  • Data: 2011-08-25 18:41:42
    Temat: Re: Nowe NEXy oficjalnie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-08-25 19:44, Mikolaj Machowski wrote:
    > Po pierwsze w obiektywach od Leiki nie masz AF, zooma itd. Jak dodasz
    > te rzeczy to obiektywy rosną i rosną.

    Takie pseudo zoomy w leice to są jak np. 28-35-50mm lub 16-18-21mm.
    Te dziwadła pewnie wynikają z zabawy z ramkami itd.
    Owszem zarówno zoomy jak AF zwiększają szkło, ale powiedz mi co szkodzi
    zrobić w NEX np. zooma dla APS-C i stałkę np. 50/1 pełnoklatkową? W
    Evilkach nie boli, że matryca się marnje jakośtam, w wizjerze tego nie
    odczujesz, a dodatkowa moc wynikła z powierzchni może się przydać.

    > Już teraz NEX z dłuższym zoomem
    > wygląda karykaturalnie. Jakie będą proporcje dla FF?

    To niech to będzie opcja dla stałek przede wszystkim.
    Zresztą NEX w aktualnej postaci to ciągle aparat kierowany do tych, którzy
    myślą o małych rozmiarach. Jak by wyszedł NEX-9 formatu A900 czy A700, a
    tylko bez lustra (matryca bardziej z przodu, to co komu by to
    przeszkadzało że podpina takie szkła jak dzisiaj podpina się pod lustrzanki?
    Zaleta by była tylko w szkłach do 50mm, i można by było zrobić naleśnika
    24/1.4 spokojnie :)

    > Poza tym: w leikach płacisz za markę, ale nie tylko. Te obiektywy *są*
    > droższe w projektowaniu i produkcji.

    To "w produkcji" wynika po pierwsze z kilka rzędów wielkości mniejszej
    produkcji. A marka to owszem, wyjątkowo droga, ale takie założenia już.

    > Nawet jak Sony włączy tryb
    > wielkoseryjny to obiektywy FF dla E będą mało ekonomiczne.

    A skąd Ty to wiesz?
    Ruskie jakoś klepali na wielką skalę wiele tanich odpowiedników leiki i
    się im opłacało, a obiektywy często lepsze im wychodziły niż oryginały (no
    dobra, głównie dlatego, że podrabiali czasem coś starszego i technologia
    była już deko lepsza).
    IMHO nie ma co się bać, że jakoś szczególnie to drogie. Leika to wyjątkowo
    zły przykład bardzo słabo popularnego i luksusowego produktu.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564