  • 1. Data: 2009-02-02 15:35:51
    Temat: No to ja też pójdę za trendy i zapytam Was jaki aparat ;-)
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Cześć,
    Koleżanka prosiła mnie o wybranie dla niej jakiegoś zaawansowanego, w miarę
    szybkiego kompaktu. Na oku mam Canon G10 i Panasonic G1 + 14-45 (micro
    4/3). Problem z tym, że miałem w ręku tylko G10. Całkiem zwarty, solidny w
    miarę szybki i przyjemny aparat. Z G1 nie miałem nic do czynnienia. Co
    byście doradzili?

    --
    Pozdrawiam,
    Giang.

  • 2. Data: 2009-02-02 15:42:54
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > (micro 4/3). Problem z tym, że miałem w ręku tylko G10. Całkiem
    > zwarty, solidny w miarę szybki i przyjemny aparat. Z G1 nie miałem

    To tak jak ja tylko odwrotnie - nie mialem w rece G10 ;)

    Zacytuje moje pierwsze wrazenia po macaniu G1 w MM.

    "Pierwsze wrazenia - maly i lekki, trzymac trzeba pinceta ;)

    AF - nie mam pytan. Nie ma zadnego porownania
    z jakimkolwiek kompaktem. Ostrzy blyskiem i bezglosnie.

    MF - poruszasz pierscieniem ostrosci i aparat powieksza
    obraz na wyswietlaczu bodaj 4x. Bardzo mile :)
    Potem naciskasz spust do polowy i obraz wraca do pelnego kadu.
    Ciekawe jak bedzie wygladac wspolpraca z M42 -
    mam nadzieje, ze bedzie mozliwosc...

    Wyswietlacz w wizjerze - ogladalem w warunkach MM
    wiec nie za jasno. Wyglada niezle. Daje sie spokojnie
    ostrzyc manualnie. Obraz troche "plynie" czy jak to nazwac -
    to podobno zalezy od ilosci swiatla - w plenerze bedzie
    podobno lepiej.

    LCD - nie mam zastrzezen. TV w domu mam mniejszy ;)
    Jakosc obrazu na pierwszy rzut oka bardzo dobra.
    Ostrzenie reczne na LCD bez problemow.

    Aparat robi bardzo przyzwoite wrazenie - jakosc wykonania
    raczej nie budzi zastrzezen. Jest malenki co utrudnia
    sterowanie klawiszami, no ale cos za cos. Az sie prosi
    zeby wyprodukowali batery-pack - dodatkowe 3cm u dolu
    poprawiloby trzymanie...

    To zdjecie to kadr na cala szerokosc, obciete po 1/4 wys.
    z gory i dolu - nie bylo tam nic ostrego. Calosc zmniejszona 2x.
    Ostrosc AF na srodek kadru, obiektyw otwarty maksymalnie:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/P1010092.png

    To podobnie zmniejszone 2x, gorna polowa kadru -
    ostrosc srodkowym punktem AF na napis i przekradrowane:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/P1010084-.png
    I w pelnej rozdzielczosci:
    http://www.skanowanie.com.pl/tmp/P1010084.png

    Czekam teraz az kolega kupi, wtedy skocze w teren poklikac -
    to w zasadzie mnie interesuuje, a nie robienie we wnetrzach."

    Tyle narazie.

  • 3. Data: 2009-02-02 16:04:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Nguyen Bang Giang pisze:
> [...]
    > 4/3). Problem z tym, że miałem w ręku tylko G10. Całkiem zwarty, solidny w
    > miarę szybki i przyjemny aparat. Z G1 nie miałem nic do czynnienia. Co

    Ja miałem G7 (więc praktycznie to samo) i G1. Oba są po prostu inne w
    trzymaniu i obsłudze. G10 to taki współczesny dlamierzowiec (jak dla
    mnie) - solidna, zwarta konstrukcja. Co do G1, to jednak coś w stylu
    obecnych hiperzoomów (jeśli chodzi o wygląd i trzymanie w ręku),
    natomiast jest rewolucyjny jeśli chodzi o AF, wymienność (na razie
    skromnej gamy) obiektywów i rewelacyjny wizjer elektroniczny. O bardzo
    dobrym i obrotowym LCD nie wspomnę. Chyba Canon powinien wrócić do
    swojego obracanego LCD, bo konkurencja ze strony Panasonica jest moim
    zdaniem olbrzymia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne

  • 4. Data: 2009-02-02 23:13:26
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Nguyen Bang Giang pisze:
> [...]
    > 4/3). Problem z tym, że miałem w ręku tylko G10. Całkiem zwarty, solidny w
    > miarę szybki i przyjemny aparat. Z G1 nie miałem nic do czynnienia. Co

    Zabrać dziewczynę na spacer, zajrzeć do sklepu/marketu gdzie można
    obydwa wziąć do ręki i zadać pytanie: czy woli aparat zawsze przy sobie
    kosztem pewnych ograniczeń (użyteczne ISO <= 200, kiepski wizjer, ale
    świetna ergonomia) czy lepszą jakość materiału wyjściowego, obrotowy
    ekranik i gabaryty nie pozwalające upchnąć sprzętu w małej damskiej
    torebce/kieszeni kurtki/bluzy.
    G1 nie jest kompaktem w sensie gabarytów i do G10 mu daleko (niestety).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 5. Data: 2009-02-03 09:58:08
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Mon, 2 Feb 2009 16:35:51 +0100, Nguyen Bang Giang napisał(a):

> [...]
    > 4/3). Problem z tym, że miałem w ręku tylko G10. Całkiem zwarty, solidny w
    > miarę szybki i przyjemny aparat. Z G1 nie miałem nic do czynnienia. Co

    Dzieki wszystkim, zamowilem Panasonic G1, bedzie za 2 dni.

    Giang.
    http://www.banggiang.net
    http://www.fotoplenery.eu
    http://www.fotoplenery.com

  • 6. Data: 2009-02-03 10:14:55
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Dzieki wszystkim, zamowilem Panasonic G1, bedzie za 2 dni.

    No to sie od zrobienia garsci ladnych RAWow nie wymigasz -
    ja zamawiam widoczki na roznych ogniskowych ale najnizszym ISO :)

  • 7. Data: 2009-02-03 10:31:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > No to sie od zrobienia garsci ladnych RAWow nie wymigasz -

    A ja zamawiam test współpracy z manualnymi szkłami :D i pytanie - jak
    się ostrzy z manualnymi m42, czy innymi zabytkami i jak z takim starym
    manualnym m42 bez automatycznego przymykania przysłony działa podgląd
    GO. Jakby co, to służę 2 egzemplarzami (mogę podrzucić nawet osobiście,
    bo z tego co pamiętam też na Ursynowie mieszkasz), ale dopiero w marcu :(

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 8. Data: 2009-02-03 11:16:21
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Tue, 3 Feb 2009 11:14:55 +0100, Jakub Jewu?a napisał(a):

    > No to sie od zrobienia garsci ladnych RAWow nie wymigasz -
    > ja zamawiam widoczki na roznych ogniskowych ale najnizszym ISO :)

    Prawdę mówiąc aparat kupiłem dla koleżanki i wiem, że kobiety i dzieci
    bardzo lubią własną ręką folie odczepić ;-)

    Z innej strony nie można odmówić kolegów grupowych tak więc myślę, że nią
    dogadam :-)

    Giang.
    http://www.banggiang.net
    http://www.fotoplenery.eu
    http://www.fotoplenery.com

  • 9. Data: 2009-02-03 11:18:48
    Od: Nguyen Bang Giang <n...@y...com>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 10:31:46 +0000, "Paweł W." napisał(a):

> [...]
    > GO. Jakby co, to służę 2 egzemplarzami (mogę podrzucić nawet osobiście,
    > bo z tego co pamiętam też na Ursynowie mieszkasz), ale dopiero w marcu :(

    Nie ma problemu. W marcu pożyczę aparat i możemy testy wspólnie
    przeprowadzić (chyba, że koleżanki nie będzie w polsce bo ona trochę po
    świecie podróżuje).

    Giang.
    http://www.banggiang.net
    http://www.fotoplenery.eu
    http://www.fotoplenery.com

  • 10. Data: 2009-02-03 19:38:39
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > się ostrzy z manualnymi m42, czy innymi zabytkami i jak z takim starym
    > manualnym m42 bez automatycznego przymykania przysłony działa podgląd
    A to już są przejściówki z M42 na mikro4/3?
    Maciek