-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!pwr.wroc.pl!news
.wcss.wroc.pl!news.man.lodz.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!fee
der.news-service.com!newsfeed.kpn.net!pfeed08.wxs.nl!tudelft.nl!txtfeed1.tudelf
t.nl!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.i
ad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neos
trada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 15 May 2010 11:32:36 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
In-Reply-To: <hskoth$1ap$1@inews.gazeta.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1005151114530.2264@quad>
References: <hsgbcl$gu2$1@inews.gazeta.pl>
<4...@h...googlegroups.com>
<4bebb3e2$1@news.home.net.pl>
<1...@i...googlegroups.com>
<1...@n...googlegroups.com>
<s...@c...luftbrandzlung.org>
<1...@d...googlegroups.com>
<Pine.WNT.4.64.1005140108070.3756@quad> <hskoth$1ap$1@inews.gazeta.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 87
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1273916029 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2587 83.15.167.123:1467
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280481
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 15 May 2010, złoty wrote:
> hmm..nie gniewaj sie ale za duzo to ty chyba nie jezdzisz. Podsuwam
> obserwacje z PL:
Ależ ja właśnie te obserwacje z .pl znam.
> Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko zanim ciezarowka
> ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem 4 osobowki z lewego
No i to jest właśnie *zaprzeczenie* idei pasa.
Takie cóś powinno być karalne, równie karalne jak blokowanie pasa.
Z braku przepisów jedyną możliwą "karą" jest przywalenie we wciskaczy.
> (zazwyczaj osobowki) stojace na prawym na koncu kolejki stwierdzaja, iz nie
> beda frajerami i wyprzedza sobie pare/parenascie aut zmieniajac pas na lewy.
...zwracałem uwagę, że jest to możliwe *TYLKO* dlatego, że *istotna*
większość *nie* stosuje zasady zamka.
Jakby stosowali, to nie dało by się "wyprzedzić kilkunastu aut".
> Zazwyczaj stojac przy koncu lewego pasa peroruja potem na CB o kulturze
> i europejskosci idei "zamka" (sic!)
No i mają przeciw sobie polskie prawo :>
> idee zamka a ty jestes powiedzmy 50-ty na srodkowym pasie. Dla ulatwienia
> dodam, iz na tym srodkowym stoi duzo ciezarowek
No to w przypadku stosowania zamka właśnie ten pas pojedzie "w metrach
najszybciej".
Popatrz na to co sam piszesz: problemem *zawsze* jest *nie* stosowanie
zasady zamka. Również na samym zwężeniu (przez wciskanie się z jednego
pasa kilku pod rząd).
> Bezwzgledni wyznawcy idei zamka zapominaja czesto tez o jeszcze jedym fakcie.
> Podnosza problem pojazdow pragnacych skrecic przed zwezka w prawo.
Ale to nie do mnie.
Albo nie jestem "bezwzględny" albo cós, ale nic takiego nie podnosiłem.
A co do praktyki, to na "jedynce" widzę że jak skręcający jedzie
poboczem to nikt się nie burzy.
>> Tak nieszczęśliwie się składa, że w polskich przepisach nie ma
>> szczególnego "wsparcia" dla zamka,
>
> ..i bardzo dobrze, ze jest jak jest.
Bardzo źle.
Bo nie ma *żadnej* "wytycznej" które miejsce jest dobre do "zajęcia
miejsca" (przy zamku wiadomo - tuż przed zwężeniem lub w miejscu
oznakowanym, tak jak przy STOP na skrzyżowaniu) wskutek czego
właśnie *pojawia się* miejsce zarówno do oskarżeń o cwaniactwo
jak i samego cwaniactwa.
> Prawo polskie jest dobre
Wywołałeś uśmiech na twarzy, podziękowania :D
> sprawdza na zachodzie sprawdzi sie i w PL. Niestety..Slowianie maja
> cwaniactwo we krwi i nawet przy super prawie beda kombinowac
Ale zamek to znakomicie UTRUDNIA.
I od tego trzeba zacząć (utrudnienia cwaniactwa przez przepisy,
a nie samowolnie *wbrew* przepisom).
> plynne "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to
> "wyznawcom zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut?
> ;)
Takoż mniemam.
Niemniej zdaję sobie sprawę, że takie założenie stoi w poprzek co
poniektórym "dynamicznym", którzy woleliby swoje pole position ;>
Faktu to nie zmieni - trzymanie się tezy którą przedstawiłeś, czyli
nie danie *prawnych* środków do wymuszania zamka, będzie jedynie
utrwalało przekonanie iż jazda lewym jest złem oraz prowokować
dyskusję, czy zjazd na jeden pas powinien mieć miejsce 500m
wcześniej, 5 km wcześniej czy dwa skrzyżowania wcześniej.
No i dawało dalej szansę na omijanie pustym pasem w sposób
dający "zysk czasu" (zupełnie nie na miejscu).
> Gdyby ktos pytal: nie - nie jestem przeciwnikiem idei zamka.
Skoro Twoje argumenty *praktycznie* sprowadzają się do jego
rozbijania, to jesteś.
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.10 11:28 owp
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=