  • 61. Data: 2009-08-26 13:30:24
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    dominik wrote:

    > No kodak był jeszcze po drodze :) hiehie :)

    a był był i wciąż go żałuję ze względu an zajebistą rozdzielczość (brak
    zakichanego firlktra AA)

  • 62. Data: 2009-08-26 23:05:46
    Od: Marty <f...@g...com>

    On Aug 26, 6:30 am, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > a był był i wciąż go żałuję ze względu an zajebistą rozdzielczość (brak
    > zakichanego firlktra AA)

    jak sie podobaly pstryki z Brazylji?

    Jak ktos ma ochote na wczasy podroze i wycieczki moge dopomoc
    mam sporo informacji

    fajne miejsce na fotografie, fanje miejce zeby zaliczyc i do portfolio
    dolonczyc

  • 63. Data: 2009-08-26 23:33:37
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    marcin.STIG.saldat wrote:
    > Myslisz, ze producent najpierw ustala cene obiektywu, a pozniej --
    > adekwatnie do niej projektuje obiektyw? :D Bo tak wynika z tego co wyzej
    > napisales. ;)

    Myślę, że ma wybór na etapie projektowania - albo tanie, a badziewniejsze,
    albo droższe, a lepiej wykonane. Canon wybrał tak, a nikon tak :) Ot co.

    > Nie opiniuje tego szkielka jako uzytkownik Nikona, ale w ogole jako
    > fotograf. 50 1.8 Canona mechanicznie przypomina tandetna, chinska
    > zabawke, a odpowiednik Nikona przy niej (mimo, ze od dosc dlugiego czasu
    > takze jest produkowany w Chinach), wyglada jak prawdziwy "Japonczyk".
    > Niecale 150 zl roznicy w cenie to pikus, nawet dla niezamoznych
    > uzytkownikow, jesli tylko wezma je do reki -- od razu jest wiadome
    > dlaczego Canon jest tak tani.

    Ależ doskonale wiem że to tanie i badziewne. Jednak ważne jest że tanie
    właśnie.

> [...]
    > baaardzo slabego zooma i narzekala na "jakosc" zdjec. Aparatu uzywa
    > amatorsko i zadnych sprecyzowanych potrzeb co do ogniskowej nie miala.
    > Nie chcac jej wpuszczac w niewiadomo jakie koszty, zaproponowalem jej na
    > pocztek po prostu stalke. A ze 50tka najbardziej popularna i tania
    > (Nikkor 1.8 kosztowal wtedy w okolicach 500-600 zl), to tez namowilem ja
    > na 50tke Canona. Zdziwiony bylem, ze kosztowal niecale 400 zl, ale kiedy
    > przyszedl i wyciagnalem go z pudelka, wszystko stalo sie jasne. Ten
    > obiektyw po prostu wiecej nie moze kosztowac (na moje nawet te niecale

    Kiedyś w sklepie widziałem starszą panią, która miała za zadanie kupić
    obiektyw 50mm. Dokładniej f/1.4 :) Widząc cenę f/1.7 dzwoni i tłumaczy, że
    różnica to tylko f/1.4 a f/1.7, a różnica w cenie to aż... i tu kwota. W
    końcu kupiła oczywiście tańszego.
    No i myślę że to tak działa. Canon świadomie zrobił taki obiektyw i w
    takiej cenie. Można sobie wmawiać, że kupiło się droższy, ale o tyle
    lepszy, jednak dla wielu to fotoamatorów to mieć szkło lub go nie mieć.

    > Bo zapewne znasz ich mniej niz ja. :) Gdybys byl stalym uzytkownikiem
    > forum Nikona, to znalbys "inna prawde". ;)

    Znam ludzi z 85/1.8 canona (kilku), znam dwójkę z 85/1.2 canona :) To
    tylko takie mini statystyki. Pewne jest to, że mechanicznie canon wygrywa
    z wszystkimi bez dyskusji. W innych cechach czasem mniej. 85/1.8 z USM-em
    jednak jest np świetną i tanią propozycją dla fotografów ślubnych.

    > Zarowno wersja 1.8 jak i 1.4 nie maja silnikow.

    Nie za dobrze.. W swojej też nie mam silnika i wiem jak to potrafi
    dyskwalifikować szkło w różnych zastosowaniach. Korci mnie kupno 135/1.8
    zeissa, ale też tego braku ssm nie mogę przeżyć :)

    d.

  • 64. Data: 2009-08-26 23:36:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kryhu wrote:
    > Teoretyzujesz i to strasznie :)
    > Czy wiesz że AF na śrubokręcie w N85/1.4 jest szybszy niż USM w 85L?
    > A co do głośności śrubokręta to ja używam szkieł AFS i starszych AF,
    > oczywiście jak się ma aparat przy oku to różnicę słychać ale nie sądzę
    > żeby z 2-3m ktoś fotografowany zauważył różnicę.

    Właśnie nie teoretyzuję. Niestety mam 85/1.4 z śrubokrętem i wiem jaki to
    daje efekt. Niestety :(
    Że szybko to też wiem, tłuczenie jednak czasem bardzo dyskwalifikuje.

    d.

  • 65. Data: 2009-08-26 23:47:25
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Zoomy w ogóle powinny być maks 2.8 dlatego dziwi mnie, że w ogóle
    > wspominasz 24-105/4 i 17-40/4.
    > Tak czy siak po stałkach f2.8 to ciemnica.

    IMHO f/2.8 to minimum jak dla cropa, ale f/4 to minimum jak dla pełnej
    klatki :) Najlepiej oczywiście mieć f/2.8 na pełnej klatce. To dopiero
    jest "wypas" :)
    Co do stałek to wiem, że jest jasno, ale tu jest deko inne używanie.
    f/1,coś często jest znacznie gorszy jakościowo od przymkniętego do
    dwóch.coś. Ale stałki tak mają i jedno, drugie i trzecie ma swój sens w
    specjalnych zastosowaniach. Nie można w końcu zapominać, że f/1.4 jest
    fajne, ale GO czasem tam zabija zdjęcie.

    > Chciałem już coś mądrego napisać, że przypomniałem sobie że używam 1.4 ;-)

    Sigmy 50/1.4? Fajne szkło.

    > Sure.

    Ok.
    Niestety na nikonie nie znam się za dobrze, a już takich detali nie wiem.
    Dziwi mnie jednak brak USMów w tak "kluczowych" szkłach tam.

    > Eh, nie mialem jeszcze specjalnie cichego aparatu, tak więc odgłos
    > śrubokręta w ogóle mi nie przeszkadza (o wiele ciszej niż moje lustro i
    > migawka).

    Ja sobie wmawiam, że mi też nie, ale czasem wiem że zdjęcia nie zrobiłem.
    Wernisaż, kameralny koncert, kościół, a nawet portret z zaskoczenia. To
    wszystko sytuacje, gdzie nie chcesz być słyszany, a jeśli to po zrobieniu
    zdjęcia.

    > A że powinien mieć wbudowany silnik? To jasne. Sądzę, że to kwestia
    > czasu, tak samo jak i wypuszczony niedawno 50/1.4 AFS.

    Akurat w tak krótkich/lekkich szkiełkach to nie jest kluczowe tak bardzo.
    85mm jednak jest większe i cięższe. Owszem - to tylko kwestia czasu. Canon
    ma jednak od dłuższego już USM-y. Tam to norma wręcz, gdy taki nikon, sony
    i pentaks niemalże walczy o to z każdym szkłem.

    > Niezły, ale IMHO głównie do żyłowania ceny D300 przycznia się niezły
    > magnezowy korpus, świetny grip, niskie szumy i 8fps - coś czego chyba
    > żadna puszka Sony obecnie nie ma (z Canonów tylko jedynki).

    Aż 8fps owszem nie ma jakakolwiek, ale zamieniając to na 5fps to już tak
    źle nie jest, a tylko to raczej nie jest dla większości powodem do wydania
    takiej różnicy w cenie :)
    D300 po prostu był droższy, a do dziś mocno trzyma cenę. Nie żeby był złym
    aparatem czy coś, ale A700 i D300 startowały w podobnej cenie i ten
    pierwszy dzisiaj jest o wiele tańszy niż kiedyś :)
    Mnie to cieszy oczywiście :)

    d.

  • 66. Data: 2009-08-27 06:14:35
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    dominik pisze:

    Hej

    > Właśnie nie teoretyzuję. Niestety mam 85/1.4 z śrubokrętem i wiem jaki
    > to daje efekt. Niestety :(
    > Że szybko to też wiem, tłuczenie jednak czasem bardzo dyskwalifikuje.

    Nie sprzeczaj się ze mną jeśli piszę że teoretyzujesz ;)
    W tytule wątku jest "nikon vs canon", a Ty tu z Sony wyjeżdżasz. Pobaw
    się zestawem D3/D700 + 85/1.4, tam nic się nie tłucze i AF działa
    szybciej niż 85L z USM
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 67. Data: 2009-08-27 06:23:27
    Od: Marty <f...@g...com>

    On 26 ago, 23:14, Kryhu <k...@p...pl> wrote:
> [...]
    > W tytule wątku jest "nikon vs canon", a Ty tu z Sony wyjeżdżasz. Pobaw
    > się zestawem D3/D700 + 85/1.4, tam nic się nie tłucze i AF działa

    bardzo mnie sie podoba seria USM >>> IS >>> Canon bardzo mnie tez sie
    podoba
    cihutka szybciutka dokladna ale jak obiektywy dluzsze trzeba i w akcji
    to nie ma porownania
    UltraSonic Mechanism is fast and quiet - says Canon
    co wy na to?

  • 68. Data: 2009-08-27 06:35:47
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Marty pisze:

    Hej

> [...]
    > to nie ma porownania
    > UltraSonic Mechanism is fast and quiet - says Canon

    Nie ma co generalizować, każde szkło jest inne, tai np. Nikkor AFS
    50/1.4G też nie jest szybszy od starszej wersji AF 50/1.4D.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 69. Data: 2009-08-27 07:23:58
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > że różnica to tylko f/1.4 a f/1.7, a różnica w cenie to aż... i tu
    > kwota. W końcu kupiła oczywiście tańszego.

    Niestety sie mylisz. Przypadki zakupu sprzetu foto (pomijajac malpki,
    czy tez po prostu najtansze zestawy w ramach prezentow na I komunie)
    przez osoby przypadkowe, to wyjatki. 99% ludzi kupujacych obiektywy do
    posiadanych przez siebie aparatow, dokladnie wie czego szuka i czego
    potrzebuje, a takze zna roznice miedzy 1.4 a 1.8 (czy 1.7).

    > Nie za dobrze.. W swojej też nie mam silnika i wiem jak to potrafi
    > dyskwalifikować szkło w różnych zastosowaniach.

    Stalek portretowych nie uzywa sie do szybkiej reporterki -- nie musza
    miec silnika.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 70. Data: 2009-08-27 08:46:25
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > zabawke, a odpowiednik Nikona przy niej (mimo, ze od dosc dlugiego czasu
    > takze jest produkowany w Chinach), wyglada jak prawdziwy "Japonczyk".

    Święte słowa ;)

> [...]
    > przyszedl i wyciagnalem go z pudelka, wszystko stalo sie jasne. Ten
    > obiektyw po prostu wiecej nie moze kosztowac (na moje nawet te niecale

    I tu również się podpisuje... ... Jednak zasadniczo - to obiektyw służy
    do robienia zdjęć... I tutaj muszę napisać, że tandetna plastikowa
    zalatująca chińszczyzną japońska produkcja "50 1.8" jest przyzwoitym
    szkłem, o dobrej ostrości i całkiem niezłej plastyce obrazu. Do dzisiaj
    go używam - od kilku zresztą już lat... Jak na razie się nie psuje,
    ostrzy bezbłednie i w sumie to nie mogę na niego narzekać... więc...
    wydatek 400 pln na kilka lat - po to żeby mieć przez ta kilka lat dobre
    szkło - to nawet dla kogoś z wężem w kieszeni nie jest wydatek
    ogromny... A po co przepłacać, skoro jakość zdjęć podobna ;)...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio