  • Data: 2020-12-07 11:01:26
    Temat: Re: Nowa Mirai
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/12/2020 09:52, Jacek Maciejewski wrote:

    > Jakby przeczytać co piszesz między wierszami to by wyszło że postęp w
    > zakresie baterii to oszustwo. Tymczasem jest obserwowalny tylko trzeba
    > umieć patrzeć. Wyraża się np tym że ponieważ baterie mają coraz większą
    > pojemność na kg, redukujemy wagę auta zachowując starą (a nawet
    > mniejszą) pojemność ponieważ primo nikt nie potrzebuje auta z zasięgiem
    > 1000 km, 500 starczy ale za to producent redukując wagę oszczędza ma
    > materiale konstrukcji która może być lżejsza, na wymaganej pojemności
    > baterii ponieważ lżejsze auto ma mniejsze opory toczenia, więc zysk z
> [...]

    To skoro wg. Ciebie nikt nie potrzebuje zasiegu 1000km to po co ta walka
    w tych wszystkich projektach, ktore koncza sie przepaleniem kasy. Mi
    osoboscie starczy 500km zasiegu ale niech to bedzie 500km przy predkosci
    autostradowej z czasem ladowania do 100% w nawet 20 minut, a nie 80%
    deklarowanego zasiegu, tylko latem przy vmax 90kmh z czasem ladowania
    takim jakim mamy i najlepiej bez bagazy i pasazerow. Zwiekszanie
    pojemnosci sie dzis odbywa poprzez zageszenie i coraz to bardziej
    oszczedne odbiorniki.