też już coraz starsze, a sam model ogólnie
    ma problem ze słabymi półosiami i przegubami.

    Chociaż teraz jakaś kumulacja, bo ta półoś ze Świdnickiego to była kupiona
    jeszcze z autem, a ta teraz co padła to też parę sezonów przejeździła bez
    problemu.


    >>Jazda w głębokich, błotnych koleinach z napędem tylko na jedno prawe,
    >>przednie koło, to nie było nic fajnego - po dwóch odcinkach
    >>musieliśmy się
    >
    > Masz tam jakis LSD, czy polos jakos prowizorycznie zblokowano ?
    > Bo ze zwyklym dyfrem to bym rzekl, ze w ogole nie pojedziesz ...

    Płytkowe LSD.
    Też swoje dostało, bo cały OS cisnąłem na tym myśląc że to tylko kapeć.
    W efekcie straciło zupełnie wstępne napięcie, więc mnie jeszcze czeka
    rozbieranie skrzyni i jakiś serwis dyfra.

    >>Podobny los spotkał wszystkich konkurentów w klasie 4N - nikt nie
    >>dojechał
    >>dalej niż do 3 odcinka.
    >
    > I wszyscy urwali po polsce ?

    Jeden skrzynia, drugi łożysko.
    Ogólnie pierwszy dzień ukończyło coś około 30 zawodników na 48 :)


    >>Ostatecznie zajęliśmy drugie miejsce w klasie 4N i dziesiąte w
    >>klasyfikacji
    >>2WD.
    >
    > pogratulowac.

    Dziękuję :)


  • 5. Data: 2016-06-04 18:56:48
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Tomasz Pyra"

    Startowaliśmy z Agnieszką w 2 eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw
    Polski.

    Pierwszego dnia nie udało się ukończyć z powodu awarii (urwana półoś i
    napęd tylko na jedno koło), ale drugiego dnia było już dużo lepiej.
    Ostatecznie w klasie drugie miejsce i wygrany powerstage (na 3
    startujących).

    Nasz onbord z jednego z odcinków - okazało się że mokry szuter jest jednak
    bardzo śliski co 2 razy z rzędu mocno mnie zaskoczyło :)

    https://www.youtube.com/watch?v=1wjDAO4IIiE
    ---
    Fajna trasa


  • 6. Data: 2016-06-05 20:09:54
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-02 o 22:05, Tomasz Pyra pisze:

    > Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych
    > twarzy kibicujących przy trasie.

    Naprawdę jesteś w stanie rozpoznać kibiców? :-)

    PS
    Przeczytałem gdzieś Twój komentarz dotyczący
    dyskwalifikacji załogi, która nie zachowała procedur
    po wypadku na 9 odcinku.
    Mam pytanie: jak często zdarza się, że CKR nie widzi
    gdzie są poszczególne załogi (z powodu zakłóceń czy
    braku zasięgu sieci GSM).
    To o czym pisałeś to się zdarzyło Tobie incydentalnie na jakichś zawodach,
    które odbywały się poza zasięgiem czy to norma?
    W praktyce większość odcinków górskich jest przecież w terenie,
    gdzie GSM działa jak chce a ryzyko zwiedzania gwałtownie rośnie.
    Jakieś ch... te procedury wypracowano.


  • 7. Data: 2016-06-06 09:03:14
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Jun 2016 20:09:54 +0200, cef napisał(a):

    > W dniu 2016-06-02 o 22:05, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele znajomych
    >> twarzy kibicujących przy trasie.
    >
    > Naprawdę jesteś w stanie rozpoznać kibiców? :-)

    Też się dziwię, ale całkiem sporo :)

    > PS
    > Przeczytałem gdzieś Twój komentarz dotyczący
    > dyskwalifikacji załogi, która nie zachowała procedur
    > po wypadku na 9 odcinku.
    > Mam pytanie: jak często zdarza się, że CKR nie widzi
    > gdzie są poszczególne załogi (z powodu zakłóceń czy
    > braku zasięgu sieci GSM).
    > To o czym pisałeś to się zdarzyło Tobie incydentalnie na jakichś zawodach,
    > które odbywały się poza zasięgiem czy to norma?

