  • Data: 2011-04-27 16:36:12
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: mg <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ja tak sie zastanawiam, na jakich powiekszeniach widac owe mylo? Nie
    > wiem, ale mam prawie taki sam, albo taki sam obiektyw i jakos tego bolu
    > nie odczuwam... Czy to narzekanie to nie jest onanizm sprzetowy?

    A na jakich powiekszeniach widac lepsza jakosc drozszego FZ100?
    Wiec po co przeplacac?

    > S200EXR w trybach EXR z ktorych czesto korzystam daje obraz wynikowy 6MP.
    > Mi to wystarcza. A ludzie marudza, ze 10 - 12 to im malo... :->

    Spoko, sam dwa razy wystawialem fotki z malych kompaktow (~500PLN)
    obok fotek z luster (format A4) i nikt nic nie mowil.

    Raczej nie czepiam sie jakosci (dobra fotka sie obroni, zalezy od
    tematu) jednak super-zumy na prawde daja "budyn" na maksa.

    HS10 czy P500 maja okolo ~800mm. Po pierwsze, ciekawe czy jak sie
    wezmie mniejszy kompakt ~400mm to czy wycieta ze srodka fotka bedzie
    duzo gorszej jakosci? Po drugie od takiego wycietego srodka na pewno
    lepsza jakosc da telekonwerter x2 np. raynox HD-2200pro.

    Dla mnie jedynym argumentem za HS10 czy P500 jest mania focenia ptakow
    z reki, gdy chcemy zachowac kompatowosc lub nie mamy budzetu na
    lustro.

    Ptaki:

    http://tnij.com/ptaki_HS10
    http://tnij.com/ptaki_P500
    (Z P500 malo bo nowy sprzet)

    dla porownania amatorski staruszek D50

    http://tnij.com/ptaki_D50

    Jezli wezmiemy uzywany za 400-500PLN + 1000PLN na jakies uzywane tele
    to nie wychodzi drozej. Z tego zrobisz wystawe z tamtych bedzie raczej
    ciezko. Akurat przy foceniu ptakow ostrosc bardzo sie liczy.
    Oczywiscie najlepsza fotka z super-zuma moze przeskoczyc najgorsza
    fotke z lustra ale to wyjatek.

    Kazdemu wedlug potrzeb ;)