    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5ja49$s0d$1@usenet.news.interia.pl>
    <0...@g...com>
    <587de726$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@m...uni-berlin.de>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@m...uni-berlin.de>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f19c1$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 18 Jan 2017 10:20:26 +0100

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > A w Polsce były zezwolenia na anteny satelitarne, czy rejestracja
    > modemów, teraz rejwestracja kart SIM, nic się nie zmienai jak widać.

    W podaniu o zezwolenie na używanie anteny należało jako motywację
    wpisać zainteresowanie technikami łączności satelitarnej, rozpatrywane
    było to przez MO, SB czy zbliżone kręgi. Co do modemów, oficjalnie
    podawano, że chcą informacji o używaniu, by zapewnić odpowiednio
    wysokie parametry linii telefonicznej, być może nieistotne przy zwykłym
    gadaniu.

    Kartę SIM poprostu przypisuje się do osoby, nie trzeba tłumacyć, że
    rozmowy przez telefon, to takie hobby. Czyli coś jednak się zmieniło.
    Ale nie zmienia to mojej opinii, że pomysł z rejestracją kart SIM
    jest przejawem zapóźnienia mentalnego wnioskodawców.

    --
    Jarek