  • 1. Data: 2010-07-05 13:54:06
    Temat: Nikon D700 - brać czy poczekać?
    Od: Przemysław Sługocki <s...@p...pl>

    Witam wszystkich cyfrowych "nikoniarzy" i pozdrawiam właścicieli innych
    wspaniałych aparatów :-)
    Mam taki dylemat. Otóż dwa lata temu kupiłem cyfraka (mają wszyscy, mam i
    ja) Nikon D80. Chwilę później wyszedł D90, a za kilka chwil posypało się
    kolejnymi modelami. Problem w tym, że mam trochę dobrych obiektywów
    używanych ze "srebrowymi" Nikonami, a do matrycy DX to one są IMO trochę
    jak róża do kożucha. Tak więc postanowiłem kupić D700 czyli normalną
    klatkę. No i właśnie... Czy Nikon planuje coś FX-owego w klasie D700 w
    najbliższym czasie (5-6 miesięcy), czy brać D700 i już?

    Pozdrawiam - Przemysław Sługocki

  • 2. Data: 2010-07-05 14:35:39
    Temat: Re: Nikon D700 - brać czy poczekać?
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-07-05 15:54:06 +0200, Przemysław Sługocki <s...@p...pl> said:

    > Tak więc postanowiłem kupić D700 czyli normalną
    > klatkę. No i właśnie... Czy Nikon planuje coś FX-owego w klasie D700 w
    > najbliższym czasie (5-6 miesięcy), czy brać D700 i już?

    Z jednej strony typowy "product cycle" dla Nikona ostatnio to 2 lata (a
    tyle już ma D700 od kilku dni), z drugiej strony tu i ówdzie pojawiają
    się plotki, że w tym roku nie będzie już nowego body "pro", co inni
    odczytują jako "FF". Jeśli masz czym focić, to ja na Twoim miejscu
    wstrzymałbym się do jesieni lub nawet gwiazdki - po drodze jest
    Photokina i do niej/na niej jest szansa że coś ogłoszą. A nawet jeśli
    nie, to przy obecnym kursie ceny w PLN i tak są małą atrakcyjne, gorszy
    ten kurs już chyba nie będzie, a jest szansa że za te parę miesięcy
    będzie lepszy.

    de Fresz

  • 3. Data: 2010-07-05 16:14:38
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-05 15:54, Przemysław Sługocki pisze:
    > czy brać D700 i już?

    D700 ma już dwa latka, więc logika podpowiada,
    że coś się może pojawić. Dodatkowo jest droższy
    teraz (8k) niż można go było kupić 1,5 roku temu (6,4k).
    To świetny sprzęt, lecz mając na przeczekanie takie D80
    uzbroiłbym się w cierpliwość i poczekał co najmniej
    do jesieni na D700 z matrycą z D3s lub D3x i pewnie filmami.

    pozdrawiam!
    Keyser Soze

  • 4. Data: 2010-07-05 19:58:55
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Przemysław Sługocki" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...

    > kolejnymi modelami. Problem w tym, że mam trochę dobrych obiektywów
    > używanych ze "srebrowymi" Nikonami, a do matrycy DX to one są IMO trochę

    Sprawdź na forumach żółtej firmy czy z cyfrą te twoje perełki,
    też będą dobre, szczególnie szerokie kąty.

    --
    PZ
    JD

  • 5. Data: 2010-07-06 05:28:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > klatkę. No i właśnie... Czy Nikon planuje coś FX-owego w klasie D700 w
    > najbliższym czasie (5-6 miesięcy), czy brać D700 i już?

    Powinieneś kupić każdą nowość Nikona jaka sie tylko pojawi bo inaczej inni
    będą mieli lepsze zdjęcia niż Ty.

  • 6. Data: 2010-07-06 07:31:05
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Czy Nikon planuje coś FX-owego w klasie D700 w
    > najbliższym czasie (5-6 miesięcy), czy brać D700 i już?

    Gdzieś w necie czytałem, że następca D700 ma się ukazać na początku nowego roku
    fiskalnego, co daje nam marzec/kwiecień 2011.
    Jedni (nikoniarze) temu zaprzeczają, ale to dziwnie się pokrywa z Canonem:
    teraz 60D, jesień 1Ds4 i dopiero w 2011 następca odpowiednika (mniej lub bardziej)
    D700.
    Osobiście stawiam na 2011, jeśli chodzi o D700 II i evil system na Photokinie.

    pozdrawiam,
    gietrzy

    ps. Jeśli kupować D700 to w maju 2011, jeśli potrzebujesz sprzętu by nim zarabiać
    po co pytasz?

  • 7. Data: 2010-07-06 20:00:19
    Od: Przemysław Sługocki <s...@p...pl>

    Dziekuję za odpowiedzi.
    Szczególne podziękowania dla kol. Agenta.

    Pozdrawiam - Przemysław Sługocki