  • 21. Data: 2011-11-22 06:34:01
    Temat: Re: Notlauf - próbowałem wszystkiego.
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > Już chyba problem rozwiązałem, tylko czekam na nowy aktuator. Tak to log
    > z przepływomierza (nowy oryginalny, poprzedni za chiny nie chciał
    > pokazać więcej niż 600-700mg/R) Silnik nie zgłasza błędu
    > przepływomierza, wskazuje na błąd z przeładowaniem. N75 odpowiada za
    > sterownie aktuatorem i jak najbardziej może mieć wpływ na przeładowanie.
    > BS kanału 11 niestety już nie rusza siłownikiem widocznie dziurawa
    > membrana. Popchnięcie sztangi śrubokrętem nie stanowi problemu, chodzi
    > płynnie i nie zacina się, jedynie czuć opór sprężyny aktuatora.

    N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna
    odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie
    to mógłbyś myśleć o N75.
    Jeżeli mieszek dziruawy to do wymiany i powinno wszystko wrócić do
    normy. Dla świętego spokoju po wymianie zrób sobie logi 8 i 11 kanał na
    raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię
    przepływomierza.

    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119

  • 22. Data: 2011-11-22 12:20:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 06:34, Rafal Lorenc pisze:

    > N75 odpowiada za podciągnięcie gruszki do góry (zassanie) a sprężyna
    > odbija i pozwala na zbicie ciśnienia, więc jeżeli miałbyś niedoładowanie
    > to mógłbyś myśleć o N75.

    A sprężyna jak odbije aktuator gdy zawór N75 będzie trzymał podciśnienie
    na wyjściu na aktuator?

> [...]
    > raz - bo wartość z przepływki teraz jest za wysoka i sugeruje również awarię

    Przepływy zamykają skalę bo i ciśnienie doładowania praktycznie zamyka
    skalę. Przepływka jest nowa, oryginalna i z resztą przepływomierz nie ma
    praktycznie wpływu na to ile doładowuje turbo, jedynie służy do korekcji
    dawki paliwa.

    Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę.

    P.S. Jakie podciśnienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
    położenia sztangi? 17PSI?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 23. Data: 2011-11-22 12:43:01
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > A sprężyna jak odbije aktuator gdy zawór N75 będzie trzymał podciśnienie
    > na wyjściu na aktuator?

    To zobaczysz w duty cycle robiąc logi ;-)

> [...]
    > skalę. Przepływka jest nowa, oryginalna i z resztą przepływomierz nie ma
    > praktycznie wpływu na to ile doładowuje turbo, jedynie służy do korekcji

    A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

    > Mam nadzieję że nowy aktuator rozwiąże sprawę.
    >
    > P.S. Jakie podciśnienie powinien mieć aktuator przy ustawianiu skrajnego
    > położenia sztangi? 17PSI?

    0.7 - 0.8 bara

    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119

  • 24. Data: 2011-11-22 13:17:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 12:43, Rafal Lorenc pisze:

    > To zobaczysz w duty cycle robiąc logi ;-)

    W duty cycle zobaczę jak zawór faktycznie się rusza czy to jakie dostał
    zapotrzebowanie po kablu?

    > A od czego zależy mapa boostu, tym razem mierzona map sensorem? ;-)

    No w sumie masz rację ale ale jaki wpływ ma MAF na to że turbo idzie na
    cały gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo
    zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciśniemy, turbo leci na
    straszny overboost.

    Ok dzięki.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 25. Data: 2011-11-22 13:39:01
    Od: Rafal Lorenc <s...@u...sie.pl>

    Lewis ["lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl]
    na: pl.misc.samochody napisal/la:

    > W duty cycle zobaczę jak zawór faktycznie się rusza czy to jakie dostał
    > zapotrzebowanie po kablu?

    To działa po PWMie ;-)

> [...]
    > cały gwizdek skoro pokazuje tak jak powinien gdy gaz traktujemy bardzo
    > zachowawczo a dopiero jak nieco mocniej wciśniemy, turbo leci na

    No i właśnie wracamy do mapy MAFa, jak masz duży przepływ to masz też
    dużą ilość paliwa (oczywiście jest to jeszcze zależne od innej mapy)
    Załóżmy, że normalnie wciskasz gaz i przy 2krpm powinieneś mieć paliwa
    30mg przy przepływie 850mg/R a przepływka wskazuje, że masz 2krpm,
    przepływ 1249mg/R to sądzisz, że ilość paliwa będzie identyczna? ;-)

    > Ok dzięki.

    Jeżeli będzie Ci dalej turbo uciekało to wydłuż o dwa pełne obroty
    sztangę i sprawdź.

    --
    Rafal Lorenc
    mobile: 503-611-119

  • 26. Data: 2011-11-22 16:00:47
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-22 13:39, Rafal Lorenc pisze:

    > To działa po PWMie ;-)

    OK

> [...]
    > 30mg przy przepływie 850mg/R a przepływka wskazuje, że masz 2krpm,
    > przepływ 1249mg/R to sądzisz, że ilość paliwa będzie identyczna? ;-)

    No paliwa będzie więcej ale z jakiegoś powodu przepływ wyniósł za dużo,
    czyli turbo przeładowało. Na innych przepływkach jest tak samo.

    OK, zrobię co będzie się dało.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 27. Data: 2011-11-23 22:02:20
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > OK, zrobię co będzie się dało.

    A więc problem rozwiązany, uszkodzony aktuator to raz a dwa uszkodzony
    zawór N75 (podawał na siłownik -0,2bar zamiast -0,8bar) Zamieniłem go z
    N18 i wszystko jest super.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis