  • Data: 2012-09-05 23:08:06
    Temat: Re: Nowe Lumie: 820 i 920
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    /
    > sciema
    >
    > Oczywiście fajnie by było, jakby nokia z mikro matrycą, uzyskała
    > większe wyłapanie światła niż wszyscy producenci aparatów
    > fotograficznych, ale wtedy byłby to błąd finansowy - po co to pchać do
    > telefonu?
    Hmmmm, bledy finansowe i Nokia? To dosc ciekawy temat ;]
    W 808 wepchneli aparat, ktory zjada sporo niezlych kompaktow.

    > Teraz na serio. fajne zdjęcie nocą da się zrobić, ale w sekundowych
    > czasach naświetlania, a tu niema o czasie informacji. Zakładając ze
    > każdy z producentów matryc CCD/Cis dysponuje porównywalną technologią,
    > jakość zdjęć nocnych, zdolność zamiany nikłego światła na obraz zależy
    > głównie od wymiarów matrycy, a nie ilości punktów. (bez skrajnych
    > przypadków)
    > Natomiast fotografia porównawcza ma zupełnie inne oświetlenie. nie
    > słabsze, inne.

    Ale jak sie ma to co napisales do aparatu w Nokii 808? Czy inni
    producenci dysponuja porownywalna technologia?

    > kolejna sprawa. co fotograf chciał przedstawić na zdjęciu? domy, statki
    > czy modelkę? ma do dyspozycji głębie ostrości? Sory Winetu. od momentu w
    > którym dało się przeczytać tekst ze sfotografowanej kartki A4, aparaty w
    > normalnych telefonach (prawie) przestały się rozwijać.

    Kiedy byl ten moment? Jak dla mnie przelomem bylo pojawienie sie na
    rynku N8, zreszta do tej pory nie zdetronizowala jej inna firma.

    Co do motywu na zdjeciu:
    http://www.engadget.com/2012/09/05/pureview-insights
    /
    W tym wypadku niewazne co chcial pokazac fotografujacy, poniewaz zaden z
    elementow nie zostal zniszczony przez niedoskonalosc aparatu.
    Jednak oczywiscie to tylko gdybanie oparte o slabej jakosci marketingowe
    jpgi.
    Z drugiej strony: czy 808 rozczarowal w stosunku do materialow reklamowych?