  • 1. Data: 2010-07-04 16:18:57
    Temat: Tansza alternatywa obudowy wodnej do lustra ?
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Bardzo chętnie wpakowałbym swój aparat do wody od czasu do czasu
    a nie mam ambicji nurkowania na 60m... jak na razie jeszcze nie wpadłem
    na ślad obudów takich na max kilka metrów :( a te profi to od 1300$ się
    zaczynają. Worki raczej nie wchodzą w grę. Może ktoś spotkał się z
    czymś na 550D albo 5D MKII ?

    Roger

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia ślubna: http://www.slubna.net

  • 2. Data: 2010-07-04 18:01:00
    Temat: Re: Tansza alternatywa obudowy wodnej do lustra ?
    Od: pysson <p...@g...pl>

    W dniu 2010-07-04 17:18, Roger from Cracow pisze:

    > ..... a te profi to od 1300$ się
    > zaczynają. Worki raczej nie wchodzą w grę.

    I raczej "tertium non datur".
    Do G10/11 coś znajdziesz, do 550 chyba nie.
    Jeśli Ci się uda, pochwal się, proszę.
    Mam podobny dylemat i w tej chwili przekonuję sam siebie, że coś z tego
    : http://www.ewa-marine.com
    wystarczy.

    Pozdrawiam
    pss

  • 3. Data: 2010-07-09 10:01:27
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > Jeśli Ci się uda, pochwal się, proszę.
    > Mam podobny dylemat i w tej chwili przekonuję sam siebie, że coś z tego :

    worki to kiepskie rozwiązanie, już troszkę głębiej ciśnienie robi cuda z tymi
    workami. Raczej nie da sie z tym za dobrze pracować. Szkoda trochę kasy
    na takie patenty. Zaczym rozważać kupno porządnej obudowy i później
    wypożyczanie jej, niech na siebie zarobi...

    Roger

  • 4. Data: 2010-07-09 11:31:13
    Od: arek <a...@p...pl>

    Do Canona 5D MK II obudowy podwodne zaczynają się od 5 tys.zł a kończą
    na 30 tys. zł, w zależności od producenta i rodzaju portu na konkretny
    obiektyw.
    Jeśli nie jesteś nurkiem to zapomnij bo nawet na 5 metrach nie zrobisz
    dobrych zdjęć bez sprzętu nurkowego.
    Jeśli jesteś/będziesz nurkiem i masz ograniczone fundusze to możesz
    spróbować skorzystać z polskiego producenta podwodnych obudów. Ja
    właśnie robię tam obudowę do C5D MkII.

    Link: ww.gralmarine.com

  • 5. Data: 2010-07-10 23:32:28
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Do Canona 5D MK II obudowy podwodne zaczynają się od 5 tys.zł a kończą
    > na 30 tys. zł, w zależności od producenta i rodzaju portu na konkretny
    > obiektyw.

    Polskie ceny mnie nie interesują ;) Nie stać mnie na nasze cenowe eldorado :)
    trzeba zusy popłacić, zapłacić haracz za paliwo, z 10 innych podatków. Sadzę,
    że wystarczy.

    > Jeśli nie jesteś nurkiem to zapomnij bo nawet na 5 metrach nie zrobisz
    > dobrych zdjęć bez sprzętu nurkowego.

    Ja potrzebuje do szczęścia góra dwa metry :)

    > Jeśli jesteś/będziesz nurkiem i masz ograniczone fundusze to możesz
    > spróbować skorzystać z polskiego producenta podwodnych obudów. Ja
    > właśnie robię tam obudowę do C5D MkII.

    o właśnie się zainteresowałem i popatrzę. Dzięki. Nurkiem istotnie nie
    jestem ale kolega nurek zdecydowanie mi chce sprzedać swojego bakcyla
    przy okazji. A że jest prawie instruktorem to duży plus.

    Coś czuję, że kupie obudowę i po prostu czasem ją wypożyczę...

    Roger

  • 6. Data: 2010-07-11 11:05:46
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "arek" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...

    Jeśli jesteś/będziesz nurkiem i masz ograniczone fundusze to możesz
    spróbować skorzystać z polskiego producenta podwodnych obudów. Ja
    właśnie robię tam obudowę do C5D MkII.
    ----

    Jaki koszt i możliwości obsługi aparatu pod wodą ?

