  • Data: 2009-08-24 08:17:10
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h6seu1$i69$1@news.onet.pl...

    > 70-200/4 jest dobre, a 70-200/4 IS podobno bardzo dobre.

    70-300 afs vr próbuje tu nawiązać dialog, i być może optycznie mu się
    udaje...
    Ale to magiczne stałe światło...
    Jest to szkło, którego poza nowymi TS, mogę Canonowi zazdrościć...

    > Chyba 50/1.8.
    > Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma C50/1.8 do N50/1.8. Tak z czystej
    > ciekawości - optycznie.

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/150/cat/10 - Canon
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/97/cat/12 - Nikon.

    Oba to pewnie Gauss, ale jeden wypada jakby słabiej ;)

    > Wiem, ze mechanicznie Canon to niestety straszna padaka, więc ten aspekt
    > sobie darujmy.

    > Eee, moze Nikkor 85/1.8?

    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/154/cat/10 - Canon
    http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/produ
    ct/100/cat/12 - Nikon
    Brak USM, ale i tak daje radę. Chyba, że wybrali egzemplarze tendencyjnie.

    Co do "tajemnicy" przewagi liczebnej Nikona - ta firma "wbiła" się z fajnymi
    modelami - D300, D3 i D700 i kilkoma fajnymi szkłami Pro jak i amatorskimi,
    jak dolar zaczął pikować w dół.
    Przypomnę, że D300 spadł w pewnym momencie do 4500 zł, a D700 do 5900 zł. W
    tym czasie Canon miał tańsze, ale wyglądające mniej atrakcyjnie zabawki...
    Z drugiej strony, D200 można było kupić za 1800zł z drugiej ręki - każdy kto
    go miał, wiedział dlaczego lepiej przesiąść się na D300. Po odjeciu tek
    kwoty od ceny D300 wymiana stawała się formalnością. 30 rat za 2700 daje
    niecałą stówkę...