  • Data: 2009-08-23 22:17:08
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To słaby jest 24-105/4 czy 70-200/4 albo jeszcze 17-40? Zz tego co
    > wiem trzymają niezły poziom, a zdecydowanie są wersją budżetową dla
    > tych f/2.8.

    24-105 i 17-40 są bez rewelacji - choć niby L'ki (żeby nie napisać że wybitnie
    kiepskie, ale to nie ja jestem Canonowcem i to nie moja opinia).
    70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    > Oczywiście jest takie sobie 50/1.7, ale ono za to jest
    > najtańsze na rynku.

    Chyba 50/1.8.
    Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    ciekawości - optycznie.
    Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt sobie
    darujmy.

    > Kapitalnym, a tanim jest np też 85/1.8 i nawet w
    > nikonie chyba nie ma odpowiednika.

    Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    > Myślę, więc że zdecydowanie przesadzasz w tym stwierdzeniu. Zresztą
    > jak w każdym systemie - jest sporo ciekawych obiektywyów i sporo
    > takich, które są drogie i niezbyt dobre.

    Myślę, że nie o tym jest ten temat żeby się przepychać.

    > Ale co szkła? Czego Ci tak brakuje? Nie ma owszem szkieł f/4, ale
    > f/2.8 już są w pełnym zakresie. tańszych opcji jest też kilka (70-300
    > np). Cośtam można dobierać jeszcze z starszych (17-35, 28-70 itd). Są
    > też perełki (STF, Reflex itd.). Trochę za duża jest dziura pomiędzy
    > budżetowymi i profesjonalnymi, kilka szkieł brakuje w nowym wydaniu
    > (przede wszystkim z SSM),

    Jak będę miał za dużo pieniędzy (jasne) to sobie kupię jakąś sonoltę i 500/8 z
    AF :-D
    Inna sprawa, że mi to nijak nie potrzebne, ale może ;-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327