    From: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 03:34:49 +0200

    Quoted:
    Pszemol (P...@P...com)
    in news:iub206$qkr$1@inews.gazeta.pl

    > Tak.

    No. To już umiesz zapisywać punkty dostępu. ;)

    > Otwarcie przeglądarki nie pytało o WLAN mimo że byłem w zasięgu.

    Bo do samego otwarcia programu połączenie z internetem nie jest
    potrzebne. :D
    Chyba że jest ustawiona strona startowa. :)
    Mogę przecież otwierać przeglądarkę, żeby pooglądać zapisane strony
    offline. :)

    Ale wiesz już, że w Punktach dostępu powinieneś mieć listę znanych WLAN i
    konieczne są tylko dwa punkty dostępu od operatora: Internet i MMS.
    (Różnie się mogą nazywać).

    I teraz dla mnie niejasne jest czy Twój Symbian ma taki menedżer
    połączeń, który sam połączy z dostępnytm znanym WiFi, a jak nie ma, to
    GSM. Dobrze by było, gdyby jakiś posiadacz napisał.

    Bo jak nie ma, to w każdym programie osobno ustawia się na sztywno jeden
    punkt dostępu WiFi lub internet przez GSM, albo "Brak", czy tam "Pytaj" i
    wtedy jak program będzie potrzebował połączenia, to się zapyta podając
    listę.

    A jak nie ma takiego menedżera a chcesz żeby działał jak iPhone, to
    zostaje Ci PsilocConnect. Wiem co myślisz, ale pamiętaj, że ten system
    jest z czasów, kiedy iPhone nie miał MMS-ów. ;)

    Jest jeszcze jeden program do takich połączeń, nazywa się BirdStep
    SmartConnect.
    Nawet jest chyba darmowy, ale nie zawsze (nie na każdym systemie) działa
    poprawnie. Może nie wracać GSM->WiFi. Jest to napisane na stronie
    producenta.

    > Mało tego, miał problem bo nie wiedział którego internetu GSM użyć,
    > mimo że miał tylko kartę SIM włożoną bo przeciez ma jedną...
    > Ale to nic, wykasowałem ustawienia Ery, internet chodził przez GSM/3G.
    > Bez pytania o WLAN.

    Zapisane punkty dostępu zostają, nie rozumiem co ma do tego karta SIM.
    Oczywiście wykasuj punkty dostępu od innego operatora, żeby było
    przejrzyściej.

    A Ty wiesz jaki to program Ci się łączył przez GSM? Przeglądarka? I
    sprawdziłeś co tam jest ustawione? W opcjach przeglądarki.

    > Gdy mam na ekranie przeglądarkę to mam całe okno zajęte nią.

    Wciskasz raz krótko klawisz menu (ten zawijas) i masz główny ekran. Tam
    patrz na ikony, bo program może zajmować CAŁY ekran.
    A potem ten sam klawisz tylko dłużej, wybierasz program i jesteś tam
    gdzie byłeś.
    Ciekawe jak szybko w iPhonie przełączasz się między programami. A tam w
    ogóle jest wielozadaniowość? :P

    > Górny pasek od góry mam 35 i malutkie G obok niego,

    3,5G. Masz taką ikonę w instrukcji.

    > po prawej stronie kłódka a może literka 'a' - to pewnie to, ale jak
    > widzisz nie jest to żaden kwadracik złożony z czterech, i nie
    > figuruje ta jedynka z kłódeczką na liście ikonek w instrukcji.

    To nie wiem, może się zmieniło. Kłódka była chyba tylko przy
    zabezpieczonym WiFi.
    Ale uruchom Menedżer połączeń (pewnie Connection Manager) i masz tam
    aktalne połączenia. Wszystko można sprawdzić. Ja sobie Menedżer połączeń
    zrobiłem pod prawym górnym klawiszem, bo często używałem.

    Nie kojarzę żadnej jedynki ani a. Ale wiesz już dokładnie jak wyglądają
    ikony połączenia internetowego GPRS/EDGE/3G? W twojej instrukcji są
    wyraźnie narysowane aż w 9 wariantach. (3x3) W telefonie szukasz ich na
    głównym ekranie.

    > I powiedz mi teraz - ile procent użytkowników będzie przez takie
    > podejści zmuszone do kilku(nasto)krotnego powtarzania wyboru
    > wifi dla kazdej aplikacji z osobna a ile procent użytkowników taki
    > wybór naprawdę potrzebuje. Znasz jakis przypadek z życia wzięty
    > do czego może się takie "rozdwojenie usług" przydać ? Ja nie znam.

    Większość ludzi nie potrzebuje, ale większość w ogóle nie potrzebuje
    smartfona. :)

    > Szukałem - znalazłem listę, nie ma na liście takiej ikonki.

    Rzeczywiście, zapomniały barany.
    Zobacz tu jak wyglądały; mimo wszystko myślę, że u Ciebie jest tak samo:
    http://www.cellhire.com/content/downloads/equipment-
    manuals/NokiaE51UserManual.pdf,
    str. 17.

    > Jedną ikonką informuje mnie czy jestem podłączony z wifi czy nie.

    Czyli o połączeniu internet przez GSM w ogóle nie informuje? To dziękuję
    bardzo. W instrukcji do byłej mojej Nokii jest 12(!) ikonek do tego
    połączenia (jak się nie znasz, to nie musisz ich rozróżniać), a i tak to
    nie są wszystkie, bo do podwójnych połączeń GSM były jeszcze inne...

    > Jak zrobić skrót? Ktoś mógłby mi napisać w którym rozdziale
    > instrukcji znajdę to wytłumaczone dla użytkownika który kupił
    > pierwszy telefon Nokii ? Czy może wszystkie telefony Nokii
    > powinny mieć klauzulę: "jeśli nie miałeś w czasie ostatnich 15 lat
    > 10 różnych telefonów Nokii to sobie nie poradzisz z obsługą tego
    > telefonu i oszczędź sobie nerwów i wybierz telefon konkurencji" :-)

    Nie gadaj głupot. Ja nie czytałem instrukcji, była to moja pierwsza
    Nokia, a w zasadzie w ogóle pierwszy telefon.
    No ale ja się nie wychowałem na iPhonie...

    Nie czytaj instrukcji, tylko pochodź po całym Menu i zobacz co tam jest.

    > No cóż... Mój pierwszy kontakt z Nokią i mam skazę na resztę życia :-)

    Skazę masz przez swojego iPhona, bo Cię wytrenował, jak jedynie słusznie
    powinien wyglądać telefon. Potrzebne Ci są wyłącznie te rzeczy, które są
    w iPhonie.

    Tak się składa, że kilka dni temu to samo musiałem tłumaczyć kumplowi,
    który ma od zawsze Nokie i wziął do ręki Androida. Wszystko co się
    inaczej obsługiwało niż w Nokii było złe, niewygodne itd. Tak samo jak u
    Ciebie. Tylko odwrotnie.

    Niewskazywanie połączenia internetowego jest dla mnie całkowicie
    dyskwalifikujące. Jest tam więcej takich kwiatków? ;)

    > dzięki. Skupmy się na tym prostym interfejsie Nokii a ortografią,
    > gramatyką możemy się zająć później...

    Nie ma się co zajmować, tylko odmieniać i tyle.
    Inaczej razi po gałach i przypomina marketoidów.

    Pozdrawiam,
    Marcin Sz.