  • 11. Data: 2010-05-05 09:36:17
    Temat: Re: Nikon Polska - oświadczenie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > Znak towarowy to znak towarowy i nikt im tego prawa nie próbuje
    > odebrać. Mogli zarządać usunięcia logotypu z nieoficjalnych stron i w
    > tym przypadku też raczej nikt by złego słowa nie powiedział. Z nazwą
    > jest już sprawa znacznie bardziej skomplikowana.

    Miałem na myśli znak słowny "Nikon" a nie logotyp. Według UPRP jest
    znakiem towarowym chronionym od 1967 r.
    Wyszukaj w bazie UPRP: http://www.uprp.pl/patentwebaccess/index.aspx
    Zgłoszenie nr 46370 znajduje się znak słowny "NIKON" który został
    zgłoszony przez Nikon Corporation, które pełnomocnikiem jest Polservice
    Spółka z o.o. Krakowiak Bartosz.

    Co ciekawe, wydaje się, że znak słowno-graficzny zgłoszony pod nr 302473
    aktualnie chroniony nie jest. Jeszcze fajniejsze wydaje się być to co
    napisano pod zgłoszeniem o nr 349166 a mianowicie, że znak
    słowno-graficzny "D90 Pierwsza lustrzanka z funkcją nagrywania filmów HD
    Nikon At the heart of the image" nie został zarejestrowany bo Nikon
    Polska Sp. z o.o. nie zapłacił ;P

    > Co tu jest jasne i klarowne? Najlepiej podeprzyj to stosownymi paragrafami.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_towarowy

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 12. Data: 2010-05-05 09:38:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    q...@g...com napisał(a):

    [...]

    > Nie lepiej stwarzac milosnikom prezentacje, plenery i spotkania?

    Ja nie pytałem o to co jest lepiej a co nie jest lepiej tylko o to jakim
    prawem uważasz, że możesz mówić właścicielowi czegoś co może a czego nie
    może robić ze swoją własnością.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 13. Data: 2010-05-05 09:39:02
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jakub Jewuła napisał(a):

    > Nie uwazamy. Moze dysponowac w granicach prawa.
    > Czyli np. nie moze zabronic Ci uzyc w zdaniu "serwis Nikona jest do dupy"
    > marki "Nikon". Uzywasz jej wylacznie w celu identyfikacji produktu.

    Dokładnie tak.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 14. Data: 2010-05-05 10:16:54
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-05 11:36:17 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> said:

> [...]
    > Zgłoszenie nr 46370 znajduje się znak słowny "NIKON" który został
    > zgłoszony przez Nikon Corporation, które pełnomocnikiem jest Polservice

    Biorąc pod uwagę datę zgłoszenia (rok 1966) ciekawe ile to ma wspólnego
    z obecnym przedstawicielstwem Nikona...

    > Co ciekawe, wydaje się, że znak słowno-graficzny zgłoszony pod nr 302473
    > aktualnie chroniony nie jest.

    Prawda że interesujące?

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Znak_towarowy

    A tam czytamy:

    znak towarowy jest zabezpieczony, kiedy prawo pozwala właścicielowi
    _powstrzymywać_konkurencję_ przed popełnianiem nieautoryzowanego użycia
    znaku handlowego poprzez używanie łudząco podobnych znaków i etykiet.

    A teraz wykaż proszę, w jaki sposób działania serwisów www
    polishnikonservice.pl oraz forum.nikon.org.pl były KONKURENCYJNE do
    zakresu działania firmy Nikon Polska. Produkowali podróby aparatów?
    Sprzedawali je? Wszystko inne to karkołomne naciąganie prawa pod
    widzimisie prezesa.

    de Fresz

  • 15. Data: 2010-05-05 10:35:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

> [...]
    > zakresu działania firmy Nikon Polska. Produkowali podróby aparatów?
    > Sprzedawali je? Wszystko inne to karkołomne naciąganie prawa pod

    Ja mam wykazywać??? Ja nie jestem stroną w tej sprawie. To właściciel
    znaku towarowego uważa, że jego znak nie może być wykorzystywany w
    nazwach domenowych serwisów innych niż jego bo narusza to jego prawo
    ochrony do znaku. W związku z tym zarządał od administratorów takich
    serwisów usunięcia swojego znaku z adresów www. Tyle. OIMW to żaden z
    administratorów nie zdecydował się odmówić i poczekać na roztrzygnięcie
    sprawy przez Sąd.

    j.

    ps. http://rzecznicy.pl/znaki-towarowe-a-nazwy-domen-int
    ernetowych,d16.html

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...

