eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowa Mirai › Re: Nowa Mirai
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.156
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowa Mirai
    Date: Fri, 4 Dec 2020 18:02:31 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rqdq3a$5m0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <rq2ld5$b97$1$horizn@news.chmurka.net>
    <e...@4...com> <rqa8oc$a7t$1@dont-email.me>
    <5fc8ee2a$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <1569037226$20201203150059@squadack.com> <rqark4$7u5$3@dont-email.me>
    <5753324626$20201203161056@squadack.com> <rqb08o$b0o$1@dont-email.me>
    <5fca5334$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.156
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 4 Dec 2020 17:02:34 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.156"; logging-data="5824";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.1
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 201202-6, 2020-12-02), Outbound message
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5fca5334$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2688241
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-12-04 o 16:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik "heby"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:rqb08o$b0o$...@d...me...
    > On 03/12/2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>> On 03/12/2020 15:00, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >>>>>> Nawet kuchenki nie potrzeba - wystarczy bateria i dwa druty... :-)
    >>>>> Nie prościej podłączyć te dwa druty prosto do silnika elektrycznego a
    >>>>> nie marnować 2/3 energii na elektrolizę i straty w ogniwach
    >>>>> paliwowych?
    >>>> Jeszcze tylko znaleźć prąd w stanie ciekłym i gotowe!
    >>> Po co prąd w stanie ciekłym, skoro mowa o baterii?
    >
    >> To prąd w stanie żelowym!
    >> Na razie magazynowanie w liion to jakieś 2% magazynowania energii w
    >> benzynie (ponoć) i 1% w wodorze, na kg. Wiec sporo do udoskonalania
    >> jeśli chodzi o upychanie elektronów.
    >
    > Wodoru tak nie porownuj, bo to lekki gaz.
    > Lepiej go porownywac na litr zbiornika, albo dodac mase zbiornika i
    > ogniwa paliwowego.
    >
    > Do udoskonalenia jest sporo, bo akurat lit w takim akumulatorze to
    > mniejszosc wagi, ale tez wiadomo, ze narzuty musza byc i to spore.
    > Przy czym problemem nie jest juz waga, ale czas ladowania ... moglby
    > miec i 300km zasiegu, byleby ladowal sie w 5-10 minut.
    >
    wg tego linka
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/sup
    erakumulator-sald-ponad-1000-km-zasiegu-i-ladowanie-
    w-10-minut/2hf6bjl

    ponoć tak usprawnili akumulatory litowe że "Akumulatory SALD o podobnej
    objętości jak te montowane w dzisiejszych elektrykach mają zapewnić im
    trzykrotnie większy zasięg i pięciokrotnie przyspieszyć proces ładowania
    - twierdzi SALD BV."

    co oznacza że "Dzięki temu naładowanie akumulatora do 80 proc. trwałoby
    10 min, a pełne naładowanie - 20 min."

    tylko że skąd instalacja do tych ładowarek jak powstaną bo to kilka MW
    będzie potrzebne na każdą.


    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: