    Date: Thu, 16 Jun 2011 16:15:23 +0200
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Normy dot. uzycia starych komponentow do produkcji.

    W dniu 2011-06-16 14:02, Emil pisze:

    > Tez ciekawy watek, spotkales sie moze z czyms w formie
    > nalepki/pojemniczka/kapsla/precika, (totalnie pasywny element) co byloby
    > niewielkich wymiarow , tanie, latwe w montazu (np na koniec, naklejane
    > na plytke przy wkladaniu do obudowy) i przy przekroczeniu temperatury
    > przez okreslony czas odbarwialo/odksztalcalo by sie trwale, stanowiac
    > jednoznaczna wskazowke w przypadku naprawy gwarancyjnej?

    Na pewno coś takiego widziałem, tylko reagujące na wilgotność (ale to
    radiostacji na samolocie ;)
    Co do temperatury - wydaje mi się, że tak, ale na pewno nie jako coś do
    kupienia.
    Chociaż... Bezpieczniki termiczne? Nie trzeba tego podłączać, wystarczy
    sprawdzić.
    W TME:

    http://www.tme.eu/html/PL/zabezpieczenia-termiczne-1
    0-a/ramka_3947_PL_pelny.html

    Nie mam pojęcia jaka jest strona producenta i czy toto rzeczywiście się
    nadaje do tego celu.

    > Dobudowanie elektroniki jest mozliwe - ale znow to jest zmiana projektu,
    > calej dokumentacji, nowych klisz, solder masek, oplat dodatkowych etc.

    Wiesz, czasem nie korzysta się z dostępnych możliwości (np procesor może
    mieć pomiar temperatury, a nie korzysta się z tego bo i po co?).

    Pozdrawiam

    DD