    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
    Date: Tue, 28 Jun 2011 00:59:18 +0200

    Użytkownik "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iuavc4$l9p$1@news.onet.pl...
    > Quoted:
    > Pszemol (P...@P...com)
    > in news:iuaqlg$619$1@inews.gazeta.pl

    > A zapisałeś odpowiednie punkty dostępu Wi-Fi?

    Tak.

    > Nie mam już Nokii, ale to było całkiem proste, np. w porównaniu do SE.
    > Jest nowy telefon. Otwieram przeglądarkę, wpisuję adres, telefon chce się
    > połączyć. Podaje listę pktów dostępu od operatora i jest opcja szukaj
    > WLAN. Wybieram, znajduje mi dostępne sieci. Wybieram swoją, pyta się o
    > hasło.
    >
    > Pyta się też, czy zapisać ten punkt dostępu, ale nie pamiętam już kiedy.

    A mój telefon zachował się tak. Po włożeniu mu pierwszy raz karty SIM
    Orange PL wysłał sobie 3 SMSy konfiguracyjne które zezwoliłem na
    uruchomienie. Dodały mi się trzy sposoby dostępu, Internet WAP, MMS.
    Dodały się do już istniejących punktów dostępu Ery (wcześniej użyłem
    tego telefonu z blueconnect). Nie było ani słowa o WIFI/WLAN.
    Otwarcie przeglądarki nie pytało o WLAN mimo że byłem w zasięgu.
    Mało tego, miał problem bo nie wiedział którego internetu GSM użyć,
    mimo że miał tylko kartę SIM włożoną bo przeciez ma jedną...
    Ale to nic, wykasowałem ustawienia Ery, internet chodził przez GSM/3G.
    Bez pytania o WLAN.

    > Symbian akurat wyraźnie pokazuje ikonami czy i jak jesteś połączony. WiFi
    > to taki kwadracik, złożony z czterech, po prawej stronie. Połączenie GSM
    > to takie strzałki w dwie strony. Pod nimi 3G albo E.

    Gdy mam na ekranie przeglądarkę to mam całe okno zajęte nią.
    Górny pasek od góry mam 35 i malutkie G obok niego, potem Google
    i do prawego końca ekranu pusto, czarno. Potem wnętrze ekranu to
    przeglądarka i strona google.pl. Na dole dwa podpisy pod guzikami
    kontekstowymi, z lewej Options na prawym Close. Tyle.
    Czy z tego wniosek płynie że nie łaczę się teraz przez wifi bo nie ma
    kwadracików z prawej strony??

    Klikam Options, Show open apps. i wybieram Conn. Mgr.i mam teraz
    to samo 35G, ciut niżej, obok niego po prawej "1 connection" po prawej
    symbol bateryjki (pusty, tylko obrys) nad symbolem bateryjki jedna
    kreseczka pozioma, obok niej ciut na lewo mam teraz godzinę 12:44am
    i tuż nad nią taką podejrzanie wyglądającą małą jedynkę i obok niej
    po prawej stronie kłódka a może literka 'a' - to pewnie to, ale jak
    widzisz nie jest to żaden kwadracik złożony z czterech, i nie figuruje ta
    jedynka z kłódeczką na liście ikonek w instrukcji.

    > Każdy program się osobno konfiguruje, z jakiego punktu dostępu korzystać,
    > czy może też pytać przy każdym połączeniu. Możesz nawet ustawić, żeby
    > przeglądarka połączyła się przez WiFi, a Mapy przez GSM. I te połączenia
    > mogą działać równocześnie! Możesz tak zrobić w iPhonie?

    Nie, nie mogę.
    I powiedz mi teraz - ile procent użytkowników będzie przez takie
    podejści zmuszone do kilku(nasto)krotnego powtarzania wyboru
    wifi dla kazdej aplikacji z osobna a ile procent użytkowników taki
    wybór naprawdę potrzebuje. Znasz jakis przypadek z życia wzięty
    do czego może się takie "rozdwojenie usług" przydać ? Ja nie znam.

    > Być może nowsze Symbiany mają jakiś menedżer połączeń, który tak działa,
    > może już nawet na E52 był. Ja na E51 ten efekt osiągnąłem za pomocą
    > programu PsilocConnect.

    Dzięki za sugestię - obejrzę sobie.

    > W instrukcji jest lista ikonek, znajdź.

    Szukałem - znalazłem listę, nie ma na liście takiej ikonki.

    > JEDNĄ ikonką?
    > To iPhone nie informuje Cię, czy jesteś podłączony do internetu przez
    > operatora, czy nie?

    Jedną ikonką informuje mnie czy jestem podłączony z wifi czy nie.

    > Jak wyżej, jeśli chodzi tylko czy WiFi, czy GSM, czy w ogóle, to widać od
    > razu na ekranie. Dodatkowo zrób sobie skrót do Menedżera połączeń, to
    > szybko sprawdzisz, przez jaki WiFi jesteś połączony i jakie inne są
    > dostępne.

    Jak zrobić skrót? Ktoś mógłby mi napisać w którym rozdziale
    instrukcji znajdę to wytłumaczone dla użytkownika który kupił
    pierwszy telefon Nokii ? Czy może wszystkie telefony Nokii
    powinny mieć klauzulę: "jeśli nie miałeś w czasie ostatnich 15 lat
    10 różnych telefonów Nokii to sobie nie poradzisz z obsługą tego
    telefonu i oszczędź sobie nerwów i wybierz telefon konkurencji" :-)

    > A co do instrukcji to się z Tobą zgadzam.
    > W zasadzie nic tam nie ma, no może prawie nic. :)

    A szkoda, bo to pierwszy telefon przy którym musiałem po instrukcję
    sięgnąć, więc przydałoby się gdyby coś tam było.
    A miałem już telefony Motoroli, Samsunga i LG - wszystko było jasne.
    Inna rzecz, że wszystkie trzy nie miały wifi, ale pierwszy telefon z wifi
    (iPhone) też nie stwarzał żadnych problemów.

    No cóż... Mój pierwszy kontakt z Nokią i mam skazę na resztę życia :-)

    > W E51 tak samo bezużyteczny był help systemowy. Przypominał mi help w
    > Biosach komputerów, przynajmniej stare Award. ;-)

    Dokładnie takie samo miałem wrażenie tylko już nie chciałem się rozpisywać
    wcześniej. Opcja w BIOSie: ustawienie rozmiaru dysku i help do niej
    "tu się ustawia rozmiar dysku"... :-)))))))

    > Sprawdź te ikonki. Aha, wiesz, że przytrzymując ten klawisz po lewej, z
    > takim zawijasem, pokazujesz uruchomione programy?
    > Możesz się łatwo między nimi przełączać.

    O, ładnie! Nie muszę szukać programu z Options i tam wybierać
    pierwszej pozycji! dzięki!

    > Nie, nie ma jej. Uruchom menedżer połączeń i sprawdź dostępne WLAN-y.

    No właśnie jest... I teraz się nawet pojawiła na liście... :-)

    > Nie wiesz, bo nie jesteś przyzwyczajony. Symbian pozwala genialnie panować
    > nad połączeniami, nad uruchomionymi programami itp.

    Bardzo to genialne :-)

    > Aha, iPhone się odmienia w jęz. polskim, tak jak i wszystkie inne nazwy.
    > Prawidłowo jest (chyba, jak ktoś wie na pewno to niech napisze) w
    > iPhone'ie, z iPhone'em, kogo czego iPhone'a, ale ja wolę iPhonie, iPhonem,
    > iPhona.

    dzięki. Skupmy się na tym prostym interfejsie Nokii a ortografią, gramatyką
    możemy się zająć później...