-
41. Data: 2010-12-07 11:22:31
Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 14:24, to pisze:
> begin Marcin Stankiewicz
>
>> Nie umiesz. Nokiantires.com to strona dystrybutora na rynek amerykański.
>> I teraz popatrz - tam wszystkie opony M+S są oponami All Weather. Typowe
>> "winter tyres" to opony kolcowane :)
>
> Ta ma szczególnie wielkie kolce:
>
> http://www.nokiantires.com/tyre?id=11949&group=1.01&
name=Nokian%
> 20Hakkapeliitta%20R
>
> http://tiny.pl/hw8md
>
Ja w moich Hakkapeliittach mam możliwość nabicia kolców, są do tego
miejsca (dziurki). A opony oceniam na bardzo dobre. Dotychczas najlepsze
jakie miałem.
-
42. Data: 2010-12-08 14:49:02
Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On 06 Dec 2010 16:21:48 GMT, to wrote:
>begin J.F.
>> No chyba ze najlepsza opona miala droge hamowania powiedzmy 40m, wiec
>> dostaje ocene 1, najgorsza 45m i ocena 5, a reszta proporcjonalnie :-)
>
>Auto Motor i Sport podaje wyniki cząstkowe. W ostatnim jest akurat test
>zimówek 205/55/R16 czyli w najpopularniejszym chyba obecnie rozmiarze.
>Co ciekawe wzmiankowany tu "zimowy" Nokian WR G2 w teście na śniegu był
>ostatni we wszystkich próbach oprócz hamowania z 50 km/h, gdzie też
>wypadł słabo (najlepsza 26,1 m, najgorsza 28,6, WR G2 28,0).
Adac to poniekad potwierdza - ocena na sniegu jest jedna z gorszych.
Za to na lodzie najlepsza.
I to mowiac szczerze nie wiem co lepsze - kiepska opona gdy warunki sa
jeszcze znosne, czy najlepsza gdy sa bardzo zle.
>A co do różnic, to na mokrym i suchym są rzędu nie więcej niż kilku %
>pomiędzy najlepszą, a najgorszą oponą w teście. Różnice pomiędzy pierwszą
>trójką są minimalne. Największe różnice są na śniegu, np. maksymalne
>przyspieszenie poprzeczne (najlepsza 3,92 m/s^2, najgorsza 3,14 m/s^2 --
>WR G2)
Hm, to sie dalej przelicza na 12% roznicy predkosci, z jednej strony
nie duzo, z drugiej - wystarczajace zeby ktos przed nami przejechal
60km/h a my nie, z trzeciej - nadwyzka tylko kilka km/h, powinno sie
dac rade zwolnic w zakrecie.
>albo siła pociągowa przy 50% poślizgu (najlepsza 3531 N, najgorsza
>3023 N -- wR G2).
na jedna, na pare, przy jakim nacisku ?
I niestety jak rozumiem na asfalcie a nie na sniegu ?
Bo tu niestety natura bywa nieublagana - powiedzmy 1600kg na 12%
wzniesieniu wymaga 1920N, 910 z kazdej opony. Kto ma wiecej ten
jedzie, kto nie ma ten wysiada i pcha :-)
J.
-
43. Data: 2010-12-08 15:04:50
Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Od: "Hektor" <z...@w...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
> Nie - cały styczeń był podobny.
Nie wiem gdzie była wtedy taka pogoda, jeżdżąc trochę po Polsce nie
zauważyłem, ale nawet jeśli to i tak nie ma dramatu dla normalnej/dobrej
zimówki.
ZK
-
44. Data: 2010-12-08 15:05:37
Temat: Re: Nokian WR G2 zdaje mi si?, czy ten typ tak ma?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Hektor" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ido3a4$477$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
>
>> Nie - cały styczeń był podobny.
>
> Nie wiem gdzie była wtedy taka pogoda,
W Wielkopolsce.