  • Data: 2009-08-23 21:20:38
    Temat: Re: Nikon vs. canon
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Dyjor wrote:
    > budżetowe szkiełka Canona zwyklę są słabe, od dawna było wiadomo że
    > niestety ale Canon robi raczej słabe tanie szkła. Nikon zawsze trymał
    > jakość nawet w szkłach amtorskich.

    To słaby jest 24-105/4 czy 70-200/4 albo jeszcze 17-40? Zz tego co wiem
    trzymają niezły poziom, a zdecydowanie są wersją budżetową dla tych f/2.8.
    Oczywiście jest takie sobie 50/1.7, ale ono za to jest najtańsze na rynku.
    Kapitalnym, a tanim jest np też 85/1.8 i nawet w nikonie chyba nie ma
    odpowiednika.
    Myślę, więc że zdecydowanie przesadzasz w tym stwierdzeniu. Zresztą jak w
    każdym systemie - jest sporo ciekawych obiektywyów i sporo takich, które
    są drogie i niezbyt dobre.

    > Szkła Szkła Szkła...

    Ale co szkła? Czego Ci tak brakuje? Nie ma owszem szkieł f/4, ale f/2.8
    już są w pełnym zakresie. tańszych opcji jest też kilka (70-300 np).
    Cośtam można dobierać jeszcze z starszych (17-35, 28-70 itd). Są też
    perełki (STF, Reflex itd.). Trochę za duża jest dziura pomiędzy
    budżetowymi i profesjonalnymi, kilka szkieł brakuje w nowym wydaniu
    (przede wszystkim z SSM),

    > Pozostaje jeszcze pytanie czy mają jakąś tajną
    > umowę z Nikonem czy nie :)

    Jaką niby tajną umowę i do czego?
    Mają jakąś dotyczącą matryc i pewnie jest obustronnie korzystna.

    d.