  • 16. Data: 2010-05-05 10:35:36
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    slawmir pisze:
    > http://fotopolis.pl/index.php?n=10813

    Pomijając całą otoczkę to to pismo to niezły bulszit. Na jednym z bodaj
    państwowych programów tv jest/był program "Listy z PRLu", kwiatki z
    książeczek skarg i zażaleń, donosy itp. pisemko wysmażone przez nikona
    pasowałoby jak ulał.

    --
    Ziemo

  • 17. Data: 2010-05-05 10:58:36
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-05 12:35:31 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> said:

    > Ja mam wykazywać??? Ja nie jestem stroną w tej sprawie.

    No ale to Ty napisałeś że "sytuacja jest jasna i klarowna". A nie jest.

> [...]
    > serwisów usunięcia swojego znaku z adresów www. Tyle. OIMW to żaden z
    > administratorów nie zdecydował się odmówić i poczekać na roztrzygnięcie

    Rozumiem przesłanki takich decyzji, ale uważam iż szkoda, że się nie
    postawili. Sprawa byłaby dla przedstawicielstwa raczej trudna do
    wygrania przed sądem i ludzie z NP raczej zdają sobie z tego sprawę.
    Takie zagrania to tzw. gra w cykora - kto pierwszy spęka i ulegnie, sąd
    od początku jest wyjściem małorealnym.

    > ps. http://rzecznicy.pl/znaki-towarowe-a-nazwy-domen-int
    ernetowych,d16.html

    Luźna interpretacja kancelarii prawnej, która zupełnym przypadkiem
    zajmuje się takimi sprawami, ale szkoda, że w tym jakże zgrabnym i z
    pozoru jednoznacznym tekscie, zapomniała umieścić odniesienia do równie
    przejrzystych przepisów prawa (pewnie dlatego, że takowych nie ma).

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-05-05 11:07:08
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    > Dokładnie tak.

    Acha, czyli uwazasz, ze w necie internauci nie moga wyrazac negatywnych
    opini na temat marki Nikon uzywajac slowa "mikon"?

    Thomas

  • 19. Data: 2010-05-05 11:11:25
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Thomas" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Acha, czyli uwazasz, ze w necie internauci nie moga wyrazac negatywnych
    > opini na temat marki Nikon uzywajac slowa "mikon"?

    tfu.. "nikon" :) juz podswiadomie chyba napisalem inacze zeby sie nie
    czepiali :P

    T.

  • 20. Data: 2010-05-05 11:19:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    de Fresz napisał(a):

    > No ale to Ty napisałeś że "sytuacja jest jasna i klarowna". A nie jest.

    To Ty uważasz, że nie jest ;) Dla mnie jest. Wyjaśniłem dlaczego i tyle.
    Nie jestem tu stroną więc bić się nie będę ;)

    > Rozumiem przesłanki takich decyzji, ale uważam iż szkoda, że się nie
    > postawili.

    Zarejstruj więc domenę ze znakiem słownym Nikon i walcz, Don Kichocie ;)

> [...]

    > pozoru jednoznacznym tekscie, zapomniała umieścić odniesienia do równie
    > przejrzystych przepisów prawa (pewnie dlatego, że takowych nie ma).

    Przepisów jest gąszcz:
    http://uprp.pl/Polski/Akty+prawne/Obowiazujace+akty+
    prawne/default.htm
    Są też wyroki Sądu Polubownego przy PIIiT:
    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Menu02&
    news_cat_id=68&layout=2
    Przykłady:
    1) yamaha.pl
    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Lead07&
    news_cat_id=68&news_id=4512&layout=2&page=text
    2) kenwood.pl
    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Lead07&
    news_cat_id=68&news_id=3854&layout=2&page=text
    3) asus.pl
    http://www.piit.org.pl/piit2/index.jsp?place=Lead07&
    news_cat_id=68&news_id=3141&layout=2&page=text

    Moim zdaniem abonent domeny zawierającej chroniony znak słowny nie ma
    szans w starciu prawnym z właścicielem tego znaku. Po to właśnie ponosi
    się koszta rejestracji znaków towarowych.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...