    Pozdrawia mPrzemek

  • 7. Data: 2010-07-11 17:17:21
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i1c8ib$gm4$...@n...onet.pl...

> [...]
    > właśnie robię tam obudowę do C5D MkII.
    ----

    > Jaki koszt i możliwości obsługi aparatu pod wodą ?

    wejdz sobie na te strone, pomijam jaka lipę mają na wizytówkę,
    firmy to nic tam nie pokazują, jak wszedłem popatrzeć na ich
    produkty i obudowy foto video to jest lipa. Sam kiedyś sobie zacząłem
    robić taka obudowę na zachlapania i max 2m pod wodę i jej
    funkcjonalność obsługi aparatu była na oka taka sama :)
    Być może to jakieś rozwiązania profi na mega głebokości ale...

    Jakieś ikelity ściągnięte z USA za 3 tysiące można juz mieć.
    A tam wszystko sobie ustawisz w aparacie nawiasem mówiąc.

    prosze nie ew. wyprowadzic z błędu bo na stronie producenta
    to nic się nie dowiedziałem i nie zobaczyłem.

    Roger

  • 8. Data: 2010-07-11 18:03:19
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i1cubk$sb6$1@usenet.news.interia.pl...

> [...]
    >
    > prosze nie ew. wyprowadzic z błędu bo na stronie producenta
    > to nic się nie dowiedziałem i nie zobaczyłem.

    No właśnie wszedłem na ich stronę i dlatego zapytałem. Chwalą się klientami
    i swymi produktami, obudową 350D na 200 metrów, ale coś mam wrażenie, że nie
    zrobią taniej obudowy lepszej od ikelite, a taka do 5dm2 to okolo 1600$ w
    USA...

    Pozdrawia mpRZEMEK

  • 9. Data: 2010-07-13 03:37:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-07-09, Roger from Cracow <r...@s...pl> wrote:

    > worki to kiepskie rozwiązanie, już troszkę głębiej ciśnienie robi cuda z tymi
    > workami. Raczej nie da sie z tym za dobrze pracować. Szkoda trochę kasy

    No właśnie jestem na świeżo po wypróbowaniu takiego worka. Markowy, choć
    innej firmy. Uzywałem z Kamerą HV20 Canona i to nie tam zaraz nurkowanie
    a snurkowanie. Worek podczas ca 3h efektywnego moczenia na głębokościach
    ~1-3m nie pociekł ani razu ale zaczeło się robić w środku wilgotniej -
    wyraźnie gdzieś sobie sączył, parował i skraplał co naparował od środka.
    Jako tania alternatywa może być, ale nic poważniejszego.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2010-07-13 12:09:25
    Od: arek <a...@p...pl>

    jeśli ktoś jest naprawdę zainteresowany to zamiast jak zwykle z góry
    krytykować i teoretyzować niech po prostu zadzwoni do producenta albo
    poczyta na branżowych forach.
    Jest to najbardziej znany polski producent obudów i oświetlenia
    podwodnego z kilkunastoletnim doświadczeniem i osiągnięciami. Jego
    obudowy i oświetlenie były wykorzystywane do kręcenia filmów kinowych
    i oświetlania planów zdjęciowych albo bicia rekordów (żaden znany mi
    producent nie kjest w stanie wyprodukować kamery która wytrzyma
    ciśnienie na głębokości 200m.
    Średnio ceny produktów są dwu krotnie niższe niż zagraniczne
    odpowiedniki (czym droższy aparat/kamera tym droższa jest obudowa, a
    zatem oszczędność większa). Przy okazji serwis masz na miejscu oraz
    możliwość indywidualnego uzgodnienia parametrów obudowy. (max
    głębokość, rodzaj sterowania, itp.).
    Obudowy nie są może najładniejsze ale cena jest nie do przebicia
    zwłaszcza jeśli ktoś ma droższy sprzęt. (obudowy są na bazie
    aluminiowej rury, a nie komputerowo frezowanego jednego kawałka
    aluminium dokładnie pod wymiar aparatu/kamery).