eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe amortyzatory gorsze niż starsze...Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
  • Data: 2016-06-01 01:00:15
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisał(a):

    > On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    >> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
    >
    > Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
    > słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
    > i by nie było całego zamieszania z wymianą.

    Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza te 29% i
    do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma na to
    wpływ.


    >> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    >> Czy diagnosta to sprawdził?
    >
    > To jest bus, był bez obciążenia.

    Nie chodziło mi o obciążenie ładunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
    każde z kół.
    O to, czy nie jest tak, że jedna oś jest cięższa z lewej, a druga z prawej.
    Oznacza to że auto zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą - co
    może tłumaczyć dużą różnicę w wyniku na kołach tylnej osi.

    Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi to
    skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.

    Sam ładunek też ma spory wpływ na to, co pokazują te testety zawieszenia.
    Jak wrzuciłbyś tonę do tyłu to pewnie dostałbyś zupełnie inny wynik -
    niewykluczone że dużo wyższy.

    Prawdę mówiąc ten wynik w % ma małą wartość.
    Jedyne co można z niego wyczytać, to to że jeżeli jest różnica lewo-prawo
    to coś jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
    mniej), no albo jak wychodzą wartości rzędu kilkunastu % albo mniej no to
    też pewnie coś jest źle.

    Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
    częstotliwościowa, która oczywiście jest dostępna w tym urządzeniu, ale
    mało kto tam zagląda, bo mało komu chciało się czytać instrukcję obsługi.


    >> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
    > Transity
    >> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
    >
    > Turneo custom.

    No to faktycznie - katalog IC mówi że tylko OEM.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: