  • Data: 2011-02-11 15:17:05
    Temat: Re: Nowa ciekawostka Fuji
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-11 08:16, Michal Tyrala pisze:

    > [...]
    > Mowicie ,,drogi'': lustro plus cos jasnego z okolic 30-35mm tez jakos
    > specjalnie taniej jak te ~3000zl nie wyjdzie.
    >
    > Mowice ,,duzy'':
    > http://a.img-dpreview.com/previews/fujifilmx100/imag
    es/compared-composite.jpg
    > Klasa EVILowa. Lustro, nawet z nalesnikiem (a gdyby mialo byc jednak ok. f/2,
    > to lusterkowe szkla ok 30mm są dosc spore -- retrofokus) bedzie duzo wieksze.
    > [...]

    Owszem, lustro bedzie trochę większe i cięższe (aczkolwiek różnica moze
    nei być straszna - taki KX z 'naleśnikiem' - wiem, ciemniejszym niz 2 -
    wiele większy nie jest). Ale - funkcjonalność lustrzanki jest
    nieporównywalna. W/g mnie gdyby ten Fuji miał wymienne obiektywy - np. w
    takim standardzie jak choćby Samsung NX - to miałby jakieś szanse na
    rynku (szczególnie gdyby na początek - do momentu rozbudowania
    odpowiedniej bazy wymiennych obiektywów - zaoferowali do niego
    przejściówki umożliwiające sensowną współpracę z obiektywami któregoś
    popularnego systemu lustrzanek). Brak wymienności optyki wskazuje , że
    Fuji z założenia tworzyło aparat niszowy - chyba właśnie dla snobów - na
    co może wskazywać też stylistyka typu retro.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)