    Raczej normą jest to, że są krótkie odcinki gdzie zasięgu nie ma.
    Widać to na stronie wyniki.pzm.pl w zakładce mapa, gdzie podczas rajdu
    można obserwować pozycje załóg. I są miejsca gdzie wszyscy "znikają" i
    pojawiają się po drugiej stronie.

    Mi się zdarzyło w taki sposób że wpadłem do rowu gdzie stałem 10 minut.
    System po zatrzymaniu się powinien zacząć piszczeć, wymagając naciśnięcia
    czerwonego lub zielonego przycisku (w zależności czy trzeba udzielić
    pomocy), co się nie stało.

    > W praktyce większość odcinków górskich jest przecież w terenie,
    > gdzie GSM działa jak chce a ryzyko zwiedzania gwałtownie rośnie.
    > Jakieś ch... te procedury wypracowano.

    No kiedyś procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek
    łączności - stosowana była na wszystkich rajdach z jakimiś Dakarami
    włącznie.
    Czyli pierwsza załoga która zauważy wypadek gdzie nikt z załogi nie
    pokazuje znaku OK zatrzymuje się, prowadzi akcję na miejscu, zatrzymuje też
    kolejną załogę którą wysyła z informacjami do najbliższego punktu SOS przy
    trasie odcinka (w RSMP są takie co kilka km - chyba 5km).
    Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostają na miejscu wypadku
    naciskając czerwony przycisk na konsoli.
    A CKR może puścić ratowników nawet pod prąd odcinka.

    Teoretycznie ok, tylko właśnie co w sytuacji kiedy nie będzie zasięgu?
    Muszę się zebrać i napisać maila do delegata PZM ds. bezpieczeństwa.


  • 8. Data: 2016-06-06 09:53:28
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-06-06 o 09:03, Tomasz Pyra pisze:


    > No kiedyś procedura była dostosowana do kompletnego braku jakiejkolwiek
    > łączności - stosowana była na wszystkich rajdach z jakimiś Dakarami
    > włącznie.
    > Czyli pierwsza załoga która zauważy wypadek gdzie nikt z załogi nie
    > pokazuje znaku OK zatrzymuje się, prowadzi akcję na miejscu, zatrzymuje też
    > kolejną załogę którą wysyła z informacjami do najbliższego punktu SOS przy
    > trasie odcinka (w RSMP są takie co kilka km - chyba 5km).

    To ja pamiętam i procedury zawsze takie były
    jak nie było GPS.

    > Teraz zmieniono to tak, że jest GPS i wszyscy zostają na miejscu wypadku
    > naciskając czerwony przycisk na konsoli.
    > A CKR może puścić ratowników nawet pod prąd odcinka.
    >
    > Teoretycznie ok, tylko właśnie co w sytuacji kiedy nie będzie zasięgu?
    > Muszę się zebrać i napisać maila do delegata PZM ds. bezpieczeństwa.

    No właśnie co jest wtedy, kiedy opieramy organizację o GPS
    a on nagle szwankuje (np awaria podstacji i brak zasięgu na jednym odcinku)
    a poza tym wszystko hula. CKR czeka na sygnały a tu nic
    i zorientują się dopiero jak kolejna załoga nie dojedzie?
    Jak na procedury bezpieczeństwa gdzie dla życia liczą się minuty,
    to jakoś licho wygląda.


  • 9. Data: 2016-06-06 19:44:44
    Temat: Re: 12 Rajd Gdańsk
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1agtg2af2cepc$.19x011rxxiu11.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Sun, 5 Jun 2016 20:09:54 +0200, cef napisał(a):
    >>> Również bardzo miło było jechać w domowym rajdzie i widzieć wiele
    >>> znajomych
    >>> twarzy kibicujących przy trasie.
    >
    >> Naprawdę jesteś w stanie rozpoznać kibiców? :-)

    >Też się dziwię, ale całkiem sporo :)

    Ty sie na droge patrz, anie na kibicow, bo to sie zle konczy :-)

    J.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: