  • 101. Data: 2011-07-27 18:53:45
    Temat: Re: Nocne promocje w Euro AGD
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-27 20:46:01 +0200, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> said:

    > Nie jestem ekonomistą, ale skoro sławy światowej ekonomii chętnie
    > powołują się na ten wskaźnik, to chyba jednak jakiś sens on ma.

    Jeden jedyny - jest łatwy do policzenia. W oderwaniu od innych
    uwarunkowań (import, eksport, poziom siły nabywczej, skala produkcji,
    bezrobocie itp.) świadczy zupełnie o niczym. Chiny są na 113. miejscu z
    17,5%, Azerbejdżan na 129. z 4,6% a jakoś nie sądzę aby przeciętny
    Islandczyk czy Włoch chciał z własnej woli zamienić swój status
    majątkowy na ten, który ma przeciętny Chińczyk, czy Azer.

    > A coi do gospodarki japońskiej, to potęgą ona była 30 lat temu -
    > obecnie w porównaniu z tamtym okresem dość mocno podupadła.

    Ja bym bardzo chciał, aby nasza gospodarka realnie była choć w połowie
    tak upadła, jak dżapska.

    de Fresz

  • 102. Data: 2011-07-27 22:43:05
    Od: vivi <v...@g...pl>

    [...]

    tak sie sklada ze rowniez mieszkam w ameryce od wielu lat i widze jak
    amerykanski raj przeistacza sie w amerykanskie pieklo
    Podrzucam pare linkow. jestes zainteresowany mam lepsze

    http://www.youtube.com/watch?v=VKdojK-m2XU&feature=p
    layer_embedded
    http://www.youtube.com/watch?v=vdkfd1QPBPM&feature=r
    elated
    http://www.sianews.com/modules.php?name=News&file=ar
    ticle&sid=1062

  • 103. Data: 2011-07-28 15:13:59
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-07-27 22:43:05 +0000, vivi <v...@g...pl> said:

    > tak sie sklada ze rowniez mieszkam w ameryce od wielu lat i widze jak
    > amerykanski raj przeistacza sie w amerykanskie pieklo
    > Podrzucam pare linkow. jestes zainteresowany mam lepsze

    ZD woli srać na we własną kołyskę jak noworodek.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 104. Data: 2011-07-28 22:29:34
    Od: vivi <v...@g...pl>

    On 7/28/2011 8:13 AM, JA wrote:

    > ZD woli srać na we własną kołyskę jak noworodek.

    To syndrom NY i NJ. Po kilku slowach potrafie odroznic "polaka" z NY
    albo NJ. Ciesze sie ze nigdy tam nie mieszkalem :)

  • 105. Data: 2011-07-29 10:01:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamil wrote:
    > Belgia, Szwajcaria, Norwegia, Luxemburg, Dania, Francja, to są
    > wszystko kraje ze stosunkiem długu publicznego do produktu krajowego
    > brutto kilka albo i kilkanaście razy większym niż US. Oni też wszyscy
    > upadną?
    > Zejdź na ziemie, prędzej w polsce kościół od państwa oddzielą, niż
    > polegną stany. Co najwyżej "wyzwolą" kilka innych krajów roponośnych i
    > amerykanom będzie się żyć tak samo, jak dotychczas.

    tak tak jeszcze kilka wojen i Ameryka pójdzie na dno...

    Niestety Ameryka dostała sie w łapy osławionego kompleksu przemysłowo
    zbrojeniowego, Firmy zbrojeniowe doją kasę z budżetu na potęgę, można
    podejrzewać, że większość sprzętu wojskowego czy uzbrojenia ma ceny wzięte z
    kosmosu, zapewniając właścicielom krociowe zyski. Do rozpaczliwego stanu
    gospodarki USA przyłożyły sie kojene wojenki pokrywane z coraz większego
    deficytu. Przeczytałem też zabawna informację że przemysł wydobywczy w USA
    jest jednym z największych beneficjentów olbrzymich dotacji ze skarbu
    państwa czy to wprost czy poprzez zwolnienia podatkowe. Państwo służy
    obecnie nie obywatelom tylko korporacjom, co widać też w prawodawstwie
    choćby tym które nadmiernie chroni prawa patentowe czy autorskie.

  • 106. Data: 2011-07-29 10:09:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 11:01, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > poprzez zwolnienia podatkowe. Państwo służy obecnie nie obywatelom tylko
    > korporacjom, co widać też w prawodawstwie choćby tym które nadmiernie

    Przy czym przeciętny dochód na rodzinę jest w US wciąż drugi najwyższy
    na świecie po Szwajcarii i wynosi prawie 4 razy tyle, co w Polsce.
    Ponadto w US nie ma VATu, a jedynie kilkuprocentowy podatek od finalnej
    ceny sprzedaży detalicznej. Samochody są tańsze, domy tańsze, paliwo
    tańsze, elektronika dużo tańsza.

    Gdzie więc przecientnemu Kowalskiemu żyje się lepiej niż w Stanach,
    gdzie zarabia więcej niż europejczyk, a wydaje od niego mniej?

    Tup, prychaj, faktów nie zmienisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 107. Data: 2011-07-29 10:10:03
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 11:09, kamil wrote:

    > Przy czym przeciętny dochód na rodzinę jest w US wciąż drugi najwyższy
    > na świecie po Szwajcarii i wynosi prawie 4 razy tyle, co w Polsce.

    Tfu, po Luksemburgu nie Szwajcarii, nie wiem skąd to wytrzasnąłem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 108. Data: 2011-07-29 13:34:30
    Od: mt <t...@i...pl>

    kamil pisze:

    > Tfu, po Luksemburgu nie Szwajcarii, nie wiem skąd to wytrzasnąłem. :)

    Też nie wiem skąd to wytrzasnąłeś, ale jest jeszcze kilka zamożniejszych
    od US krajów, w przeliczeniu na osobę.

    --
    marcin

  • 109. Data: 2011-07-29 13:45:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/07/2011 14:34, mt wrote:

    > Też nie wiem skąd to wytrzasnąłeś, ale jest jeszcze kilka zamożniejszych
    > od US krajów, w przeliczeniu na osobę.

    Pomijamy San Marino, Bermudy i inne wyspy na końcu galaktyki i skupiamy
    się na krajach nieco bardziej znanych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 110. Data: 2011-07-29 13:54:18
    Od: mt <t...@i...pl>

    kamil pisze:

    > Pomijamy San Marino, Bermudy i inne wyspy na końcu galaktyki i skupiamy
    > się na krajach nieco bardziej znanych.

    No to Katar, Singapur, Norwegia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuwejt,
    może być? ;)

    --
    marcin