  • Data: 2011-02-11 17:45:46
    Temat: Re: Nowa ciekawostka Fuji
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-11 17:09, Michal Tyrala pisze:

    > Strzelam, ze bedzie sporo ,,grubsze''. Glownie w tym wymiarze ,,bolą''
    > lustrzanki.

    Niestety komora lustra swoje musi zajmować - lustro musi mieć miejsce na
    uniesienie się.

    > W sensie ze wymienne szkla? Doceniam, ale jak pisalem, ja w 2 systemach
    > mam glownie zapiety, szerszy czy wezszy, standard. (APS-C: 30/24, u4/3: 20)

    Oczywiście - wymienne szkła. Do tego dochodzi możliwość oglądania w
    wizjerze optycznym obrazu przez obiektyw - to jednak coś więcej niż
    zwykły celownik optyczny (możliwość manualnego ostrzenia, brak
    paralaksy) I jeszcze możliwość zastosowania AF z detekcją fazy - nadal
    jeszcze szybszego niz AF z detekcją kontrastu.

    >[...]
    >
    > Coz, wiekszosc wiary chce ,,zuma'', ale jak komu wystarcza jasniutki
    > standard? Wiem, malo nas, ale...

    Na pewno znacznie więcej by było chętnych gdyby zamiast jasnego
    standardu można było jeszcze dołączyć jasny szeroki kąt, jasną
    portretówkę i tele...

    > Ten styl a'la FED to raz mi się cholernie podoba, raz mnie totalnie
    > irytuje ;) Przebolalbym chyba.

    Mnie jednak denerwuje:-) Nie lubie rzeczy udających inne niż są - jeśli
    coś jest aparatem cyfrowym to nie powinno udawać starej Zorki. Kojarzy
    mi się z wykańczaniem drewnopodobnym plastikiem desek rozdzielczych
    samochodów.

    > Kompakta z jasnym zoomem i fajnym wysokim ISO mi od zawsze brakowalo,
    > zerkalem ku Sigmom DP*, ale to wpierw byly probne balony, potem cena od
    > czapy, ciemne szklo... nie. Fuj korci :-)
    > Wlasciwie to moim idealem byloby cos takiego z 35mm i FF (Oly XA(D)).
    > Moze kiedys?
    >
    > PS. Owszem, jako *jedyny* aparat X100 kuleje, ale kto dzis ma tylko jedna
    > cyfrowke?

    Ale ze sobą często zabiera się tylko jedną - i wtedy jej ograniczenia
    funkcjonalności potrafią zaboleć.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)