  • 71. Data: 2009-08-27 17:07:34
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-27 09:23:58 +0200, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > Niestety sie mylisz. Przypadki zakupu sprzetu foto (pomijajac malpki,
    > czy tez po prostu najtansze zestawy w ramach prezentow na I komunie)
    > przez osoby przypadkowe, to wyjatki. 99% ludzi kupujacych obiektywy do
    > posiadanych przez siebie aparatow, dokladnie wie czego szuka i czego
    > potrzebuje, a takze zna roznice miedzy 1.4 a 1.8 (czy 1.7).

    Śmiała teoria, niestety nie odnajduje poparcia w praktyce. Jeśli za
    grupę przykładową przyjmiesz czytelników forumów tematycznych, czy
    nawet tej grupy - to wiedz, że to nie są w żaden sposób próbki
    reprezentatywne.

    de Fresz

  • 72. Data: 2009-08-27 19:31:11
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > posiadanych przez siebie aparatow, dokladnie wie czego szuka i czego
    > potrzebuje, a takze zna roznice miedzy 1.4 a 1.8 (czy 1.7).

    Witam
    A tu wtrącę swoje 5 gr

    Niestety ale większość osób kupujących lustrzanki kupują bo mają inni.

    Jak małpki.

    Sam mam kilka osób znajomych którzy kupili w ten sposób aparat.
    Nie rozumiejąc przy tym różnicy pomiędzy przybliżeniem optycznym
    w małpkach a zoom-em w lustrzankach.

    Niestety ale taka jest rzeczywistość. ;]

    Pozdrowienia
    piratee

  • 73. Data: 2009-08-27 22:50:10
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Śmiała teoria, niestety nie odnajduje poparcia w praktyce. Jeśli za
    > grupę przykładową przyjmiesz czytelników forumów tematycznych, czy nawet
    > tej grupy - to wiedz, że to nie są w żaden sposób próbki reprezentatywne.

    Bo? Uwazasz, ze obiektywy "ktorymi nie mozna zumowac" kupuja w
    wiekszosci osoby, ktore sobie pstrykaja ot tak -- bez pasji (co w
    konsekwencji pociaga za soba uczestnictwo w forach i grupach
    dyskusyjnych)? :D

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 74. Data: 2009-08-27 22:51:10
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Niestety ale większość osób kupujących lustrzanki kupują bo mają inni.

    Niestety nie o aparatach w tej czesci watku dyskutujemy, tylko o
    konkretnych obiektywach. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 75. Data: 2009-08-28 01:22:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kryhu wrote:
    > Nie sprzeczaj się ze mną jeśli piszę że teoretyzujesz ;)

    Nie teoretyzuję jeśli chodzi o śrubokręt hihi :)

    > W tytule wątku jest "nikon vs canon", a Ty tu z Sony wyjeżdżasz. Pobaw
    > się zestawem D3/D700 + 85/1.4, tam nic się nie tłucze i AF działa
    > szybciej niż 85L z USM

    Że śrubokręt może działać szybciej to ja wiem. Ale że ciszej to nie
    uwierzę niestety. Z dużym szkłem tłucze się to niestety bardzo mocno :(

    d.

  • 76. Data: 2009-08-28 01:34:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > Niestety sie mylisz.

    Mylę się, że nie widziałem tego co widziałem? :)
    Mój znajomy swego czasu sprzedawał hurtowo 50/1.8 do canona. (tfu, wyżej
    znów napisałem f/1.7 :)). Szło mu po 30 sztuk za 300zł per obiektyw (no
    takie były ceny).

> [...]
    > posiadanych przez siebie aparatow, dokladnie wie czego szuka i czego
    > potrzebuje, a takze zna roznice miedzy 1.4 a 1.8 (czy 1.7).

    Opisałem Ci tylko sytuację z sklepu. Co stoi za ceną obydwoje wiemy, ale
    tu tak to się kończyło.

    > Stalek portretowych nie uzywa sie do szybkiej reporterki -- nie musza
    > miec silnika.

    Fajnie jak by były ciche i dyskretne. Póki co chyba tylko sigma? :)

    d.

