-
Data: 2016-06-01 01:00:15
Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisał(a):
> On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
> <h...@s...spam.spam> wrote:
>> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
>> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
>
> Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
> słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
> i by nie było całego zamieszania z wymianą.
Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza te 29% i
do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma na to
wpływ.
>> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
>> Czy diagnosta to sprawdził?
>
> To jest bus, był bez obciążenia.
Nie chodziło mi o obciążenie ładunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
każde z kół.
O to, czy nie jest tak, że jedna oś jest cięższa z lewej, a druga z prawej.
Oznacza to że auto zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą - co
może tłumaczyć dużą różnicę w wyniku na kołach tylnej osi.
Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi to
skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.
Sam ładunek też ma spory wpływ na to, co pokazują te testety zawieszenia.
Jak wrzuciłbyś tonę do tyłu to pewnie dostałbyś zupełnie inny wynik -
niewykluczone że dużo wyższy.
Prawdę mówiąc ten wynik w % ma małą wartość.
Jedyne co można z niego wyczytać, to to że jeżeli jest różnica lewo-prawo
to coś jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
mniej), no albo jak wychodzą wartości rzędu kilkunastu % albo mniej no to
też pewnie coś jest źle.
Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
częstotliwościowa, która oczywiście jest dostępna w tym urządzeniu, ale
mało kto tam zagląda, bo mało komu chciało się czytać instrukcję obsługi.
>> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
> Transity
>> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
>
> Turneo custom.
No to faktycznie - katalog IC mówi że tylko OEM.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.16 01:01 Tomasz Pyra
- 01.06.16 07:19 Marek
- 01.06.16 11:58 Miroo
- 01.06.16 18:30 Tomasz Gorbaczuk
- 01.06.16 18:46 Cavallino
- 01.06.16 20:40 j...@i...pl
- 01.06.16 23:05 Wiwo
- 02.06.16 00:19 Tomasz Pyra
- 02.06.16 00:44 Scobowski
- 02.06.16 11:32 Marek
- 02.06.16 13:49 Marek
- 02.06.16 13:51 Marek
- 02.06.16 13:54 Marek
- 02.06.16 20:08 Tomasz Pyra
- 02.06.16 20:21 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu