  • Data: 2011-04-26 11:57:31
    Temat: Re: Nikon P500
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 12:50:25 +0200, ...:::Tomek:::... napisał(a):

    > Pozwolę sobie zapytać - jak się mają szumy w S200 w porównaniu do HS20?

    Nie jestem Ci w stanie obiektywnie odpowiedzieć na to pytanie, gdyż nie
    miałem do dyspozycji zdjęć z HS-10 ani HS-20 w innej formie niż sample w
    necie, tak więc muszę Cię odesłać do stron z porównaniami. Za to mogę
    powiedzieć, że wybierając aparat porównywałem sample z S200EXR np z
    canonem SX20IS i ten ostatni jak dla mnie sromotnie poległ. Szumy na
    iso100 były OIDP większe niż w fuji na ISO 400, porównywalne z ISO 800
    fuji. Przy porównywalnych ISO z canonów dostępnych w porównywarce z
    której korzystałem z S200 wygrywał D90 i droższe, ale to lustrzanka i w
    cenie kilka razy większej. To sprawiło, że zdecydowałem się pozostać przy
    fuji (trzeci z rzędu) i nie odwiódł mnie od tego nawet fakt, że do canona
    pasowałyby posiadane przeze mnie filtry, których miałem już prawie
    satysfakcjonujący mnie komplet (brakło tylko szarych). Za to sample z
    HS-20EXR wskazują na niemal w pełni użyteczne ISO 3200, co jak na hybrydę
    jest jak dla mnie szokujące... I jestem zadowolony, nawet bardzo. Klnę
    jedynie na wady o których wiedziałem przy zakupie (dedykowany aku zamiast
    aku AA, a przede wszystkim brak odchylanego wizjera, co jest dla mnie
    niezrozumiałe, gdyż korpus jest od S100FS, gdzie był odchylany ekran i są
    na nim przetłoczki i miejsca na mocowania), wzdycham do futhera który
    pojawił się w HS-10 (automatyczne przełączanie na wizjer przy zbliżeniu
    aparatu do twarzy) ale wiedziałem co brałem.... Do jakości zdjęć nie mam
    uwag, a wręcz powiem, że przerosły moje oczekiwania :-).

    --
    pzdr
    meping