  • 77. Data: 2009-08-28 13:02:59
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Mylę się, że nie widziałem tego co widziałem? :)

    Moja odpowiedz tyczyla sie tego fragmentu, ktorym to podsumowales. Ze to
    co widziales, czyli zakup obiektywu przez dyletantke, ktora dokonala
    wyboru jedynie pod katem ceny, jest norma (cyt. "no i mysle, ze to tak
    dziala").

    > Opisałem Ci tylko sytuację z sklepu. Co stoi za ceną obydwoje wiemy, ale
    > tu tak to się kończyło.

    Nie twierdze, ze tego nie widziales, czy ze tak sie nie moglo stac. Ale
    jedna taka zaobserwowana sytuacja, nie oznacza, ze jest to norma. Raczej
    pokusilbym sie o stwierdzenie, ze jest wyjatkiem od reguly.

    > Fajnie jak by były ciche i dyskretne.

    Przesadzasz. Migawka w moim aparacie dziala duzo glosniej niz naped
    50tki, a 85tka jest jeszcze cichsza niz wspomniany standard. Poza tym w
    jakich sytuacjach ma to znaczenie? Miedzy kwestiami w teatrze co
    najwyzej, albo podczas wystepu mima. ;) Jak czesto cos takiego
    fotografujesz?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 78. Data: 2009-08-28 15:27:09
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Niestety nie o aparatach w tej czesci watku dyskutujemy, tylko o
    > konkretnych obiektywach. :)

    Wiem że dyskusja toczy się: która szklarnia lepsza.

    Ale ludziska kupują lustrzanki, bo lustrzanka nie patrząc
    co jest podpięte do korpusu ;]

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 79. Data: 2009-08-28 18:50:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
> [...]
    > co widziales, czyli zakup obiektywu przez dyletantke, ktora dokonala
    > wyboru jedynie pod katem ceny, jest norma (cyt. "no i mysle, ze to tak

    Nie zrozumiałeś ironii :) Co do tej ceny to niestety chyba jest to normą.
    Dla większości cena jest podstawowym kryterium, a umiejętność
    rozpoznawania obrazu z kita też przychodzi z czasem :)

    > Nie twierdze, ze tego nie widziales, czy ze tak sie nie moglo stac. Ale
    > jedna taka zaobserwowana sytuacja, nie oznacza, ze jest to norma. Raczej
    > pokusilbym sie o stwierdzenie, ze jest wyjatkiem od reguly.

    Że ludzie wybierają przede wszystkim kierując się ceną?
    IMHO to było tak - chłopak zapytał kogoś o różnice i dostał odpowiedź że
    ma kupić 50/1.4. Wysłał babcię do sklepu, a ta mu podała różnicę w cenie,
    a ta okazała się ogromna w stosunku do niby rezultatów. Być może pożałuje
    tego zakupu, a może okaże się trafiony dla niego. Pewne jest tylko to, że
    babcie widząc takie porównanie cen nie pozostaną obojętne :)

> [...]
    > jakich sytuacjach ma to znaczenie? Miedzy kwestiami w teatrze co
    > najwyzej, albo podczas wystepu mima. ;) Jak czesto cos takiego

    Ale mi nie chodzi o teatr, bo tam to zdjęć nie robię wcale. Chodzi mi
    raczej o zwyczajną sytuację - rodzinny obiad i aparat w ręku. Każdy kto
    usłyszy ostrzenie (śrubokręt) zacznie pozować albo zdąży zasłonić twarz
    przez co ujęcia nie zrobisz już takiego.
    Z tego powodu migawką się nie przejmuję - chcę być dyskretny przed
    naciśnięciem spustu, a nie gdy zdjęcie już mam.

    d.

  • 80. Data: 2009-08-28 23:22:48
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Chodzi mi raczej o zwyczajną sytuację - rodzinny obiad i aparat w ręku.

    Trzeba bylo od razu... Ja tu sie doszukac probuje tych problemow w pracy
    zwiazanych z brakiem silnika, a Ty tu taki cudny przyklad podajesz.
    Rozbawiles mnie do lez. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat